شرکت اپل همیشه توجه بسیاری به حریم خصوصی دارد و از این رو چه در بحث نرم افزاری و چه در بحث سخت افزاری به این مسئله توجه بالایی نشان داده است.

تاکنون این شرکت مرورگر سافاری را با ویژگی های امنیتی مختلفی همراه کرده تا حریم خصوصی کاربران حفظ شود. حال به نظر می رسد، سیستم عامل iOS 12.2 نیز از یک قابلیت امنیتی برخوردار است.

باتوجه به گزارش ها، سیستم عامل iOS 12.2 دسترسی به سنسورهای حرکتی آیفون ها توسط وب را غیرفعال می کند. سال گذشته WIRED گزارشی منتشر کرد که نشان می داد، سایت ها می توانند به سنسور حرکتی تلفن های هوشمند دسترسی پیدا کنند. 

با جلوگیری از دسترسی وب سایت ها به سنسوری چون شتاب سنج و ژیروسکوپ دیگر چنین قابلیتی در کار نیست. البته این یک بلاک کامل نیست و سایت ها از کاربران درخواستی می کنند که این ویژگی  فعال شود یا خیر زیرا ممکن است برخی آن را فعال نسازند. 

شرکت های دارای وب سایت از تبلیغاتی مبتنی بر AR یا VR بهره گیرند و به طور کلی نگرانی نباید از سوی کاربران گوشی های هوشمند وجود داشته باشد.

انتظار داریم اپل در آینده نزدیک راهی برای بلاک کامل این قابلیت در نظر گیرد تا هیچ فردی نتواند به آن دسترسی یابد. البته این احتمال وجود دارد که سازندگان دیگر تلفن های هوشمند نیز بخصوص اندرویدی ها، چنین تصمیمی اتخاذ کرده و مانع شوند.

 

با ما باشید تا از جدیدترین اخبار پیرامون iOS 12.2 مطلع شوید .

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام