اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان WWDC 2020 که تحت تاثیر ویروس کرونا به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار می شد سیستم عامل های جدیدش را معرفی کرد . iOS 14 ، iPadOS 14 ، watchOS 7 و macOS Big Sur سیستم عامل های جدید اپل می باشند که در این مراسم معرفی شدند. در این مطلب برخی ویژگی های جدید iOS 14 را با هم بررسی می کنیم.

 

App Library

ویژگی جدید App Library تمامی اپ ها را به صورت هوشمند و خودکار در پوشه هایی با عناوین مختلف دسته بندی و سازماندهی می کند.

 

Picture in Picture

قابلیت جدید تصویر در تصویر به شما این امکان را می دهد که همزمان ویدیو یا عکس مورد نظرتان را در حالیکه در حال استفاده از اپ های مختلف می باشید تماشا کنید.  

 

Messages

امکان پین کردن 9 گفتگو که برای شما اهمیت بیشتری دارند ، امکان Mention کردن فردی در پاسخ پیام او ، مموجی ها و استیکرهای جدید ، قابلیت های جدید در چت گروهی از جمله قابلیت های جدید در اپ Messages می باشند.

 

iOS 14_1

 

App Clips

ویژگی جدیدی می باشد که به iOS 14 اضافه شده است ، با بهره گیری از این ویژگی با اسکن کد QR، می توان به محتوای اپ های مختلف بدون دانلود آن دسترسی پیدا کرد. این ویژگی به صورت خودکار بخشی از عملکرد یک اپلیکیشن یا محتوای آن را دانلود می‌کند و دیگر نیازی به دانلود کامل آن نیست.

به عنوان مثال فرض کنید می‌خواهید یک دوچرخه کرایه کنید، بجای اینکه برنامه آن را دانلود کنید، با اسکن QR کد می توانید یک حساب کاربری بسازید و سپس اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنید.

 

ویجت ها در صفحه اصلی

در iOS 14 ویجت های جدیدی اضافه شده است که می توان آن ها را در صفحه اصلی قرار داد.  کاربران می توانند ازطریقWidget Gallery  به ویجت‌ها دسترسی پیدا کنند همچنین امکان دسترسی به ویجت‌ها ازطریق Today View وجود دارد و می‌توان ویجت‌ها را از صفحه‌ی Today View خارج و به صفحه‌ی اصلی اضافه کرد.

 

iOS 14_2

 

همچنین تغییرات زیادی در Maps ، Translate ، Siri ، Safari ، CarPlay و بسیاری بخش های دیگر ایجاد شده است که در بررسی تخصصی و کامل iOS 14 به تفسیر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد .

نسخه آزمایشی iOS 14 برای توسعه دهنده ها ارائه شده و در دسترس م یباشد و نسخه نهایی برای عموم در پاییز عرضه خواهد شد.

iOS 14 از آیفون 6S به بعد و نسل اول آیفون SE  پشتیبانی می کند.

با ما با بررسی کامل iOS 14  همراه باشید .

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .