مکبوک پرو 2018

قدرت بیشتر ، کارایی بیشتر

اپل در تاریخ 12 جولای 2018 معادل با 21 تیر 1397 نسل جدید مکبوک پرو را با برخی بروزرسانی های سخت افزاری معرفی و عرضه کرد . پردازنده 6 هسته ای ، حافظه رم 32 گیگابایتی ، هارد SSD تا 4 ترابایت ، چیپ T2 برای امنیت بیشتر و صفحه نمایش True Tone از مشخصات و ویژگی های مکبوک پرو 2018 می باشد .

 


تا 32 گیگابایت حافظه داخلی

 


تاچ بار و تاچ آیدی برای خلاقیت و امنیت بیشتر

 


نسل هشتم پردازنده های 6 و 4 هسته ای اینتل

 


صفحه نمایش رتینا با تکنولوژی True Tone

 

پردازنده

 

در مکبوک پرو 2018 از نسل هشتم پردازنده های 6 و 4 هسته ای اینتل استفاده شده است . در مدل های 15 اینچ پردازنده های 6 هسته ای Core i9 به کار گرفته شده که قدرت پردازش تا 70 درصد بیشتر از نسل قبل شده است ، این پردازنده های قدرتمند دارای سرعت 4.8 GHz Turbo Boost می باشند . همچنین پردازنده های 4 هسته ای جدید در مدل های 13 اینچ تا 2 برابر قدرتمند تر از قبل می باشند .

13-inch model with Touch Bar

Up to

2.7GHz

quad-core
Intel Core i7 processor

Up to

4.5GHz

Turbo Boost

15-inch model with Touch Bar

Up to

2.9GHz

6-core
Intel Core i9 processor

Up to

4.8GHz

Turbo Boost

حافظه رم

مدل 15 اینچ مکبوک پرو 2018 تا 32 گیگابایت رم با سرعت 2400 MHz DDR4 دارد که سرعت و کارایی بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. سرعت حافظه جدید 32 گیگابایتی 2.8 برابر حافظه 16 گیگابایتی در نسل قبلی مکبوک پرو می باشد .

گرافیک

در مکبوک پرو 2018 از کارت گرافیک قدرتمند Radeon Pro با پردازشگر گرافیکی مجزا (GPU) استفاده شده است . این کارت گرافیک دارای 4 گیگابایت حافظه DDR5 به صورت مستقل می باشد که به شما قدرت بالایی برای انجام کارهای گرافیکی و گرفتن رندرهای 3 بعدی می دهد .

Blackmagic eGPU

اپل در اقدامی نوآورانه یک پردازشگر گرافیک خارجی (eGPU) با نام Blackmagic طراحی کرده است که شما می توانید آنرا به صورت جداگانه خریداری نمایید . eGPU برای مکبوک پرو ها بسیار مناسب و کارآمد می باشد ، با داشتن eGPU د رکنار مکبوکتان شما می توانید یک لپ تاپ با قابلیت های یک کامپیوتر دسکتاپ قدرتمند داشته باشید . این دستگاه دارای یک محفظه آلومینیومی است که شامل یک کارت گرافیک Radeon Pro 580 با 8 گیگابایت حافظه GDDR5 می باشد ، همچنین قادر با شارژ مک بوک پرو شما نیز می باشد . eGPU دارای 4 پورت USB 3.0 ، دو پورت تاندربولت 3 ، یک پورت HDMI می باشد ، شما می توانید صفحه نمایش تاندربولت و همچنین لوازم جانبی های VR را از طریق پورت تاندربولت 3 به آن متصل نمایید .

 

 

 

Apple T2 Chip

با ارائه نسل دوم چیپ T2 مکبوک پرو بسیار امن تر از قبل شده است . چیپ Apple T2 شامل یک پردازنده کمکی امنیتی است که قابلیت بوت امن و قابلیت ذخیره سازی رمزنگاری شده را فراهم می کند . همچنین بسیاری از کنترلر ها از جمله کنترلر مدیریت سیستم ، کنترلر صدا و کنترلر SSD را امن تر از قبل می کند . تمامی فرمان هایی که با سیری می دهید از طریق چیپ T2 اپل می باشد .

Thunderbolt 3

اپل در مکبوک پرو 2018 از پورت تاندربولت 3 با سرعت و قابلیت های بیشتر استفاده کرده است . پهنای باند تاندربولت 3 دو برابر تاندربولت 2 و سرعت انتقال دیتا در تاندربوات 3 تا 40 گیگابایت بر ثانیه می باشد ، همچنین این پورت قابلیت شارژ مکبوک پرو را نیز دارد ، یکی دیگر از قابلیت های تاندبولت 3 خروجی ویدیو و امکان اتصال به نمایشگرهای 5K می باشد .

هارد SSD

سرعت خواندن در هارد های SSD جدید تا 3.2 گیگابایت بر ثانیه می باشد . در مکبوک پرو 15 اینچ تا 4 ترابایت هارد SSD و در مدل های 13 اینچ تا 2 ترابایت هارد SSD می توانید داشته باشید . تمامی فایلهای که ذخیره می کنید توسط چیپ امنیتی Apple T2 رمزنگاری و سپس ذخیره می شوند .

تاچ بار و تاچ آیدی

تاچ بار، کلید های عملکردی که مدت زیادی است بخش بالایی صفحه کلید شما را اشغال کرده با چیزی متونع تر و تواناتر جایگزین می کند. این نوار گرافیکی به صورت خودکار و بر اساس فعالیتی که شما انجام می دهید ابزار های مرتبط را نمایش می دهد که از قبل با آنها آشنایی دارید از جمله کنترل های سیستم مثل ولوم صدا و میزان روشنایی، روش های راحتری برای تنظیم یا جستجو در مطالب، ویژگی های تایپ هوشمند مانند ایموجی و پیش بینی خودکار متن و بسیاری موارد دیگر. با تاچ آیدی یا همان حسگر اثر انگشت می توانید خیلی سریع به یک خرید اینترنتی امن با Apple Pay دسترسی داشته باشید.

تاچ بار راه های بیشتری برای دسترسی سریع به فرامین برای شما فراهم می کند. می توانید برای نمایش ولوم صدا، روشنایی و … کنترل های سیستمی را باز و بسته و شخصی سازی کنید.

حالا شما می توانید در یک لحظه سیستم عامل مک خود را باز کنید. برای خرید های امن اینترنتی از Apple Pay استفاده کنید. به راحتی و خیلی سریع به تنظیمات سیستم و یادداشت های رمز گذاری شده دسترسی داشته باشید. حتی بین حساب های کاربری خود جابجا شوید. همه اینها تنها با یک اثر انگشت.

برای نرم افزار های مورد علاقه تان و نرم افزار هایی که در آینده تولید می شوند تاچ بار می تواند تجربه روزانه کار با نرم افزار هایتان شامل نرم افزار های جانبی را تغییر دهد. توسعه دهندگان می توانند از آن برای اضافه کردن یک بعد جدید به نرم افزار های موجود و آتی خود استفاده کنند.

صفحه نمایش رتینا
روشن ترین و با گسترده ترین طیف رنگی در صفحه نمایش های موجود در نوت بوک های مک

صفحه نمایش جدید به کار رفته در مکبوک پرو 2018 بهترین نمایشگری است که تا به حال در نوت بوک های مک اپل به کار رفته است. این نمایشگر از قابلیت نور زمینه LED بهره می برد و نسبت کنتراست بالاتر و رنگ های مشکی عمیق تر و سفید روشن تری را به نمایش می گذارد.
در مدل های 13 و 15 اینچ دارای تاچ بار از تکنولوژی True Tone در صفحه نمایش استفاده شده است . در این تکنولوژی از سنسورهای چند کاناله پیشرفته برای تطبیق رنگ با صفحه نمایش استفاده می شود تا بتواند تصاویر را به صورت طبیعی و واقعی نمایش دهد . همچنین True Tone این کار را در نمایشگر های خارجی که به مکبوک پرو شما متصل شده باشند نیز انجام می دهد .

 

 

کیبورد

اپل در مکبوک پرو 2018 از نسل سوم کیبوردهای بدون صدا با سیستم پروانه ای استفاده کرده است . کیبورد جدید 4 برابر عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی دارد و ایتفاده از کلیدها بسیار راحت تر و با پایداری بیشتر می باشد . صدا در کیبورد جدید بسیار کمتر از قبل شده است و عملا با فشرن کلیدها شما صدایی را نمی شنوید .
در کیبورد مکبوک پرو 2108 یک لایه محافظ سیلیکونی نازک در زیر کلیدها تعبیه شده است . این لایه از ورود و نفوذ گرد و غبار و آشغال به داخل کیبورد محافظت می کند .

 

قیمت

قیمت مکبوک پرو 2018 نسبت به قبل تغییر نکرده است و با همان قیمت قبلی عرضه می شود .
مکبوک پرو 13 اینچ در2 مدل بدون تاچ بار و با قیمت های 1299 و 1499 دلاری و 2 مدل دارای تاچ بار و تاچ آیدی با قیمت های 1799 و 1999 دلاری عرضه می شوند . مکبوک پرو 15 اینچ در دو مدل 2399 و 2799 دلاری عرضه می شود که هر دو مدل ه دارای تاچ بار و تاچ آیدی می باشند .

خرید مک بوک پرو

شما میتوانید مک بوک پرو های (همراه با تاچ بار و تاچ آیدی) را از فروشگاه اینترنتی پرشین اپل همراه با بهترین قیمت و گارانتی در ایران خریداری کنید.

همین حالا خرید کنید