اپل امروز گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2019 را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است که خبر از کاهش سود و میزان درآمد این شرکت نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته می‌دهد.

در گزارش اپل به این نکته اشاره شده که درآمد این شرکت در سه‌ماهه دوم سال 2019 رقمی بالغ بر 58 میلیارد دلار بوده است. سازنده آیفون از این میزان درآمد به سودی بالغ بر یازده میلیارد و ششصد میلیون دلار رسیده است.

سال گذشته در بازه مشابه یعنی سه‌ماهه دوم سال 2018 اپل به درآمدی بالغ بر شصت و یک میلیارد و یک صد میلیون دلار رسیده بود که سیزده میلیارد و هشتصد میلیون دلار آن سود بوده است.

حاشیه سود ناخالص اپل در سه‌ماهه دوم سال 2019 به 37.6 درصد رسیده که نسبت به رقم سال گذشته یعنی 38.3 درصد، مقداری کمتر است. تیم کوک در گزارش خود بیان کرده که پرداخت سود به سهام‌داران بر اساس هر سم از 0.73 دلار به 0.77 دلار افزایش یافته که خبر خوبی برای سهام‌داران اپل به شمار می‌رود.

در این میان اپل اعلام کرده است که می‌خواهد 75 میلیارد دلار از سهام خود را در بازار بورس در معرض فروش قرار دهد.

 

اپل

گزارش‌های مالی اپل بسیار متفاوت نسبت به رقبای این شرکت است. اپل از اعلام تعداد درست محصولات فروخته‌شده‌اش در بازه‌های زمانی مشخص خودداری می‌کند و تنها آمار و ارقام مرتبط با فروش محصولات خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همین امر باعث شده تا تحلیلگران به‌صورت تخمینی تعداد محصولات فروخته شده اپل را اعلام کنند. تیم کوک طی کنفرانس خبری خود اعلام کرد:

نتایج بررسی‌های ما در ماه مارس نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون دستگاه فعال در اختیار کاربرانمان قرار دارد که به‌صورت روزمره از آن استفاده می‌کنند. این رقم شامل دستگاه‌های قابل حمل، خانگی و لوازم جانبی ما می‌شود و میزان رشد استفاده از محصولات اپل نسبت به بازه‌های زمانی گذشته را نشان می‌دهد. ما توانسته‌ایم بیشترین میزان فروش آیپد طی شش سال گذشته را تجربه کنیم که نشان‌دهنده رشد ما در عرضه سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات پس از فروش است. ما قصد داریم به حرکت روبه‌جلوی خود ادامه دهیم و اطلاعات بیشتری را در سی‌امین کنفرانس WWDC (کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان) در اختیار کاربرانمان قرار دهیم.

اپل اعلام کرده که انتظار دارد میزان درآمد این شرکت در سه‌ماهه سوم سال 2019 مبلغی بین پنجاه و دو میلیارد و پانصد میلیون دلار تا پنجاه و چهار میلیارد و پانصد میلیون دلار باشد. حاشیه سود ناخالص این شرکت نیز 37 یا 38 درصد در نظر گرفته شده است.

 

اپل

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام