پس از شایعات فراوان پیرامون معرفی یک گوشی میان رده توسط اپل بلاخره در تاریخ 15 آوریل 2020 آیفون SE2 رسماً توسط اپل معرفی شد. اپل با معرفی آیفون اس ای جدید تولید آیفون 8 را متوقف کرده و دیگر این آیفون را در بازار به فروش نمی رساند. آیفون SE در واقع در کالبد آیفون 8 با اندکی تغییر سخت افزاری و با همان شکل ظاهری قرار گرفته است.

در این مقاله می خواهیم دو آیفون SE و آیفون 8 را با هم مقایسه کنیم.

طراحی و شکل ظاهری آیفون SE دقیقاً همانند آیفون 8 می باشد، بدنه هر دو گوشی از جنس شیشه متراکم و مقاوم و فریم دور آنها نیز آلومینیومی می باشد.بدنه شیشه ای امکان شارژ به صورت بی سیم را برای هر دو آیفون فراهم می کند.

آیفون SE2 در سه رنگ مشکی ، قرمز و سفید عرضه می شود. در حالیکه آیفون 8 در چهار رنگ خاکستری ، نقره ای ، طلایی و قرمز عرضه می شد.

آیفون اس ای 2020 همانند آیفون 8 دارای استاندارد IP67 می باشد و تا عمق 1 متر و مدت 30 دقیقه در مقابل آب مقاوم می باشد و همچنین در مقابل گرد و غبار نیز مقاوم است.

 

مهمترین تفاوت آیفون SE2 با آیفون 8 در پردازنده آنها می باشد. اپل در نسل دوم آیفون اس ای از قوی ترین پردازنده خود یعنی A13 Bionic که قدرتمندترین پردازنده در بین گوشی های هوشمند دنیا می باشد استفاده کرده است و این بارزترین و بهترین ویژگی آیفون اس ای 2020 می باشد. این در حالی که اپل در آیفون 8 از پردازنده A11 استفاده کرده است.

 

آیفون SE همانند آیفون 8 از صفحه نمایش بسیار با کیفیت Retina HD با سایز 4.7 اینچ بهره می برد با این تفاوت که صفحه نمایش آیفون SE2 دارای فناوری Haptic Touch می باشد در حالیکه نمایشگر آیفون 8 از ویژگی 3D Touch بهره می برد. 

لازم به ذکر است که آیفون 8 در کنار سایز 4.7 اینچ در مدل 8 پلاس و با سایز 5.5 اینچ نیز عرضه می شد در حالیکه آیفون SE فقط یک سایز دارد و آن 4.7 اینچ است.

هر دو آیفون دارای سنسور اثر انگشت (Touch ID) می باشند و در آنها خبری از سنسور تشخیص چهره نیست.

دوربین اصلی و دوربین سلفی هر دو آیفون از لحاظ سخت افزاری مشابه هم می باشند اما آیفون SE به لطف پردازنده قدرتمند A13 قابلیتهای نرم افزاری بیشتر و بسیار خوبی همانند Smart HDR ، Portrait Lightning و … به آن اضافه شده است.

یکی از تفاوت های دیگر این دو آیفون در سیم کارت آنها می باشد، آیفون SE2 از دو سیم کارت نیز پشتیبانی می کند در حالی که آیفون 8 فقط از یک سیم کارت پشتیبانی می کند.

آیفون SE جدید در سه ظرفیت 64 ، 128 و 256 گیگابایت و با قیمت پایه 399 دلار عرضه می شود. شاید مهمترین ویژگی این آیفون قیمت مناسب و رقابتی آن می باشد که با توجه به پردازنده قدرتمند آن و دیگر مشخصات خوب سخت افزاری آن یک گوشی به صرفه و پرطرفدار خواهد بود. آیفون 8 در دو ظرفیت 64 و 256 گیگابایت و با قیمت پایه 449 دلار عرضه می شد. به نظر می رسد اینکه اپل آیفونی را با پردازنده قوی تر و با 50 دلار قیمت کمتر عرضه می کند بسیار مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت.

آیفون SE2 _ آیفون 8

 

با ما همراه باشید تا از جدیدترین اخبار پیرامون آیفون SE2 مطلع شوید.

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .