اپل هر ساله کنفرانس جهانی توسعه دهنگان (Worldwide Developers Conference) را جهت معرفی جدید ترین سیستم عامل های خود برگزار می کند. اما کنفرانس WWDC 2020 تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و مهمترین تفاوت آن با سالهای قبل این است که به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار خواهد شد. اپل تصمیم دارد از طریق YouTube این مراسم را به صورت زنده پخش کند.  

به صورت پیش فرض و روتین باید در کنفرانس WWDC2020 منتظر معرفی نسل جدید سیستم عامل های اپل یعنی iOS 14 ، macOS 10.16 ، watchOS 7 ، iPadOS 14 ، tvOS 14 باشیم.

iOS 14

بر اساس برخی شایعات گفته می شود که احتمال دارد در کنفرانس WWDC 2020 شاهد معرفی iOS 14 نباشیم و اپل به جای آن سیستم عامل iPhone OS را معرفی نماید ، با توجه به اینکه سال قبل اپل این کار را در مورد آیپد انجام داد و سیستم عامل مستقل آیپد را با عنوان ipadOD معرفی کرد این احتمال وجود دارد که این اتفاق برای آیفون نیز رقم بخورد.

WWDC 2020

watchOS 7

احتمالاً نسل جدید سیستم عامل ساعت اپل تفاوت چشمگیری با نسل قبلی نخواهد داشت و شاید اپل بیشتر در بخش سلامت قابلیت های جدیدی را به watchOS 7 اضافه نماید.

همچنین برخی شایعات از اضافه شدن قابلیت Kids Mode به نسل هفتم سیستم عامل ساعت اپل خبر می دهند. این قابلیت به کاربران امکان کنترل و مدیریت استفاده کودکان از اپل واچ را برای والدین فراهم می کند.

macOS 10.16

بسیاری می گویند نام سیستم عامل جدید مک Mammoth خواهد بود اما از نام هایی مثل Monterey و Skyline نیز نام برده می شود.

گفته می شود سیستم عامل جدید مک از پردازنده های ARM پشتیبانی خواهد کرد ، این پردازنده ها بسیار کم مصرف می باشند و احتمالاً اپل در آینده بیشتر از آنها استفاده خواهد کرد.

iMac 2020

در کنار معرفی سیستم عامل های جدید برخی گمانه زنی ها در ارتباط با معرفی برخی محصولات سخت افزاری نیز زده می شود. مهمترین و بیشترین شایعات راجع به نسل جدید آیمک می باشد که گفته می شود احتمالاً در این مراسم معرفی شود . آیمک 2020 با تغییر عمده در طراحی ظاهری و طراحی شبیه به نمایشگر جدید اپل (Pro Display XDR) خواهد بود.

شایعات پیرامون معرفی نسخه جدید اپل تیوی نیز به گوش می رسد. همچنین مثل همیشه دو محصول پد شارژ بی سیم اپل AirPower و AirTags نیز جز شایعات و کاندیداهای همیشگی معرفی در مراسم اپل می باشند.

باید تا دوشنبه 2 تیر 1399 ساعت 21:30 منتظر شروع کنفرانس اپل باشیم و ببینیم کدامیک از شایعات به حقیقت خواهد پیوست و آیا اپل شگفتانه ای برای کاربران خود در این شب خواهد داشت یا خیر.

شما می توانید با پوشش زنده کنفرانس WWDC 2020 اپل با پرشین اپل همراه باشید.