اپل امروز در سکوتت کامل خبری دو آیپد جدید را معرفی کرد. نسل جدید آیپد ایر و نسل جدید آیپد مینی . آیپد مینی جدید یا همان آیپد مینی 5 طراحی مشابه نسل قبلی آیپد مینی دارد و سایز نمایشگذ آن همان 7.9 اینچ می باشد. نمایشگر آیپد مینی 5 دارای رزولوشن 1536 × 2048 پیکسل و تراکم 326 پیکسل‌براینچ می باشد، روشنایی آن به ۵۰۰ نیت می‌رسد و از فناوری True Tone و فضای رنگی گسترده‌ی P3پشتیبانی می کند.

آیپد مینی 5

 

یکی دیگر از ویژگی هایی که به آیپد مینی 5 اضافه شده است پشتیبانی از قلم اپل می باشد.البته به نظر می رسد اپل برای آیپد مینی جدید کیبوردی در نظر نگرفته است و از کیبورد اسمارت فولیو پشتیبانی نمی کند. اپل از پردازنده قدرتمند A12 Bionic در آیپد مینی 3 استفاده کرده است ، همان پردازنده ای که در آیفون XS نیز به کار گرفته است. تراشه‌ی A12 Bionic قدرت پردازشی سه برابری و قدرت پردازش گرافیکی ۹ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دوربین اصلی نسل پنجم آیپد مینی تفاوتی با آیپد مینی 4 نکرده و همان حسگر ۸ مگاپیکسلی در آن مورد استفاده قرار گرفته است. در حالیکه دوربین سلفی از ۱.۲ مگاپیکسل ارتقا یافته و یک حسگر ۷ مگاپیکسلی در دوربین سلفی ایپد مینی 5 استفاده شده است.

آیپد مینی 3 در دو ظرفیت 64 و 256 گیگابایت و سه رنگ نقره ای ، طلایی و خاکستری و در دو مدل سلولار و WiFi عرضه می شود . قیمت پایه آیپد مینی جدید 399 دلار می باشد. بیشترین قیمت مینی 5 مربوط به مدل سلولار با ظرفیت 256 گیگابایت می باشد که قیمت آن 679 دلار می باشد.
در شایعات و گمانه زنی ها پیرامون آیپد مینی جدید استفاده از سنسور تشخیص چهره به جای سنسور اثر انگشت پیش بینی میشد که در آیپد مینی 3 شاهد Touch ID می باشیم و اثری از Face ID در آن نمیبینیم. پس با این شرایط دکمه هوم در نسل جدید آیپد مینی وجود دارد و برخلاف نسل جدید آیپد پرو حذف نشده است.

با ما باشید تا از جدیدترین اخبار پیرامون آیپد مینی 5 مطلع شوید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام