اپل از امروز پنجشنبه 31 می شروع به آماده سازی محل کنفرانس WWDC 2018 کرده است . این کنفرانس قرار است در سالن McEnery Convention Center در تاریخ 4 ژوئن در سن خوزه ایالت کالیفرنیا برگزار شود . کنفرانس WWDC 2018 تا 8 ژوئن ادامه خواهد داشت .

امروز دو عکس در توییتر منتشر شده که نشان از عملیات آماده سازی اپل و نصب بنرهای مرتبط برای مراسم پیشرو دارد.

 

 

WWDC مخفف World Wide Developer Conference یعنی کنفرانس جهانی توسعه دهندگان می باشد که هر سال یکبار توسط اپل برگزار می شود و به طور مشخص از سیستم عامل های جدید خود در آن رونمایی می کند و معمولاً به تکنولوژی های مرتبط با نرم افزار و معرفی آن به توسعه دهندگان اختصاص دارد ، اما احتمال دارد اپل به معرفی چند محصول سخت افزاری نیز در این مراسم بپردازد .

 

macOS

معرفی نسخه های جدید سیستم عامل مک و iOS به طور حتم در این مراسم انجام خواهد گرفت . در نسل جدید سیستم عامل macOS احتمالاً باید باگ ها و نواقص مربوط به APFS یا سیستم فایل اپل که در macOS High Sierra برای اولین بار معرفی شد برطرف شود . همچنین شاید بسیاری منتظر معرفی ویژگی جدیدی برای تعامل بیشتر و بهتر دو سیستم عامل مک و iOS باشند . هنوز نام سیستم عامل جدید مک مشخص نیست و باید تا روز دوشنبه و آغاز WWDC 2018 منتظر باشیم ببینیم اپل چه نامی را برای آن انتخاب کرده است .

 

 

iOS 12

نسخه جدید سیستم عمل iOS یعنی iOS 12 دیگر محصولی است که باید در  کنفرانس WWDC 2018 معرفی شود . iOS 12 دارای ویژگی های جدید خواهد بود و مثل همیشه کاربران را شگفت زده خواهد کرد . ویژگی های جدید سیری ، انیموجی های جدید ، ویژگی های جدید عکاسی و فیلمبرداری و AirPlay 2 را باید در iOS 12 ببینیم . البته AirPlay 2 در نسخه iOS 11.4 نیز معرفی شد و باید منتظر تکامل آن در iOS 12 باشیم .

 

 

مک

اگر به خاطر داشته باشید اپل در کنفرانس WWDC 2017 چند محصول سخت افزاری جدید از جمله هوم پاد ، آیپد پرو 10.5 اینچی و آیمک جدید پرداخت ، امسال نیز پیش بینی می شود اپل در کنفرانس WWDC 2018 اقذام به معرفی آیپد پرو جدید و مک های جدید از جمله آیمک ، مکبوک و مکبوک پرو نماید . همچنین گفته می شود احتمال دارد اپل از نسل جدید مک پرو در این مراسم نیز رونمایی کند اما با معرفی آیمک پرو باید دید آیا اپل کلاً قصد ادامه تولید مک پرو را دارد یا خیر !

 

 

iPhone SE2

پیش بینی دیگری که از این کنفرانس می شود ، معرفی نسخه جدید آیفون اس ای یعنی iPhone SE2 می باشد ، آیفونی که شاید همانند آیفون ایکس از بدنه شیشه ای و فناوری Face ID بهرمند باشد . طرح های مفهومی بسیاری در ارتباط با نسل جدید آیفون اس ای در این مدت منتشر شده است که بیشتر آنها الهام گرفته از آیفون ایکس می باشند ، باید منتظر باشیم و ببینیم آیا اپل روز دوشنبه این آیفون را معرفی خواهد کرد و یا اینکه معرفی آن را به وقت دیگیری و همزمان با نسل جدید آیفون ایکس موکول می کند .

 

 

آیپد پرو

احتمالا باید منتظر معرفی نسل جدید آیپد پرو در WWDC 2018 باشیم ، مهمترین ویژگی که به آیپد پرو اضافه خواهد شد استفاده از دوربین TrueDepth و Face ID در آن می باشد . همچنین احتمال کمتر شدن حاشیه های صفحه نمایش آیپد پرو و وجود ناچ همانند آیفون ایکس نیز در آیپد پرو جدید بسیار زیاد است .

 

AppLe Watch 4

در رابطه با اپل واچ ، معرفی نسخه جدید watchOS ، بندهای جدید و واچ فیس های جدید بسیار محتمل است اما معرفی نسل جدید اپل واچ یعنی Apple Watch 4 اندکی دور از ذهن خواهد بود .

همچنین انتظار می رود اپل AirPower و جعبه شارژ بی سیم ایرپاد را در این مراسم عرضه نماید .

 

باید تا روز دوشنبه منتظر بمانیم و ببینیم کدامیک از این پیش بینی ها در کنفرانس WWDC 2018 محقق می شود . با ما با پوشش زنده این مراسم همراه باشید .