شرکت اپل در کنفرانس هفته بعد WWDC 2019 نسخه جدید سیستم عامل iOS را به نام iOS 13 معرفی می کند. سیستم عاملی که قرار است تحولی نسبت به نسخه فعلی iOS 12 داشته که عمده ویژگی آن شامل آیپد می شود.

به هر حال پیش از رونمایی iOS 13 جزئیات جدیدی آشکار شده که می تواند خبر بدی برای صاحبان گوشی های هوشمند قدیمی تر آیفون باشد. تازه ترین اطلاعات آشکار شده نشان داده که iOS 13 قرار نیست از چند مدل قدیمی پشتیبانی کند.

این اسمارتفون ها آیفون 5اس، آیفون 6 و آیفون SE هستند. هر سه این گوشی های هوشمند چند سالی از معرفی و عرضه آنها می گذرد که در این بین عجیب نیست شاهد عدم پشتیبانی آنها توسط iOS 13 باشیم.

پشتیبانی iOS 13 از گوشی های قدیمی به پایان می رسد

البته نکته عجیبی که در فهرست اسامی گوشی های هوشمند وجود دارد، پشتیبانی آیفون 6 است. این اسمارتفون در سال 2014 عرضه شد و انتظار داریم اپل حداقل تا سال 2020 پشتیبانی از این دیوایس داشته باشد. نکته دیگر عدم پشتیبانی آیفون SE که سه سال قبل به بازار راه پیدا کرد است، انتظار داریم شرکت اپل این خبر را تکذیب کرده و با اعلام جزئیات رسمی به شایعات پایان دهد.

در این بین آیفون 5اس و عدم پشتیبانی آن عجیب نخواهد بود و وقت آن رسیده که با این گوشی هوشمند خداحافظی کنیم. اطلاعات کامل سیستم عامل جدید iOS 13 در WWDC 2019 که تنها چند روز تا برگزاری آن باقی مانده، اعلام می شود. به هر حال باید به انتظار ادامه داد تا مشخصات و ویژگی های کامل این سیستم عامل جدید اپل آشکار شود.

منبع