به تازگی یکی از شرکت های ژاپنی صفحه نمایش 8K توسعه داده که سایز 8.3 اینچی و 13.3 اینچی OLED دارد. احتمالا اپل بخواهد در آینده آیپد پرو و مک بوک پرو با چنین نمایشگری تولید کند. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش به 1000ppi می رسد و سطح روشنایی فوق العاده بالایی دارد.

به کارگیری صفحه نمایش 8K در لپتاپ یا تبلت تاکنون صورت نگرفته و اگر اپل این کار را روی دو محصولی چون مک بوک و آیپد پرو انجام دهد اولین خواهد بود. البته این صفحه نمایش در مراحل اولیه قرار داشته و آماده توزیع به شرکت های تولیدکننده نیست. این پنل آزمایشی نیمه هادی از رزولوشن 7680*4320 پیکسلی بهره می برد و نرخ تجدید 120 هرتزی دارد. اگرچه مشخصات در مدل 8.3 اینچی نسبت به نسخه 13.3 اینچی متفاوت است، اما هر دو مدل پنل وضوح بالایی ارائه می دهند.

اگر بخواهیم تراکم پیکسلی 1000ppi این صفحه نمایش را با نمایشگر گوشی هوشمندی چون آیفون ایکس اس مکس مقایسه کنیم، محصول اپل از صفحه نمایش رتینا 468ppi بهره می برد و بیش از 600ppi اختلاف وجود دارد. بعید است در سال 2019 دیوایسی با پنل OLED مورد اشاره همراه شود و باید مدت ها منتظر ماند تا این پنل عملیاتی شود.

 

با ما باشید تا از جدیدترین اخبار پیرامون صفحه نمایش 8K مطلع شوید .

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام