iOS 14_icon
iOS 14 در کارهایی که اغلب انجام می دهید ظاهری تازه به شما می دهد و دسترسی ها را بیش از هر زمان دیگری آسان می کند. ویژگی های جدید به شما کمک می کنند به آنچه در لحظه نیاز دارید دسترسی داشته باشید. طراحی آیکون محور در کنار شخصی سازی، اجرای اپلیکیشن ها را آسان تر از همیشه کرده است. App Library ، App Clip ، Picture in Picture ، Translate و بسیاری ویژگی جذاب دیگر به iOS 14 اضافه شده اند.

widget

در iOS 14 می توانید ویجت ها را بر روی صفحه اصلی و یا صفحات داخلی نیز داشته باشید، این ویجت ها با طراحی جدید داده های بیشتری را نمایش می دهند و در سایزها و چیدمان های مختلف قابل نمایش می باشند.
Smart Stack یکی از ویژگی های جدید ویجت ها می باشد، شما می توانید ویجت ها را براساس برنامه هایی که بیشتر از همه استفاده می کنید هوشمندانه در Smart Stack تنظیم کنید، ویجت مناسب در زمان مناسب به طور خودکار نشان داده می شود.

iOS 14_widgets

 

 

 

 

 

App Library

یکی دیگر از ویژگی های جدیدی که به iOS 14 اضافه شده App library می باشد، App library به صورت خودکار تمام اپلیکیشن ها را دسته بندی و سازماندهی می کند و در فولدر مربوط به آن دسته قرار می دهد. به عنوان مثال تمام اپ های شبکه های اجتماعی را در فولدر Social و یا اپ های بازی را در فولدر Game قرار می دهد. با بهره گیری از این ویژگی می توانید آیکون تمام اپ ها را روی صفحات اصلی نگه ندارید و یا حتی برخی صفحاتی که نمی خواهید نشان داده شوند را به راحتی پنهان کنید .

چگونه صفحه اصلی را در iOS 14 مخفی کنیم

 

 

 

 

 

 

Compact calls

شکل نمایش تماس های ورودی در iOS 14 تغییر پیدا کرده است ، هنگامی که در صفحه اصلی می باشید تماس ورودی به صورت نوار کوچکی در بالای صفحه نشان داده می شود و تمام صفحه را اشغال نمی کند که در صورت نیاز می توانید با زدن روی نوار بالای صفحه آن را به شکل تمام صفحه درآورید.

 

 

 

 

 

 

Picture in Picture

حالت تصویر در تصویر به iOS 14 اضافه شده است، بدین شکل که در هنگام مشاهده عکس یا فیلم و یا مکالمه صفحه مرتبط با آن را می توانید به صورت معلق روی اپلیکیشن‌ها باز کنید و همزمان از اپ دیگری نیز استفاده نمایید. اندازه و محل صفحه دوم را می توانید به دلخواه تنظیم کنید.

Messages

ویژگی های جدیدی به اپلیکیشن Messages در iOS 14 اضافه شده است. شما می توانید تا 9 پیام مهمتان را در بالای لیست پیام ها پین کنید و به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

ویژگی های جدیدی نیز برای گفتگوهای گروهی اضافه شده است ، یکی از آنها افزودن عکس یا مموجی به مکالمه گروهی می باشد، با افزودن عکس یا Memoji به مکالمه گروهی خود یک هویت بصری دهید ، یا یک شکلک انتخاب کنید. همچنین در گفتگوهای گروهی می توانید به صورت مستقیم به یک پیام و در زیر آن پاسخ دهید با وجود اینکه پس از آن پیام چند پیام دیگر رد و بدل شده باشد. ویژگی دیگر این است که می توانید مخاطب مورد نظرتان را Mention کنید و با نوشتن نام مخاطبتان به او اشاره کنید ، حتی می توانید تنظیماتتان را به نحوی انجام دهید که در یک گروه فقط پیام هایی که شما در آنها Mention شده اید برای شما نمایش داده شوند.

iOS 14_message

مموجی ها و استیکرهای جدید نیز به iOS 14 اضافه شده اند از جمله مموجی با ماسک صورت ، همچنین شما می توانید سن مورد نظرتان را برای ارسال مموجی ها انتخاب نمایید و طراحی ظاهر مموجی را متناسب با سن خود انتخاب کنید.

memoji__iOS 14

Maps

با Maps در iOS 14 ، کشف مکان های جدید برای رفتن و راه های سازگار با محیط زیست برای رسیدن به آنجا راحت تر از همیشه است.

اپل مپس به‌شکلی بهتر مسیر حرکت را برای دوچرخه‌سواران تعیین خواهد کرد. با استفاده از ویژگی Cycling directions اکنون می توانید از Maps برای دریافت مسیرهای دوچرخه سواری با استفاده از خطوط دوچرخه ، خیابان و جاده ها استفاده کنید . همچنین می توانید ارتفاعات ، خیابان های شلوغ ، پله ها و معابر شیب داری که در مسیرتان قرار دارند را روی نقشه ببینید.

در نسخه‌ی جدید اپل مپس امکان نمایش ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در طول مسیر فراهم شده است.
Apple Maps با برندها و کمپانی های معتمد همکاری کرده تا راهنماهایی را برای مکان های مختلف و معروف در سراسر جهان به کاربران نشان دهد. از جمله رستوران ها ، مراکز خرید و جاهای دیدنی و تاریخی . شما می توانید راهنماها را ذخیره کنید و با اضافه شدن مکان های جدید ، آنها به طور خودکار به روز می شوند ، بنابراین همیشه آخرین و به روزترین پیشنهاد ها را دارید .

 

iOS 14_maps

Translate

اپل اپلیکیشن جدید Translate را به iOS 14 اضافه کرده است ، این اپ برای مکالمات طراحی شده و در حالت آفلاین نیز فعالیت می‌کند. درون اپ یک میکروفون وجود دارد که اگر آن را لمس کنید، اپلیکیشن مکالمات را به زبان انتخابی شما ترجمه می‌کند.
این اپلیکیشن در حالت افقی (landscape) نیز نمایش داده می شود و ظاهری بهتر دارد. همچنین می توانید متن ترجمه شده را در این حالت بزرگ کنید و به صورت تمام صفحه آن را مشاهده کنید و با فشردن دکمه پلی متن شما توسط مترجم اپلیکیشن خوانده می شود.

 

iOS 14_translate_1
اپلیکیشن Translate توانایی پشتیبانی از ۱۱ زبان مختلف را دارد از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، چینی ماندارین، اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، عربی، پرتغالی و روسی.
شما می توانید ترجمه های دلخواهتان را در قسمت Favorites ذخیره کنید تا بعداً به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید تاریخچه اخیر خود را مشاهده کرده و عباراتی را که ترجمه کرده اید ذخیره کنید.

 

iOS 14_translate_2

Siri

سیری یک روش حیاتی برای کسب اطلاعات و انجام کارها است. و به لطف یک طراحی جمع و جور جدید ، شما می توانید از همه کارهایی که سیری می تواند انجام دهد بهره مند شوید.
رابط کاربری نسخه جدید سیری در iOS 14 بهبود پیدا کرده و دیگر تمام صفحه را نمی‌پوشاند، هرگاه سیری را فرا بخوانید آیکون آن به شکل یک پنجره کوچک در پایین صفحه ظاهر می شود. زمانیکه در حال کار با یک اپ می باشید می توانید همزمان از سیری هم کمک بگیرید.
اطلاعات و دانش سیری نیز افزایش پیدا کرده و حالا 20 برابر سه سال پیش شده است.
با سیری می توانید پیام های صوتی خود را در کنار پیام های متنی ارسال نمایید.

 

iOS 14_Siri

Home

برنامه Home به شما کمک می کند خانه هوشمند خود را هوشمندانه تر و با امنیت بیشتری مدیریت کنید.
وقتی لوازم جانبی HomeKit جدید اضافه می کنید ، برنامه Home اتوماسیون های مفیدی را به شما پیشنهاد می دهد تا بتوانید آن را مدیریت کنید.
در طراحی جدید اپلیکیشن Home ، لوازمی را که بیشتر از آنها استفاده می کنید اولویت بندی می کند و به شما امکان می دهد آنها را به راحتی کنترل کنید.
مهمترین قسمتهایی را که می خواهید دوربین ببیند مشخص کنید، سپس فقط در صورت حرکت در منطقه ای که تنظیم کرده اید ، می توانید هشدار دریافت کنید.
در نسخه جدید اپ هوم دوربین ها و زنگ در می توانند افرادی را که در برنامه Photos برچسب گذاری و مشخص کرده اید شناسایی کنند و به آنها اجازه دسترسی بدهند.

 

iOS 14_Home

Safari

اپلیکیشن سافاری سریع ترین اپ مرورگر وب موبایل در دنیا می باشد.
مرور وب باید سریع ، قدرتمند و با رعایت حریم خصوصی همراه باشد. با iOS 14 ، Safari بیشتر از هر زمان دیگر پاسخگو و کارآمد تر است، در حالی که روش های جدیدی برای محافظت از حریم خصوصی شما به شما ارائه می دهد.

Safari اکنون می تواند وب سایت ها را به هفت زبان مختلف ترجمه کند . وقتی به وب سایتی می روید که سافاری می تواند آن را ترجمه کند، یک نماد ظاهر می شود. فقط ضربه بزنید و بخوانید.

قابلیت پایش رمز عبور در مرورگر سافاری ، در صورتیکه رمز عبوری که از آن استفاده می کنید امنیت نداشته باشد ، به شما هشدار می دهد. همچنین می توانید برای درک بهتر نحوه برخورد وب سایت ها با حریم خصوصی شما ، روی دکمه گزارش حریم خصوصی (Privacy Report) ضربه بزنید و وضعیت امنیت آن سایت را مشاهده کنید.

CarPlay

CarPlay در iOS 14 رابطه بین آیفون و اتومبیل شما را متحول کرده است. اکنون این رابطه با قابلیت باز کردن قفل و روشن کردن ماشین با آیفون حتی قدرتمندتر شده است. شما می توانید توسط آیفون و با سوئیچ ماشینتان که در اپ Wallet ذخیره کرده اید قفل ماشین را باز کنید و یا آن را روشن کنید.

همچنین امکان به‌اشتراک‌گذاری کلیدهای مجازی ازطریق iMessage با افراد خانواده و دوستانتان وجود دارد. شما می توانید کلیدها را محدود کنید و برای میزان استفاده از خودرو توسط فرد دیگر محدودیت زمانی تعریف کنید. همچنین می توانید کلیدهای اختصاص داده شده به افراد را لغو نمایید. در صورتیکه شارژ آیفون شما تمام شده باشد تا 5 ساعت پس از آن این کلیدها کار می کنند.

در طراحی جدید اپ CarPlay می توانید والپیپر دلخواه خودتان را تنظیم و انتخاب کنید ، CarPlay همچنین از انواع برنامه های جدید پارکینگ ، شارژ وسایل نقلیه الکتریکی و سفارش سریع غذا پشتیبانی می کند.

 

AirPods

ایرپاد یک تجربه گوش دادن جادویی را ارائه می دهد. با iOS 14 ، این سحر و جادو چند ترفند جدید دارد .
با بهره گیری از ویژگی Spatial audio هر کجا که می روید صدای فراگیر(surround sound) خواهید داشت.

اعلان های جدید باتری به راحتی به شما اطلاع می دهند که چه میزان از شارژ ایرپاد باقی مانده است و چه زمانی نیاز به شارژ ایرپاد خود دارید.

با بهره گیری از قابلیت جدید Automatic switching بدون تعویض دستی ایرپاد خود بین دیوایس های مختلف می توانید حرکت کنید و از ایرپاد در آنها استفاده کنید. اگر یک تماس تلفنی را با آیفون خود به پایان برسانید و آیپدتان را برای تماشای فیلم بردارید ، ایرپاد به طور خودکار تغییر می کند و صدای دیوایس بعدی را برای شما پخش می کند.

با استفاده از قابلیت Audio Sharing در اپل تیوی می توانید دو ایرپاد را به اپل تیوی متصل کنید تا بتوانید از تماشای فیلم ها و سریال ها با شخص دیگری لذت ببرید .

iOS 14_AirPods

App Clip

قابلیت App Clip یکی از ویژگی های جدیدی می باشد که به iOS 14 اضافه شده است و به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به دانلود نسخه‌ی کامل اپلیکیشن‌ها، آن‌ها را اجرا کنید و با نحوه کارایی و کار با آنها آشنا شوید و درصورتیکه آن اپ برای شما مفید بود می توانید نسخه کامل آن را از اپ استور دانلود کنید. همچنین کاربرد دیگر این قابلیت برای زمانی است که از برخی اپ ها فقط در زمان ها یکوتاهی که به آنها نیاز دارید بدون دانلود آنها استفاده کنید مثلاً اپ هایی مثل اجاره دوچرخه ، پرداخت هزینه پارکینگ ، سفارش غذا و موارد دیگر.

قابلیت App Clip از Sign In With Apple نیز پشتیبانی می‌کند و شما را از درست کردن حساب کاربری جدید بی‌نیاز می کند. همچنین از اپل پی نیز پشتیبانی می‌کند و امکان دسترسی به آن ازطریق App Library نیز وجود دارد.

App Clip ازطریق تگ‌های NFC، مرورگر سافاری، Maps، کد QR و موارد دیگر قابل اجرا می باشد.

 

iOS 14_App Clip

Privacy

اکنون می توانید قبل از دانلود هر برنامه ازاپ استور ابتدا اطلاعات مربوط به امنیت و حفظ حریم خصوصی آن اپ را مشاهده کنید و در صورت تایید اقدام به دانلود آن اپ نمایید.

هر زمان که برنامه ای از میکروفون یا دوربین شما استفاده می کند ، یک نشانگر به شکل دایره زرد رنگ در بالای صفحه آیفون ظاهر می شود. و در Control Center می توانید ببینید آیا برنامه ای اخیراً از آنها استفاده کرده است یا نه

هنگام ورود به برنامه ها و سایت های مختلف که نیاز به ایجاد حساب کاربری دارند ، به راحتی می توانید با قابلیت Sign In With Apple و بدون ساخت اکانت جدید وارد شوید. بنابراین نیاز به ایجاد و نگهداری رمز عبور جدید ندارید و این به امنیت بیشتر کمک می کند.

شما می توانید برای امنیت بیشتر و حفظ حریم خصوصی، مکان تقریبی خود را به جای موقعیت دقیق خود به اشتراک بگذارید ، مناسب برنامه هایی مانند اخبار محلی یا آب و هوا.

 

iOS 14_privacy

 

 

 

 

 

iOS 14

از چه دیوایس هایی پشتیبانی می کند

iPhone 12
iPhone 12 mini
iPhone 12 Pro
iPhone 12 Pro Max
iPhone 11
iPhone 11 Pro
iPhone 11 Pro Max
iPhone XS
iPhone XS Max
iPhone XR
iPhone X
iPhone 8
iPhone 8 Plus
iPhone 7
iPhone 7 Plus
iPhone 6s
iPhone 6s Plus
iPhone SE (1st generation)
iPhone SE (2nd generation)
iPod touch (7th generation)