آیپد ایر 4 (iPad Air 4 ) با صفحه نمایش رتینا ۱۰.۹ اینچی ، پردازشگر A14 Bionic و … در رویداد 15 سپتامبر 2020 ( 25 شهریور1399) به صورت رسمی توسط اپل معرفی شد . آیپد ایر ۲۰۲۰ همانند آیپد پرو 2018 طراحی شده است ، حاشیه های باریکی در اطراف صفحه نمایش خود دارد که به اپل امکان می دهد اندازه صفحه نمایش را از سایز 10.5 اینچی موجود در آیپد ایر 3 به 10.9 اینچ برساند.

 

  • پردازنده قدرتمند A14 اپل
  • ۴۰ درصد سرعت بیشتر از A13
  • ۵۰ درصد پردازش گرافیکی سریعتر
  • دارای پورت شارژ USB _C
  • تاچ آیدی روی دکمه پاور
  • رنگ های جدید آبی و سبز و رزگلد
  • پشتیبانی از نسل دوم قلم اپل
  • پشتیبانی از مجیک کیبورد
  • سایز صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچ
  • شروع قیمت از ۵۹۹ دلار

طراحی :

آیپد ایر 4 با زبان طراحی آیپد پرو با لبه های تخت در پنج رنگ مختلف از جمله خاکستری ، نقره ای ، رزگلد ، سبز و آبی آسمانی ارائه می شود.بدنه آلومینیومی این آیپد کاملاً دوستدار محیط زیست می باشد و 100 درصد بازیافت می شود.
به عنوان بخشی از طراحی جدید آیپد ایر 4، اپل اتصال Lightning را نیز حذف کرده و پورت USB-C را جایگزین آن کرده است. سنسور اثر انگشت در لبه بالایی و بر روی دکمه پاور تعبیه شده است که این برای اولین بار است که اپل تاچ آیدی را به این شکل طراحی کرده است و در کنار تجربه جدید Touch ID به لطف پردازنده سریعتر Secure Enclave نیز باید بهتر از گذشته باشد. نسل چهارم آیپد ایرهمانند آیپد پرو از 4 اسپیکر بهره می برد دو اسپیکر در لبه پایینی و دو اسپیکر در لبه بالایی.
آیپد ایر 4 (iPad Air 4) از نسل دوم قلم اپل و مجیک کیبورد پشتیبانی می کند.

 

آیپد ایر 4 _طراحی

 

پردازشگر A14 Bionic Chip

اپل از یک تراشه 5 نانومتری A14 Bionic در داخل iPad Air جدید استفاده می کند . تراشه A14 Bionic نیروگاهی است که براساس فرایند ساخت 5nm ساخته شده و 11.8 میلیارد ترانزیستور را در خود جای داده است. این پردازنده شامل یک پردازنده 6 هسته ای است که تا 40٪ سریعتر از iPad Air قبلی است و یک پردازنده گرافیکی 4 هسته ای جدید که 30٪ افزایش عملکرد GPU را ارائه می دهد. موتور جدید 16 هسته ای Neural نیز سریعتر است و می تواند 11 تریلیون پردازش در ثانیه انجام دهد. همچنین شتاب دهنده های نسل دوم یادگیری ماشینی وجود دارند که محاسبات را 10 برابر سریعتر می کنند و این باعث می شود برنامه هایی که به CoreML متکی هستند بسیار سریعتر باشند.
آیپد ایر جدید با پردازنده A14 تا دو برابر از پرفروش‌ترین لپ‌تاپ ویندوزی، قدرت گرافیکی بیشتری دارد.
اپل اولین شرکت دنیاست که محصولی با پردازنده ۵ نانومتری عرضه می‌کند.
اپل احتمالاً این پردازنده قدرتمند را در آیفون 12 و 12 پرو نیز به کار خواهد برد.

صفحه نمایش :

آیپد ایر جدید با صفحه نمایش 10.9 اینچی چند لایه Liquid Retina ارائه می شود و دارای قابلیت True Tone ، پوشش ضد انعکاس و پشتیبانی از گستره رنگ P3. می باشد همچنین از Apple Pencil 2 پشتیبانی می کند که می تواند به صورت مغناطیسی به تبلت نیز متصل شود.

 

آیپد ایر 4 _نمایشگر

 

دوربین :

دوربین پشت آیپد ایر 12 مگاپیکسل می باشد. این همان دوربینی است که اپل از آن در آیپد پرو 2020 که اوایل سال جاری اعلام شد استفاده می کند. در جلو ، یک دوربین 7 مگاپیکسلی قرار دارد که دارای HDR هوشمند و عملکرد بهتر در نور کم است.

 

قیمت آیپد ایر 4 و زمان عرضه آن :

آیپد ایر 4 در دو ظرفیت 64 و 256 گیابایت و دو مدل WiFi و Cellular و با قیمت پایه 599 دلار عرضه می شود.

iPad Air 4 WiFi 64GB : 599$
iPad Air 4 WiFi 256GB : 749$
iPad Air 4 WiFi+Cellular 64GB : 729$
iPad Air 4 WiFi+Cellular 256GB : 879$

آیپد ایر 4 از ماه اکتبر 2020 عرضه می شود.