پس از شایعات فراوان پیرامون معرفی یک گوشی میان رده توسط اپل بلاخره در تاریخ 15 آپریل 2020 آیفون SE رسماً توسط اپل معرفی شد. برخی گمانه زنی می کردند که نام این گوشی آیفون 9 باشد اما در نهایت اپل نام آیفون اس ای (iPhone SE) را برای آن انتخاب کرد.

طراحی و شکل ظاهری آیفون SE همانند آیفون 8 می باشد و در سه رنگ مشکی ، قرمز و سفید عرضه می شود. آیفون SE جدید در سه ظرفیت 64 ، 128 و 256 گیگابایت و با قیمت پایه 399 دلار عرضه می شود. شاید مهمترین ویژگی این آیفون قیمت مناسب و رقابتی آن می باشد که با توجه به پردازنده قدرتمند آن و دیگر مشخصات خوب سخت افزاری آن یک گوشی به صرفه و پرطرفدار خواهد بود.

 

آیفون SE

مهمترین مشخصه این آیفون بهره بردن از پردازنده قدرتمند A13 می باشد که در آیفون 11 پرو به کار گرفته شده بود، این پردازنده می تواند قدرت بسیار زیادی را به آیفون SE بدهد و در مقایسه با گوشی های میان رده ای که با این گوشی رقیب هستند قدرت پردازش بسیار بالاتری داشته باشد.

صفحه نمایش نسل دوم آیفون اس ای صفحه نمایش Retina HD با سایز 4و7 اینچ می باشد و از دکمه هوم و سنسور اثر انگشت (Touch ID) بهره می برد و خبری از سنسور تشخیص چهره (Face ID) در این آیفون نیست. بدنه این آیفون همانند آیفون 8 در قسمت پشت شیشه ای می باشد که قابلیت شارژ بی سیم را در آن فراهم می کند و فریم دور ان نیز آلومینیوم می باشد.

یکی از ویژگی های خوب آیفون اس ای جدید دو سیم کارت بودن آن است که برای برخی کاربران از جمله کاربران ایرانی بسیار مفید می باشد.

برخی مشخصات سخت افزاری آیفون SE

4.7-inch Retina HD display
A13 Bionic chip (Third‑generation)
12MP Wide camera
7MP selfie camera
Touch ID
Dual SIM
Wi‑Fi 6 and Gigabit‑class LTE
wireless charge and fast-charge
Durable glass and aluminum design

 

قیمت آیفون SE

iPhone SE 64GB : 399 $
iPhone SE 128GB : 449 $
iPhone SE 256GB : 549 $

 

 

با ما همراه باشید تا از جدیدترین اخبار پیرامون آیفون SE مطلع شوید.

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .