اپل گوشی های هوشمند آیفون خود را با قیمت پایین عرضه نمی کند. همین امر موجب شده تا بسیاری از خرید محصولات اپل بی بهره شده و نتوانند برای خرید یک مدل رده پایه آیفون که بیش از 1000 دلار قیمت دارد، هزینه کنند.

این طور پیداست اپل با مشاهده وضعیت به فکر فروش بیشتر است. تفکری که هر شرکتی برای بقا خود به آن نیاز داشته و بایستی استراتژی بهتری را پیش گیرد. هر سال شرکت های تولیدکننده با افزایش هزینه تولید، قیمت گوشی های هوشمند خود را بیش از قبل می کنند که این موضوع توجیه ندارد.

اما روش مشخصی وجود ندارد و متاسفانه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده برای شرکت های آمریکایی که محصولات خود را در خارج از خاک این کشور تولید می کنند، تعرفه های 25 درصدی در نظر گرفته است.

این موضوع می تواند قیمت آیفون های آینده را با افزایش بی سابقه ای مواجه سازد. به گفته تحلیلگر موسسه تحقیقاتی JP Morgan، شرکت اپل در آیفون های بعدی قیمت را 14 درصد افزایش خواهد داد و ناشی از همان تعرفه های سنگین است.

اپل برای آن که بتواند این وضعیت را تغییر دهد باید در فکر انتقال تولید آیفون ها و سایر محصولات خود به خاک ایالات متحده باشد. دونالد ترامپ از همان ابتدای تصدی ریاست جمهوری ایالات متحده، تصمیم گرفت برای رشد تولید و پیشرفت کشور خود، به شرکت های امریکایی دستور انتقال خط تولید محصولاتشان به خاک ایالات متحده را داده است.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود چه قیمتی در نظر گرفته می شود.

منبع