اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان WWDC 2020 که تحت تاثیر ویروس کرونا به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار می شد سیستم عامل های جدیدش را معرفی کرد . iOS 14 ، iPadOS 14 ، watchOS 7 و macOS Big Sur سیستم عامل های جدید اپل می باشند که در این مراسم معرفی شدند. در این مطلب برخی ویژگی های جدید macOS Big Sur را با هم بررسی می کنیم.

بزرگترین بروزرسانی طراحی از زمان معرفی Mac OS X

نسخه جدید سیستم عامل مک که macOS Big Sur نام دارد دارای طراحی جدیدی می باشد و تفاوت های عمده ای با نسخه قبلی دارد. آیکون ها ، نوار ابزار، ویجت ها ، اعلان ها باز طراحی شده اند و می توان گفت به طراحی iOS و iPadOS نزدیکتر شده است. نسخه جدید مک طراحی جدیدی را ارائه می دهد که ناوبری را آسان تر می کند ، در حالی که کنترل های بیشتری را در نوک انگشتان کاربران قرار می دهد. آیکون های داک به گونه ای طراحی شده اند تا ضمن حفظ شخصیت مک ، با آیکون های موجود در اکوسیستم اپل سازگارتر باشند. دکمه ها و کنترل ها در صورت لزوم ظاهر می شوند ، و در صورت عدم استفاده از آنها عقب می روند. کل این تجربه احساس متمرکزتر ، تازه و آشنا تری را ارائه می دهد و باعث کاهش پیچیدگی بصری و جلوه دادن محتویات به کاربران می شود.

کراگ فدریگی ، معاون ارشد نرم افزار اپل گفت macOS Big Sur یک به روزرسانی اساسی است که ترکیبی افسانه ای از قدرت UNIX با سهولت استفاده از Mac را ارائه می دهد و بزرگترین بروزرسانی ما را برای طراحی در بیش از یک دهه ارائه می کند. “مهندسی، با ظاهر مدرن و تمیز ، پیشرفت های چشمگیر در برنامه های کلیدی از جمله Safari ، Messages ، Maps و ویژگی های جدید حفظ حریم خصوصی ، ما فکر می کنیم همه دوست دارند پیشرفتی را که macOS Big Sur ارائه می دهد را تجریه کنند.”

 

 

کنترل سنتر به مک اضافه شده است و شما می توانید همانند آیفون و آیپد در مک نیز در قسمت کنترل سنتر برخی تنظیمات را انجام دهید از جمله تنظیم نور نمایشگر ، وای فای ، بلوتوث ، موزیک و …

مرورگر Safari در نسخه جدید مک کاملاً باز طراحی شده است و تغییرات زیادی در طراحی و امنیت آن ایجاد شده است. اکستنشن های متنوع و بیشتری اضافه شده است و قابلیت های بسیار خوبی برای ترجمه صفحات در اختیار کاربر قرار داده می شود و صفحات وب را می توان به 7 زبان مختلف ترجمه کرد. سرعت مروگر سافاری افزایش پیدا کرده است و طبق گفته اپل سرعت سافاری 50 درصد سریع تر از مروگر کروم شده است.

macOS Big Sur_1

ویژگی های جدیدی به اپ Catalyst نیز اضافه شده است ، این اپ برای آوردن اپلیکیشن های iOS به مک استفاده می شود.

تغییرات صورت گرفته در اپ Message در آیفون و آیپد در macOS Big Sur نیز اعمال شده است و می توانید گفتگوهای مهم و مورد علاقه تان را پین کنید و یا اضافه شدن مموجی ها و استیکرهای جدید و … همچنین ویژگی های جدیدی همانند iOS 14 و iPadOS 14 به اپلیکیشن Maps اضافه شده است و یک تجربه کاملاً جدید را با ویژگی های همهجانبه برای کاوش و پیمایش در جهان ارائه می دهد.

macOS Big Sur_2

نسخه آزمایشی macOS Big Sur برای توسعه دهنده ها ارائه شده و در دسترس می باشد و نسخه نهایی برای عموم در پاییز عرضه خواهد شد.

macOS Big Sur از مک های زیر پشتیبانی می کند:

مکبوک 2015 و بعد
مکبوک ایر 2013 و بعد
مکبوک پرو 2013 و بعد
مک مینی 2014 و بعد
آیمک 2014 و بعد
آیمک پرو 2017 و بعد
مک پرو 2013 و بعد

 

با ما با بررسی کامل macOS Big Sur همراه باشید .

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .