طراحی

انتخاب یک ساعت مچی، بسیار شخصی است. اولین نکته برای انتخاب ساعت، شکل ظاهری آن است. اپل جدا از امکانات نرم افزاری و کاربرد یک ساعت هوشمند، به ظاهر، جنس بدنه و بند های اپل واچ، دقتی فراتر از تصور کرده است. اپل واچ در سه مدل و جنس بدنه متفاوت عرضه شده است.

اپل واچ اسپرت با بدنه آلومینیومی، ارزانترین مدل از ساعت هوشمند تولیدی اپل میباشد. جنس بدنه آن از آلیاژ آلومینیوم ۷۰۰۰ ساخته شده که نسبت به آلیاژ های استاندارد، حدود ۶۰ درصد مقاومت بیشتری دارد. اپل واچ اسپرت در دو رنگ خاکستری فضایی و نقره ای خالص تولید و عرضه شده اند.

رنگ خاکستری در اپل واچ نسبت به آیفون ۶ و ۶ اس کمی تیره تر است. جنس خارجی صفحه نمایش مدل اسپرت از شیشه آلومینوسیلیکات همان مواد به کار رفته در پنجره سفینه های فضایی و قطار های فوق سریع است. نسبت به شیشه های معمولی سخت تر و مقاوم تر است.

اپل واچ استیل بدنه ای از جنس فولاد ضد زنگ دارد. با یک لایه پوشش کربن ترکیبی همانند الماس، بر روی بدنه اپل واچ استیل، زیبایی و مقاومت فوق العاده ای به آن بخشیده است. اپل واچ کلاسیک در دو رنگ استیل سفید و استیل سیاه تولید و عرضه شده است.

جنس خارجی صفحه نمایش مدل کلاسیک یا استیل اپل واچ از یاقوت کبود میباشد. بعد از الماس سخت ترین و شفافترین مواد موجود بر روی کره زمین، یاقوت کبود است. جنسی فوق العاده سخت و در مقابل ضربات، خط و خش بسیار مقاوم است.

گرانترین و لوکس ترین دسته از اپل واچ که از طلای ۱۸ عیار ساخته شده است. با الهام از زیبایی ذاتی طلا، اپل برای هرچه لوکستر و مقاومتر کردن ساعت های هوشمند از یک آلیاژ جدید و تا دو برابر سخت تر از استاندارد های موجود، ساعت های طلایی خود را طراحی و تولید کرده است.

اپل واچ ادیشن در دو مدل طلای زرد و طلای قرمز تولید شده اند. جنس خارجی صفحه نمایش آنها هم همانند مدل کلاسیک یا استیل از یاقوت کبود میباشد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش اپل واچ از نوع AMOLED با استاندارد رتینا و قابلیت فورس تاچ است. صفحه نمای نمایش اپل واچ حساس به فشار است. اپل برای سهولت در استفاده و رابطه کاربری ساده و خلوت تر قابلیت فورس تاچ را به ساعت هوشمند خود اضافه کرده است. شما میتوانید برای دسترسی به تنظیمات خاص، تغییرات و چیدمان ظاهر ساعت، حذف کردن نوتیفیکیشن ها، دسترسی به لیست موزیک ها و … از این قابلیت استفاده کنید.

قابلیت فورس تاچ در قسمت ها و اپلیکیشن ها، کاربردی متفاوت دارد. اپل واچ در دو سایز ۴۲ و ۳۸ میلیمتری طراحی و تولید شده اند. مدل ۴۲ میلیمتری که بیشتر مناسب آقایان میباشد، دارای صفحه نمایشی با سایز ۱.۸۱ اینچ با رزولوشن ۳۹۰ در ۳۱۲ و تراکم پیکسلی ۳۰۲ در هر اینچ میباشد. مدل ۳۸ میلیمتری که بیشتر مناسب خانم ها بوده، دارای صفحه نمایشی با سایز ۱.۳۲ اینچ با رزولوشن ۳۴۰ در ۲۷۲ و تراکم پیکسلی ۲۹۰ در هر اینچ میباشد.

سخت افزار

اپل واچ از نسل اول پردازنده S1 تولیدی اپل برای ساعت هوشمند خود است. پردازنده ای با طراحی یکپارچه، اپل واچ را به یک ساعت هوشمند ضد آب و گرد و غبار تبدیل کرده است. مقدار حافظه داخلی ۸ گیگابایت و دارای ۵۱۲ مگابایت حافظه رم میباشد.

همچنین اپل واچ برای ارتباط با آیفون و دستگاه های بیسیم از بلوتوث نسخه ۴ استفاده میکند. اپل برای بازخورد فوق العاده از فورس تاچ، تماس ها و هشدار ها از موتور لرزاننده جدید تاپیک (Taptic) در ساعت هوشمند خود استفاده کرده است.

حالا میتوانید به آسانی تفاوت عملکرد در فورس تاچ و پیغام های دریافتی خود را تشخیص دهید. اپل برای داشتن حس یک ساعت کلاسیک و استفاده راحت تر، یک دکمه چرخان دیجیتالی و مجهز به فشار در ساعت هوشمند خود قرار داده است.

شما برای بالا و پایین کردن لیست ها، بزرگ کردن منو ها و عکس ها و همچنین انتخاب قالب های ساعت میتوانید به آسانی دکمه دیجیتالی را چرخانده و با فشار، آنها را انتخاب کنید. واقعا کار با این دکمه چرخان دیجیتالی در استفاده روزمره بسیار لذت بخش است.

سنسور ها

هدف اصلی یک ساعت هوشمند، بررسی میزان فعالیت ها و سنسور های تشخصی است. اپل واچ مجهز به حسگر اندازه گیری ضربان قلب میباشد. این سنسور که در زیر اپل واچ قرار دارد با دقتی فوق العاده ضربان قلب شما را در بازه زمان های مختلف اندازه گیری کرده و شما را در جریان اختلاف آنها قرار خواهد داد. از جای خود بلند شده و به پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری بپردازید.

اپل واچ گام های شما را اندازه گرفته و مسیر پیموده شده شما را مشخص میکند. میزان کالری سوخته شده از فعالیت ورزشیتان را به دقت محاسبه و به شما اطلاع میدهد. شما میتوانید هدست بلوتوث خود را به اپل واچ متصل، موسیقی دلخواه خود را پخش کرده و به ورزش بپردازید، باقی کار ها را اپل واچ برای شما انجام خواهد داد.

همچنین اپل واچ از سنسور های شتاب‌سنج و GPS برای محاسبه کالری حرکات ورزشی، اندازه گیری مسافت پیموده شده پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری، نمایش ساعت و … مجهز میباشد. با چرخاندن مچ خود مقابل صورتتان صفحه نمایش اپل واچ روشن شده و میتوانید ساعت را مشاهده کنید.

سیستم عامل

مهمترین بخش اپل واچ، قطعا مربوط به سیستم عامل آن میباشد. اپل برای ساعت هوشمند خود از سیستم عامل جدید watchOS استفاده کرده است.

سیستم عاملی که با گذشت زمان و عرضه آپدیت ها گوناگون بدل به یک سیستم عامل قدرتمند و با امکانات فوق العاده برای یک ساعت هوشمند تبدیل شده است.

سیستم عاملی که فعلا به آیفون شما وابسته است. برای راه اندازی، آپدیت، نصب اپلیکیشن و بازی و … نیازمند آیفون هستید.

در آیفون اپل اپلیکیشن مدیریت اپل واچ به نام Watch را قرار داده که در آن میتوانید ساعت خود را مدیریت کنید. آپدیت ها را انجام داده و اپلیکیشن و بازی نصب  ویا آنها را حذف کنید. 

باتری

با توجه به بدنه فوق العاده کوچک اپل واچ، صفحه نمایش عالی و کاربرد های متفاوت، باتری این ساعت هوشمند دوستداشتنی یک روز کامل در حدود ۱۸ ساعت دوام دارد.

شارژر اپل واچ از نوع القایی است. با نزدیک کردن ساعت خود به شارژر بصورت آهنربایی به هم متصل شده و فرآیند شارژ شروع خواهد شد.

در هنگام خواب اپل واچ خود را به شارژ زده و بعد از بیدار شدن با اطمینان کامل به دست خود بسته و از آن استفاده کنید.

بند ها

اپل برای تنوع بیشتر در ساعت هوشمند خود، طیف گسترده ای از بند های اپل واچ طراحی و تولید کرده است. از بند هایی با جنس سیلیکون، فولاد ضد زنگ، چرم با رنگ های مختلف گرفته تا بندهای تولیدی شرکت هرمس که اختصاصا برای ساعت اپل طراحی شده اند. شما میتوانید در شرایط و با توجه به مدل لباس های خود از بند های اپل واچ استفاده کرده و با خود ست کنید. 

با توجه به تجربه شخصیمان، اپل واچ استیل سفید از باقی مدل ها، هماهنگی بیشتری با اکثر بند های تولیدی اپل و سایر برند ها دارد.

خرید ساعت اپل

شما میتوانید ساعت های اپل را از فروشگاه اینترنتی پرشین اپل همراه با بهترین قیمت و گارانتی در ایران خریداری کنید.

همین حالا خرید کنید