شرکت اینتل تاکنون نتوانسته چیپست های 5G را به فروش برساند بنابراین سعی می کند که مودم های تلفن های هوشمند را به صورت عمده به فروش برساند. اپل در اوایل تابستان گذشته طی مذاکراتی که با اینتل داشته امیدوار بود که بتواند اینتل را تصاحب کند، ولی در این میان موافقت نامه کوالکام و اپل جریان را تغییر داد.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش کرده که براساس اتفاقات اخیر، نظر شرکت اینتل تغییر کرده و قصد دارد که  مودم های 5G تلفن هوشمند را به صورت عمده و یکجا به فروش برساند. از آن جایی که اپل به عنوان خریدار احتمالی مطرح است، بنابراین اینتل قصد دارد که با شرکت های مطرحی مانند Goldman Snacks و سایر شرکت ها قرارداد منعقد کند. اگرچه این قرارداد در مراحل اولیه است ولی فکر می کنیم که ارزش آن در حدود چند صد میلیارد دلار باشد. 

تا قبل از سال 2017 و شروع درگیری بر سر حق امتیاز بین دو شرکت اپل و اینتل ، اینتل تنها تامین کننده چیپست های اپل به شمار می رفت و از آن زمان به بعد شرکت اینتل مسئولیت تامین مودم های آیفون را پذیرفت.

البته اینتل همه شایعات مربوط به اطمینان نداشتن شرکت اپل نسبت به توسعه و گسترش مودم های 5G را تکذیب کرده و در همین حین نیز شرکت کوالکام سعی می کند که متناسب با شبکه 5G چیپست هایی را طراحی و تولید کند.

باب سوان، مدیرعامل اینتل درباره موافقت نامه شرکت کوالکام و شرکت اپل این چنین اظهار نظر کرده است

ابری سازی شبکه و فرصتی برای عرضه تکنولوژی 5G ما را هیجان زده کرده، ولی چنین برمی آید که احتمال دارد که سرمایه اولیه ما در تجارت مودم هوشمند هرگز برنگردد و سود مشخصی نیز در این میان وجود نداشته باشد. دپارتمان تولید مودم های تلفن هوشمند هر سال در حدود یک میلیارد دلار بودجه لازم دارد و با فروش این نوع مودم ها می توان حقوق کارکنان، هزینه طراحی و حق امتیاز برای چندین نسل تکنولوژی را تامین کرد.

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام