در چند سال اخیر، دونالد ترامپ از شرکت های فناوری درخواست نمود تا تمامی تولیدات خود را به خاک ایالات متحده بازگردانند. اپل نیز یکی از همین شرکت ها بوده که انگیزه ای برای این تصمیم پیدا کرد. درست همانند دستگاهی چون Mac Pro 2013 که در ایالات متحده به تولید رسید.

اما در این بین سوالی مطرح می شود که چرا اپل آیفون ها را در آمریکا تولید نمی کند؟ مک پرو چند سال قبل توسط اپل معرفی شد و مدتی بعد نسخه بروزرسانی شده آن توسط کوپرتینویی ها مجدد رونمایی شده است. عرضه مک پرو در آن زمان تاخیری پیدا کرد و یکی از علت های آن عدم توانایی تولید تعداد مشخصی از دستگاه در روز بود

 

آیفون

 

این در حالی است که کارخانجات چینی می توانند در روز تعداد انبوهی از اسمارتفون و دیگر دستگاه ها را به تولید برسانند و هزینه کمتری هم برای اپل به دنبال دارد. در آن زمان اپل مجبور شد به یکی از تامین کنندگان قطعات خود سفارش تعداد بسیاری دهد تا بتواند این کمبود را جبران سازد

علاوه بر هزینه بالای تولید به علت دستمزد بالاتر کارگر در آمریکا نسبت به چین ، قوانین سخت مالیاتی نیز از دیگر عواملی است که اپل را مجاب به تولید تمامی محصولاتش در آمریکا نمیکند. اخیراً اخبار مختلفی به گوش می رسد که اپل قصد دارد آیفون را در کشور هند تولید نماید ، اپل می خواهد یک آلترناتیو برای چین داشته باشد که در صورت بالا گرفتن منازعات تجاری بین چین و آمریکا بتواند تولید محصولات خود را به آن کشور منتقل کند و در این میان هند یکی از گزینه های ممکن می باشد و شاید بزرگترین دلیل آن هم دستمزد پایین تر کارگر در این کشور باشد.

اساسا این گزارش دلیل عدم تمایل اپل به بازگردان تولید محصولاتش به خاک ایالات متحده را بسیار خوب مشخص می کند. مطمئنا دونالد ترامپ باید قوانینی را وضع کند تا شرکت های امریکایی بدون هیچ نقصی بتوانند تولید را به این کشور  بازگردانند.

 

با ما باشید تا از جدیدترین اخبار پیرامون آیفون مطلع شوید .

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام