یک میلیارد، تعداد دستگاه های آی او اسی است که در سراسر جهان هر ماه برای فعالیت های دائمی و ارائه امکانات مختلف نیاز به محاسبات و فضاهای ابری دارند.از طرفی اپل برای آماده سازی بستر iCloud، سرویس های ابری آمازون را برای این کار انتخاب کرده است. از این رو اپل هزینه قابل ‌توجهی را هر ماه متحمل می ‌شود. به همین دلیل جالب است بدانید که اپل هر ماه 30 میلیون دلار برای فعالیت iCloud روی سرویس وب آمازون (Amazon Web Service (AWS هزینه می ‌کند تا این سیستم بتواند به ‌درستی پاسخگوی نیازهای کاربران باشد.

CNBC در گزارشی جدید اعلام کرده است که اپل هر ماه رقم 30 میلیون دلار را به شرکت آمازون برای تامین نیاز فضای های ابری پرداخت می کند که در عوض AWS مسئولیت حفظ اطلاعات و بررسی صحت عملکرد iCloud را دارد. همچنین این شرکت علاوه بر آمازون، از سیستم های خدمات ابری گوگل و مایکروسافت نیز به منظور افزایش سرعت بارگذاری استفاده می کند که هرکدام هزینه های مخصوص خودش را دارد. البته که این رقم رفته رفته رو به افزایش می باشد. اپل در سال 2018، حدود 350 میلیون دلار را به آمازون پرداخت کرده که پیش بینی می شود این شرکت برای سال 2019 رقمی در حدود 360 میلیون دلار را برای پرداخت به این شرکت باید در نظر بگیرد.  در حال حاضر اپل با AWS توافق کرده تا طی 5 سال آینده مبلغ 1.5 میلیارد دلار به آن‌ها بپردازد.

شایان ذکر است که اپل برای همیشه این رویه استفاده کردن از امکانات سایر شرکت ها را ادامه نخواهد داد و خبرهای رسیده از این شرکت حکایت از آن دارد که قصد دارد، در 5 سال آینده با سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری یک مرکز داده‌ جدید و گسترده در آمریکا بسازد. این مرکز داده‌ گسترده در کارولینای شمالی، آریزونا و نوادا فعال خواهد بود. همچنین یک مرکز داده‌ جدید هم قرار است در وائوکه و لوا راه‌ اندازی شود اما هنوز برنامه‌ ای برای نوارک، کالیفرنیا، پرینویل، اورگان و دیگر مراکز اپل در نظر گرفته نشده است. تمامی این مسائل نشان می دهد که محاسبات ابری و خدمات آنلاین به چه میزان برای اپل ارزشمند است.

اگرچه اپل در بدترین حال تا 5 سال آینده از AWS استفاده خواهد کرد، ولی پایان همکاری آمازون و اپل زیاد هم تغییری در وضعیت این شرکت به وجود نخواهد آورد. چرا که مقیاس کارکرد این سیستم بسیار بزرگ تر از آن چیزی است که اپل به آن نیاز دارد. اپل تنها یکی از مشتریان این بخش آمازون می باشد که در سال 360 میلیون دلار به آن پرداخت می کند. جالب است بدانید که درآمد سال گذشته‌ AWS حدود 25.66 میلیارد دلار بوده است.

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام