بنا بر گزارش بلومبرگ ، اپل از سال ۲۰۲۰، تراشه‌های اختصاصی خود را در کامپیوتر های مک شامل مکبوک پرو ، مکبوک ایر ، مکبوک ، آیمک ، مک پرو و مک مینی جایگزین پردازنده‌های اینتل خواهد کرد.

پردازنده‌ی جدید اپل که با کد نام Kalamata شناخته می‌شود در مراحل اولیه‌ی طراحی می باشد. این پروژه بخشی از استراتژی یکپارچه و بزرگ اپل برای استفاده از تراشه‌های اختصاصی در تمام محصولات خود شامل مک‌، آیپد‌ و آیفون‌ محسوب می‌شود تا عملکرد پیوسته و روانی در کنار یکدیگر داشته باشند. استفاده از تراشه‌ی اختصاصی در رایانه‌های مک این امکان را در به اپل می‌دهد تا مستقل از زمان به‌روزرسانی تراشه‌های اینتل، اقدام به تولید نسخه های جدید محصولاتش کند و بازه‌های زمانی خود را برای عرضه‌ی انواع مک‌ آزادانه انتخاب کند. اپل در تلاش است تا هماهنگی بیشتری بین سخت‌افزار و نرم‌افزار خود ایجاد کند ، استفاده از پرازشگرهای اختصاصی می‌تواند در این را به اپل کمک زیادی نماید ، همچنین می‌تواند اپل را به یکپارچه کردن iOS و macOS نزدیکتر کند.

در حالیکه تولید تراشه‌های مورد نیاز اپل توسط اینتل نزدیک به ۵ درصد از درآمد این کمپانی را تشکیل می‌دهد ، استفاده اپل از تراشه‌های اختصاصی می‌تواند ضربه‌ی اقتصادی بزرگی به اینتل وارد کند. در ساعات گذشته و پس از انتشار این خبر توسط بلومبرگ، ارزش سهام اینتل بیش از ۹ درصد کاهش پیدا کرد. نگرانی بزرگ اینتل علاوه بر این موضوع پیروی سایر کمپانی های بزرگ تولید کننده رایانه از جمله مایکروسافت از این روش می باشد .

با ما باشید تا از جدیدترین اخبارپیرامون اپل مطلع شوید .

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام