نسخه‌ی بعدی مک، macOS Mojave نام دارد . نسخه‌ی جدید سیستم عامل مک قابلیت‌های پیشرفته‌ی زیادی دارد.

حالت Dark Mode به مک اضافه شده است . حالت تیره در تمامی بخش‌ها اعمال می‌شود و بسیار زیبا است .

 

قابلیت جدید دیگری به macOS Mojave اضافه شده است ، در این قابلیت پس‌زمینه به صورت پویا طی ساعات روز تغییر می‌کند و تاریک می‌شود.

 

در macOS Mojave قابلیت جذابی برای مرتب کردن موارد روی دسکتاپ که به صورت خودکار تمام آن‌ها را در یک گروه جمع‌آوری می‌کند اضافه شده است . با این قابیلت اگر مورد جدیدی را به دسکتاپ اضافه کنید، به صورت خودکار در گروه خود قرار می‌گیرد.

 

 

قابلیت‌های جدیدی با نام Finder

حالت نمایش گالری به مک جدید اضافه شده تا پیش‌نمایش بزرگی از فایل‌های خود داشته باشید ، می‌توانید جزئیات فایل‌ها را در ساید بار نیز مشاهده کنید . اکشن‌هایی در بخش پایینی سایدبار قرار دارد که می‌توانید آن‌ها را سفارشی‌سازی کنید و عملکرد مورد نظر خود را به آن اضافه کنید تا بدون باز کردن فایل به صورت سریع عمل مورد نظر را انجام دهید .

 

Quick Look

قابلیت Quick Look نیز اجازه‌ی نمایش سریع و ویرایش کوتاه را به شما می‌دهد .

 

 

در macOS Mojave اسکرین‌شات نیز تغییر قابل توجهی کرده است ، پس از گرفتن اسکرین شات بلافاصله ابزار مورد نظر برای سفارشی سازی و ویرایش آن باز خواهد شد . امکان ضبط صفحه نمایش Screen Recording نیز وجود دارد . امکان استفاده‌ی سریع از آیفون نیز در دسترس است، کاربران می‌توانند پس از انتخاب گزینه‌ی اسکن، با آیفون سند مورد نظر را اسکن کرده و بلافاصله آن را در مک خود مشاهده کنند

 

اپلیکیشن‌های News و Stocks هم به مک خواهند آمد . اپلیکیشن Home و اپلیکیشن Voice Memosنیز به macOS Mojave اضافه شده اند .

 

قابلیت جدید privacy zone برای سافاری

در سافاری کلید‌های لایک و اشتراکگذاری حذف شده اند تا وب‌سایت‌ها شما را دنبال نکنند .
با موهاوی ایجاد یک اثر انگشت منحصر به فرد برای شرکت‌های مختلف سخت می شود و مک شما را شبیه میلیون‌ها مک دیگر می‌کند تا ردیابی شما سخت باشد .

 

مک اپ استور به طور کامل بازطراحی و با یک رابط کاربری کاملا جدید ارائه شده است . شما می‌توانید به لطف نمایش زنده، پیش از دانلود اپ‌ها آن‌ها را تماشا کنید . در macOS Mojave صفحه اپلیکیشن ها به صورت کلی عوض شده و قابلیت نمایش ویدیو اضافه شده است .
مایکروسافت ۳۶۰ به استور مک اضافه خواهد شد .

 

 

Metal

متال قابلیت های گرافیکی را بر روی آیفون تامین میکند و برای اولین بار بر روی مک های جدید نیز به طور کامل اجرا می شود . هم اکنون متال میتواند از گرافیک های جانبی نیز پشتیبانی کند در نتیجه از نظر بنچمارک قدرتی بسیار پیشرفته تر خواهد شد .
قابلیت های گرافیکی در مک جدید از نظر نرم افزاری بسیار پیشرفته شده است که به صورت زنده می‌تواند رندر های حرفه ای داشته باشد .

 

 

یادگیری ماشین Machin Learning

یادگیری ماشین بر روی نسل جدید سیستم عامل مک یعنی macOS Mojave قابلیت ترکیب دیتای های مختلف را دارد ، ۳۰ درصد سریع تر شده است و مدل های ساخته شده برای برنامه نویسی تا ۷۰ درصد کم حجم تر خواهد شد .

 

 

اسنیک پیک

قابلیت جدیدی که به مک اضافه خواهد شد . اپل قصد دارد یک فرمورک جدید را معرفی کند که به توسعه دهندگان امکان این را دهد تا یک اپلیکیشن را برای مک و iOS توسعه دهند . اپل می گوید که در ابتدا این قابلیت را روی اپلیکیشن‌های خود تست خواهد کرد. در حال حاضر اپلیکیشن های Home, News, Voice Memos و Stocks روی macOS Mojave به این صورت پیاده شده‌اند و از iOS به مک آمده ‌اند. این قابلیت در سال ۲۰۱۹ برای تمام توسعه دهندگان عرضه خواهد شد.

 

 

 

تمام نسخه‌های جدید معرفی شده در پاییز برای عموم کاربران عرضه خواهد شد. نسخه بتای توسعه دهندگان امروز عرضه می‌شود

 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام