اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان WWDC 2020 که تحت تاثیر ویروس کرونا به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار می شد سیستم عامل های جدیدش را معرفی کرد . iOS 14 ، iPadOS 14 ، watchOS 7 و macOS Big Sur سیستم عامل های جدید اپل می باشند که در این مراسم معرفی شدند. در این مطلب برخی ویژگی های جدید watchOS 7 را با هم بررسی می کنیم.

شخصی سازی، اشتراک واچ فیس ، ردیابی خواب ، تشخیص خودکار شستشوی دست ، اضافه شدن ویژگی ها جدید به workout از جمله رقص ، و ویژگی جدید شنوایی ، به روز شدن نقشه با مسیرهای دوچرخه سواری و ویژگی های جدید ترجمه با سیری از قابلیت های جدید watchOS 7 می باشند.

اپل در هنگام معرفی نسخه جدید سیتم عامل ساعت گفت “ما از تأثیر مثبتی که اپل واچ روی مشتریان ما گذاشته است ، انرژی گرفته ایم و از ارائه ابزارها و خدمات جدیدی که تناسب اندام و سلامتی آنها را پشتیبانی می کند ، انرژی می گیریم.  امکانات و ویژگی های جدید در watchOS 7 به کاربران ما کمک می کند تا سالم ، فعال و متصل باشند.”

watchOS 7 روشهای جدیدی برای کشف و به اشتراک گذاری ترکیبهای منحصر به فرد برای پیکربندی کامل واچ فیس های مختلف متناسب با هرگونه فعالیت یا شیوه زندگی ارائه می دهد. با  بهره گیری از قابلیت Face Sharing کاربران می توانند واچ‌فیس‌ها را با سایر افراد از طریق Mesaages یا Mail به اشتراک بگذارند و یا در اپ استور و یا به شکل لینک در وب سایت ها و یا شبکه‌های مختلف اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.

اپل تحت تاثیر ویروس کرونا قابلیت جدیدی برای تشخیص شستن دست به اپل واچ اضافه کرده است. این قابلیت به‌طورخودکار تشخیص می‌دهد در چه زمانی فرد شروع به شست‌و‌شوی دستش می کند پس از تشخیص آغاز شست‌و‌شوی دست، زمان‌سنجی روی صفحه اپل واچ ظاهر شود تا به شما بگوید باید تا چه مدت مشغول شستن دست‌ها شوید. همچنین اپل واچ به شما در هنگام رسیدن به خانه یادآوری می کند تا دستانتان را بشویید.

 

watchOS 7_2

قابلیت پایش خواب یکی از ویژگی های جدید سیستم عامل ساعت اپل می باشد که این امکان را می‌دهد هشدار مربوط به زمان خواب و زمان بیداری را تعیین کنید، این هشدار از سیستم ویبره‌ی اپل واچ استفاده می‌کند.

این اولین بار است که امکان استفاده از بیش از یک ویجت به‌ازای هر اپلیکیشن در یک واچ‌فیس فراهم می‌شود و امکان شخصی‌سازی‌های بیشتری برای کاربران برای تنظیم واچ‌فیس‌ها وجود خواهد داشت.

ویژگی جدید Wind Down نیز به watchOS 7 اضافه شده است که کمک می کند تا کاربر برای خواب آماده شود. این ویژگی در همکاری با آیفون چندین شورتکات برای سایلنت کردن نوتیفیکیشن‌ها، تنظیم پلی لیست Apple Music، فعال کردن اپ مدیتشین مثل Calm و همچنین فعال کردن تنظیمات خانه هوشمند از طریق اپلیکشن Home و تعریف سناریوهای مختلف را میسر می کند .

 

watchOS 7_3

 

نسخه آزمایشی watchOS 7 برای توسعه دهنده ها ارائه شده و در دسترس می باشد و نسخه نهایی برای عموم در پاییز عرضه خواهد شد.

watchOS 7 از اپل واچ سری 3 به بعد پشتیبانی می کند.

با ما با بررسی کامل watchOS 7  همراه باشید .

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .