AirTag

ایرتگ (AirTag) یک روش فوق العاده آسان برای ردیابی لوازم مختلف می باشد. یکی را به کلیدهای خود وصل کنید ، دیگری را در کوله پشتی خود قرار دهید. و دقیقاً به همین ترتیب ، آنها در برنامه Find My در رادار شما هستند ، همچنین می توانید دیوایس های اپل خود را ردیابی کنید و با دوستان و خانواده خود همراه شوید.

AirTa-ایرتگ-2

نحوه عملکرد ایرتگ (AirTag)

 

AirTag شما یک سیگنال بلوتوث ایمن ارسال می کند که توسط دستگاه های اطراف در شبکه Find My قابل تشخیص است. این دستگاه ها مکان AirTag شما را به iCloud ارسال می کنند ، سپس می توانید به برنامه Find My بروید و آن را روی نقشه مشاهده کنید. برای محافظت از حریم خصوصی شما ، کل فرآیند ناشناس و رمزگذاری شده است. و کارآمد است ، بنابراین دیگر نیازی به نگرانی در مورد دوام باتری یا مصرف داده نیست.

 

باید ایرتگ را به لوازمی که می خواهید الصاق کنید، لوازمی مانند کیف پول ، دسته کلید …
ایرتگ از اپلیکیشن Find My برای ردیابی وسایل شما استفاده می کند.
درون ایرتگ یک اسپیکر داخلی به کاررفته است که با رفتن به برگه New Items در برنامه Find My می توانید صدای ایرتگ را پلی کنیدو یا بگویید “Hey Siri، find my wallet”. اگر در نزدیکی پنهان شده است – مانند زیر کاناپه یا در اتاق دیگری – با دنبال کردن صدا می توانید آن را پیدا کنید.

 

 

همچنین در صورتیکه ایرتگ در نزدیکی شما باشد ، آیفون شما می تواند با کمک ویژگی Precision Finding مستقیماً شما را به سمت آن هدایت کند. شما روی صفحه نمایش آیفون میزان فاصله تان با ایرتگ و جهت حرکت به سمت آن را خواهید دید، آیفون برای انجام این کار از فناوری Ultra Wideband استفاده می کند.

البته فقط آیفون های زیر از ویژگی Precision Finding پشتیبانی می کنند :

iPhone 11
iPhone 11 Pro , iPhone 11 Pro Max
iPhone 12 , iPhone 12 Pro Max

 

 

 

هنگامی که شما کیلومترها از محلی که در آنجا بودید دور شده اید مانند ساحل یا سالن بدن سازی ، شبکه Find My بین صدها میلیون دستگاه آیفون ، آیپد و مک در سراسر جهان ، به شما کمک می کند AirTag شما را ردیابی کند که این فوق العاده است که فقط برای محافظت از حریم خصوصی شما در هر مرحله طراحی شده است.

 

درست مانند سایر دستگاه های اپل ، AirTag را می توان در حالت گمشده (Lost Mode) قرار داد. سپس ، وقتی توسط دستگاهی در شبکه شناسایی شود ، به طور خودکار اعلانی دریافت خواهید کرد. همچنین می توانید آن را تنظیم کنید تا کسی با ضربه زدن روی ایرتگ شما با تلفن هوشمندی با قابلیت NFC ، اطلاعات تماس شما را بدست آورد – این همان فناوری است که به شما امکان می دهد مردم با تلفن های خود هزینه هایشان را پرداخت کنند.

 

 

حفظ امنیت و حریم خصوصی توسط ایرتگ

 

فقط شما می توانید ایرتگ خود را ببینید. داده ها و تاریخچه موقعیت مکانی شما هرگز در ایرتگ ذخیره نمی شود. دستگاه هایی که محل ایرتگ شما را پخش می کنند نیز ناشناس باقی می مانند و داده های موقعیت مکانی در هر مرحله رمزگذاری می شوند. بنابراین حتی اپل از محل ایرتگ یا هویت دستگاهی که در یافتن آن کمک می کند اطلاع ندارد.

ایرتگ برای جلوگیری از ردیابی ناخواسته طراحی شده است. اگر ایرتگ شخص دیگری به لوازم شما راه پیدا کند ، آیفون شما متوجه می شود و برای شما هشدار ارسال می کند. پس از مدتی ، اگر هنوز آن را پیدا نکرده اید ، ایرتگ شروع به پخش صدا می کند تا به شما اطلاع دهد که در آنجاست.

البته ، اگر با دوستی که دارای AirTag است یا در قطار با تعداد زیادی از افراد دارای AirTag هستید ، نگران نباشید. این هشدارها فقط وقتی AirTag از مالک خود جدا شود فعال می شوند.

 

 

 

 

تنظیم و راه اندازی ایرتگ

 

با یک بار زدن بر روی ایرتگ بلافاصله به آیفون یا آیپد متصل می شود. برای ایرتگ خود نامی وارد کنید ، آن را به موردی که می خواهید ردیابی کنید الصاق کنید . همچنین اعلان های ایرتگ را نیز در اپل واچ خود می توانید دریافت کنید.

 

battery__AirTag-ایرتگایرتگ دارای یک باطری استاندارد سکه ای می باشد که بیش از یک سال دوام دارد و به راحتی می توانید آن را تعویض کنید .

water_resistant____AirTag-ایرتگایرتگ در برابر آب مقاوم است و دارای استاندارد IP67 می باشد که تا عمق یک متر به مدت 30 دقیقه می تواند در برابر آب مقاومت کند.

قیمت ایرتگ (AirTag) و تاریخ عرضه :

 

ایرتگ به صورت تکی و یا پک 4 تایی به فروش می رسد. قیمت ایرتگ تکی 29 دلار و قیمت پک 4 تایی 99 دلار می باشد.

از تاریخ 1 اردیبهشت (21 آوریل) می توان ایرتگ را از سایت اپل پیش خرید کرد و از تاریخ 3 اردیبهشت (23 آوریل) سفارش ها تحویل داده خواهند شد.

اپل برای ایرتگ یک سری لوازم جانبی در نظر گرفته است که با آنها می‌تونید ایر تگ را به کلیدها، کیف یا هر چیزی وصل کنید. همچنین لوازم جانبی چرمی زیبایی نیز برای ایرتگ توسط هرمس طراحی و عرضه شده اند.

خرید ایرتگ

شما میتوانید ایرتگ را از فروشگاه اینترنتی پرشین اپل با بهترین قیمت در ایران خریداری کنید.

همین حالا خرید کنید