شرکت اپل به تازگی گزارش مالی سه ماهه آخر سال 2018 را اعلام کرده است. به دنبال آن موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics برآورد کرده که این کمپانی در طول سه ماهه قبل بیش از 65 میلیون دستگاه آیفون راهی بازار کرده است.

این میزان نسبت به مدت مشابه سال 2017 با رقم 77 میلیون دستگاه کاهش 15 درصدی را نشان می دهد. این اولین سه ماهه ای است که اپل میزان دقیق عرضه آیفون را با سرمایه گذاران شرکت درمیان نگذاشته است

دلایل مختلفی وجود داشته که میزان فروش آیفون را با کاهش رو به رو ساخته است. از جمله آنها باید به افزایش قیمت، نرخ نامطلوب ارز، رقابت شدید با رقبا از جمله هوآوی ، برنامه تعویض باتری ، کاهش یارانه حامل و برخی دیگر اشاره کرد. Strategy Analytics معتقد است که فروش در آمریکای شمالی و غرب اروپا بسیار خوب است اما بازار آسیا به ویژه چین این التهاب را به وجود آورده است. مشکلات موجود حتی به ژاپن نیز کشیده شده و تیم کوک مدیر عامل کمپانی اپل پیشتر اعلام کرد به دنبال کاهش قیمت آیفون در کشورهای مشخصی است.

 

با ما باشید تا از جدیدترین اخبار پیرامون آیفون مطلع شوید .

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام