شرکت تحقیقاتی TrendForce اخیراً آماری از بازار لپ تاپ و میزان فروش و سهم تولیدکنندگان برتر این بازار را ارائه کرده است که بر اساس آن مکبوک اپل توانست در سال 2017 در بازار لپ تاپ از ایسوس پیشی بگیرد و در جایگاه چهارم قرار بگیرد .

میزان فروش لپ‌تاپ در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال قبل رشد داشته است که افزایش فروش مک‌بوک‌های اپل در این رشد موثر بوده است . فروش جهانی لپ تاپ در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۶۴.۷ میلیون دستگاه بوده که نسبت به سال ۲۰۱۶ با ۲.۱ درصد رشد همراه شده است. سهم اپل از بازار جهانی لپ تاپ در سال 2016 معادل 8.3 درصد بوده است که در سال 2017 به 9.6 درصد رسیده است این در حالیست که سهم ایسوس 9.5 درصد می باشد و در نتیجه اپل در جایگاه چهارم بازار لپ تاپ و یک پله بالاتر از ایسوس قرار گرفته است .

اچ پی با میزان سهم 24.3 درصد در رتبه اول قرار دارد و لنوو با 20.2 درصد و دل با 15.2 درصد در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. پس از ایسوس ، ایسر با 9.6 درصد در جایگاه ششم قرار دارد و سایر برندها جمعاً سهم 13 درصدی از این بازار را در اختیار دارند .

 

 

همچنین TrendForce در گزارش خود پیش بینی هایی برای سهم کمپانی ها در بازار جهانی لپ تاپ در سال 2018 داشته است که بر اساس آن سهم اپل را 10.4 درصد پیش بینی کرده است .

اپل در حال حاضر 3 مدل لپ تاپ تولید می کند ، مک بوک پرو (MacBook pro) در سایزهای 15.4 و 13.3 اینچ ، مکبوک ایر (MacBook Air) در سایزهای 13.3 و 11.6 اینچ و مکبوک (MacBook) در سایز 12 اینچ . پس از آپدیت مکبوک پرو در سال 2017 و اضافه کردن تاچ بار و تاچ آی دی و ارائه مکبوک پرو در رنگ خاکستری اپل توانست نظر بسیاری از کاربران را جلب کند و رشد خوب یدر فروش مک بوک ایجاد کند .

 

با ما باشید تا از جدیدترین اخبارپیرامون مکبوک های اپل مطلع شوید .

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام