macOS Mojave

تاریخ انتشار اولین نسخه : 24 سپتامبر 2018
حجم: 6.1 گیگابایت
نسخه: 10.14.3
دسته: سیستم عامل

شما میتوانید سیستم عامل موهاوی را از این بخش دانلود کنید.

دانلود macOS Mojave

نام جدیدترین سیستم عامل مک macOS Mojave (macOS 10.14) می باشد . اپل سیستم عامل مک موهاوی را در کنفرانس WWDC 2018 معرفی و از تاریخ 24 سپتامبر 2018 برای دانلود عموم منتشر کرد.

اپلیکیشن هایی که به صورت پیش فرض روی سیستم عامل موهاوی نصب می باشند

Apple Books
Apple News
App Store
Automator
Calculator
Calendar
Chess
Contacts
Dashboard
Dictionary
DVD Player
FaceTime
Font Book
Home
Image Capture
iTunes
Launchpad
Mail

Maps
Messages
Mission Control
Notes
Photo Booth
Photos
Preview
QuickTime Player
Reminders
Safari
Siri
Stickies
Stocks
System Preferences
TextEdit
Time Machine
Voice Memos

 

ابتدا چک کنید آیا مک شما قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل Mojave را دارد یا خیر .

لیست مک هایی که از macOS Mojave پشتیبانی می کنند :

MacBook Pro (مدل 2012 و جدیدتر)
MacBook Air (مدل 2012 و جدیدتر)
MacBook (مدل 2015 و جدیدتر)
iMac (مدل 2012 و جدیدتر)
iMac Pro (مدل 2017 و جدیدتر)
‏Mac Pro (مدل 2013 و جدیدتر یا مدل های 2010 و 2012 که‌ دارای Metal capable GPUهستند)

 

قبل از آپگرید پیشنهاد می کنیم از اطلاعات خود یک بک آپ تهیه نمایید. اگر سیستم عامل کنونی مک شما OS X Mountain Lion 10.8 و یا بالاتر می باشد شما می توانید مستقیماً به macOS Mojave آپگرید نمایید .

 

سیستم عامل macOS Mojave رایگان می باشد. با مراجعه به App Store می توانید سیستم عامل جدید مک را به صورت رایگان دانلود نمایید . حجم فایل آن 5.7 GB می باشد.

ویژگی های macOS Mojave

اضافه شدن حالت تیره یا Dark Mode : حالت تیره در تمامی بخش‌ها اعمال می‌شود و بسیار زیبا است. همچنین در برنامه های پیش فرض ازجمله Mail,Messages,Maps,Calendar,Photos دارای محیط تیره هستید و بسته به زمانی که در روز یا شب در حال کار هستید پس زمینه صفحه با حالت صفحه عوض میشود.

تغییر پس‌زمینه به صورت پویا طی ساعات روز : در این قابلیت پس‌زمینه به صورت پویا طی ساعات روز تغییر می‌کند و تاریک می‌شود.

مرتب کردن دسکتاپ در یک گروه به صورت خودکار (desktop Stacks) : قابلیت جذابی برای مرتب کردن موارد روی دسکتاپ که به صورت خودکار تمام آن‌ها را در یک گروه جمع‌آوری می‌کند. با این قابیلت اگر مورد جدیدی را به دسکتاپ اضافه کنید، به صورت خودکار در گروه خود قرار می‌گیرد.

قابلیت‌ جدید Finder : در این قابلیت حالت نمایش گالری به مک جدید اضافه شده تا پیش‌نمایش بزرگی از فایل‌های خود داشته باشید ، می‌توانید جزئیات فایل‌ها را در ساید بار نیز مشاهده کنید . اکشن‌هایی در بخش پایینی سایدبار قرار دارد که می‌توانید آن‌ها را سفارشی‌سازی کنید و عملکرد مورد نظر خود را به آن اضافه کنید تا بدون باز کردن فایل به صورت سریع عمل مورد نظرتان را انجام دهید .

Quick Look : قابلیت Quick Look نیز اجازه‌ی نمایش سریع و ویرایش کوتاه را به شما می‌دهد .

قابلیت های جدید اسکرین شات : در macOS Mojave اسکرین‌شات تغییر قابل توجهی کرده است ، پس از گرفتن اسکرین شات بلافاصله ابزار مورد نظر برای سفارشی سازی و ویرایش آن باز خواهد شد . امکان ضبط صفحه نمایش Screen Recording نیز وجود دارد . امکان استفاده‌ی سریع از آیفون نیز در دسترس است، کاربران می‌توانند پس از انتخاب گزینه‌ی اسکن، با آیفون سند مورد نظر را اسکن کرده و بلافاصله آن را در مک خود مشاهده کنند

اضافه شدن اپلیکیشن‌های News ، Stocks، Home و Voice Memos

قابلیت جدید privacy zone برای سافاری : در سافاری کلید‌های لایک و اشتراک گذاری حذف شده اند تا وب‌سایت‌ها شما را دنبال نکنند .

طراحی متفاوت mac App Store : مک اپ استور به طور کامل بازطراحی و با یک رابط کاربری کاملا جدید ارائه شده است . شما می‌توانید به لطف نمایش زنده، پیش از دانلود اپ‌ها آن‌ها را تماشا کنید . در macOS Mojave صفحه اپلیکیشن ها به صورت کلی عوض شده و قابلیت نمایش ویدیو اضافه شده است . همچنین مایکروسافت ۳۶۰ به استور مک اضافه شده است .

Metal
متال قابلیت های گرافیکی را بر روی آیفون تامین میکند و برای اولین بار بر روی مک های جدید نیز به طور کامل اجرا می شود . هم اکنون متال میتواند از گرافیک های جانبی نیز پشتیبانی کند در نتیجه از نظر بنچمارک قدرتی بسیار پیشرفته تر خواهد شد. قابلیت های گرافیکی در مک جدید از نظر نرم افزاری بسیار پیشرفته شده است که به صورت زنده می‌تواند رندر های حرفه ای داشته باشد .

یادگیری ماشین Machine Learning : یادگیری ماشین بر روی نسل جدید سیستم عامل مک یعنی macOS Mojave قابلیت ترکیب دیتای های مختلف را دارد ، ۳۰ درصد سریع تر شده است و مدل های ساخته شده برای برنامه نویسی تا ۷۰ درصد کم حجم تر خواهد شد .

اسنیک پیک
قابلیت جدیدی که به مک اضافه شده است . اپل با ارائه یک فرمورک جدید به توسعه دهندگان امکان این را می دهد تا یک اپلیکیشن را برای مک و iOS توسعه دهند . اپل می گوید که در ابتدا این قابلیت را روی اپلیکیشن‌های خود تست خواهد کرد. در حال حاضر اپلیکیشن های Home, News, Voice Memos و Stocks روی macOS Mojave به این صورت پیاده شده‌اند و از iOS به مک آمده ‌اند. این قابلیت در سال ۲۰۱۹ برای تمام توسعه دهندگان عرضه خواهد شد.

 

 سیستم مورد نیاز برای نصب یا آپگرید به macOS Mojave :

سیستم عامل مک OS X 10.8 به بعد

2 گیگابایت رم

12.5 گیگابایت هارد