در نتیجه‌ی پیگیری‌ها از وضعیت گرانی موبایل فهرست شرکت های وارد کننده موبایل با ارز دولتی اعلام شد که بر اساس این فهرست معادل 220 میلیون و 643 هزار و 206 یورو به 40 شرکت برای واردات مویابل با ارز 4200 تومانی از سوی دولت تخصیص داده شده است .

حال در اقدامی دیگر وزیر ارتباطات شب گذشته در حساب توییتر خود اولین شرکت واردکننده موبایل که مرتکب تخلف شده را معرفی کرده است.

 

پس از بازرسی تعزیراتی از شرکت‌های واردکننده تلفن همراه مشخص شده است که شرکتی که گفته می شود نام آن «نودیس پرداز» می باشد موفق به وارد کردن ۲۰ هزار آیفون با ارز دولتی شده، ۱۵ هزار آیفون را به صورت یک‌جا و هرکدام را به مبلغ دو میلیون تومان گران‌‌تر از قیمت معمول آیفون با ارز دولتی به شرکتی دیگر واگذار کرده است و تعداد ۵ هزار آیفون دیگر در انبار خود دارد . این به معنای سود ۳۰ میلیارد تومانی روی ۱۵ هزار آیفون می باشد .

در ردیف اول لیست شرکت های وارد کننده موبایل با ارز دولتی شرکت نودیس پرداز به میزان 26.657.026 پورو ارز دولتی دریافت کرده است اما واردات این شرکت معادل ۱۰ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۲۴۰ یورو بوده است. البته باید توجه کرد که تخصیص ارز به معنای دریافت ارز از سوی واردکننده نیست. به همین دلیل نمی‌توان دقیقاً گفت که شرکت نام برده چه مقدار از ۱۶ میلیون یورو را در اختیار داشته است.

 

 

 

جالب است بدانید بر اساس آگهی تغییرات شرکت نودیس پرداز در روزنامه رسمی در تاریخ 13/03/1397 مشخص است که این شرکت ، خرید و فروش و واردات گوشی تلفن همراه را در تاریخ 14/01/1397 به موضوع فعالیت های خود اضافه کرده است و در عرض مدت کوتاهی که از زمان فعالیتش سپری می‌شود، موفق شده ۲۰ هزار آیفون وارد کند.

 

 

منبع : دیجیاتو

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام