دعوای متعدد میان دو شرکت کوالکام و اپل موجب شد تا کوپرتینویی ها به دنبال چیپ 5G دیگر شرکت ها از جمله مدیاتک و سامسونگ باشند. در حالی که قبل از آن انتظار داشتیم اپل بخواهد کوالکام را برای تامین تراشه 5G آیفون ها در نظر گیرد.

بین سال های 2011 تا 2016 اپل مودم کوالکام را در آیفون ها به کار گرفته است. سال 2016 اپل علاوه بر کوالکام به سراغ اینتل رفته و از هر دو شرکت بهره گرفت. باتوجه به دعوای دادگاهی که بین دو شرکت کوالکام و اپل وجود دارد، این شرکت مدتیست اینتل را جایگزین کامل کمپانی کوالکام کرده است. 

اگرچه اینتل جایگزین نامناسبی نیست، اما اپل همچنان به دنبال آن است تا با شرکت های دیگری هم در این زیمنه همکاری کند. Tony Blevins یکی از مدیران ارشد اپل در دادگاه دعوای کوالکام شهادت هایی داده و به دفاع از اپل پرداخت. این مدیر ارشد اظهار داشت سال 2013 اپل مذاکرات با اینتل را متوقف کرد و قرار بود مودم آیپد مینی را تامین کند. Tony Blevins افزود ناتوانی اپل در توافق با کوالکام برای غرامت پتنت ها موجب شد تا دیگر همکاری صورت نگیرد. 

به نظر می رسد اپل تا سال 2020 آیفون با مودم 5G راهی بازار کند و مودم آن نیز احتمالا توسط دو شرکت مدیاتک یا سامسونگ تامین خواهد شد. با این حساب گزینه های نهایی کوپرتینویی ها برای مودم 5G شرکت هایی به جز اینتل و کوالکام است.

با ما باشید تا از جدیدترین اخبارپیرامون اپل مطلع شوید .

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام