اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان WWDC 2020 که تحت تاثیر ویروس کرونا به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار می شد سیستم عامل های جدیدش را معرفی کرد . iOS 14 ، iPadOS 14 ، watchOS 7 و macOS Big Sur سیستم عامل های جدید اپل می باشند که در این مراسم معرفی شدند. در این مطلب برخی ویژگی های جدید iPadOS 14 را با هم بررسی می کنیم.

اپل در سیستم عامل جدید آیپد بیشتر سعی در باز طراحی اپلیکیشن ها در جهت استفاده و نمایش بهتر در سایز بزرگتر آیپد داشته است و در این راستا به عنوان مثال نوار منوی کناری به اپلیکیشن‌های Photos و Music اضافه شده است و دسترسی های سریع تر و ابزارهای بیشتری را در اختبیار کاربر قرار می دهد.

 

در ویژگی جدید Scribble آیپد می تواند دست‌خط‌های نوشته شده با زبان های مختلف از جمله انگلیسی و چینی را تشخیص داده و  آن‌ها را به متن تایپی تبدیل کند. در نسخه جدید سیستم عامل آیپد، آیپد پشتیبانی بهتری از دست خط هایی که با قلم اپل نوشته شده اند خواهد داشت. شما می توانید یادداشت های خود را که با قلم اپل نوشته اید به راحتی کپی و پیست نمایید.

iPadOS 14_2

یکی از تغییرات بزرگی که در نسخه جدید سیستم عامل آیپد شاهد آن هستیم امکان تغییر اپلیکیشن‌های Mail و Safari به عنوان اپ های پیش فرض می باشد و می توان برای باز کردن ایمیل و یا استفاده از مرورگر از اپلیکیشن های مورد علاقه خود استفاده کرد.  

موتور جست‌وجو در iPadOS 14 دارای طراحی و امکانات جدید می باشد به نحوی که اپل آن را Universal Search  می نامد.

طراحی فشرده تر شده و تمام صفحه را در برنمی گیرد، کاربر می تواند اپلیکیشن، مخاطب یا فایل مورد نظرش را جستجو کند و حتی فایل‌های داخلی بعضی اپلیکیشن‌ها را نیز در نتایج جستجو می تواند مشاهده کند.

 ویژگی های جدید iOS 14 از جمله ویژگی هایی که به اپ Messeges اضافه شده است و یا App Library ، App Clips و Maps و … در iPadOS 14 نیز وجود خواهند داشت.

iPadOS 14_1

نسخه آزمایشی iPadOS 14 برای توسعه دهنده ها ارائه شده و در دسترس می باشد و نسخه نهایی برای عموم در پاییز عرضه خواهد شد.

iPadOS 14 از تمامی مدل های آیپد پرو ، آیپد ایر 2 به بعد ، آیپد مینی 4 به بعد و آیپد 5 به بعد پشتیبانی می کند.

با ما با بررسی کامل iPadOS 14  همراه باشید .

 

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .