اپل روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه در سالن بیل گراهام واقع در سان فرانسیسکو مراسمی دارد. مثل همیشه ما هم با پوشش این مراسم در خدمت شما خواهیم بود. مسلما آیفون ۷ مهم ترین بخش این کنفرانس است اما منتظریم دستگاه ها و لوازم جانبی دیگری را نیز ببینیم.

در ادامه به گردآوری هر چه فکر می کنیم ممکن است پرداخته ایم. بعضی چیزها را هم دوست داریم ممکن باشد اما احتمالا نیست!

 

آیفون ۷ | انتظارات از آیفون ۷ چندان بالا نیست چرا که گوشی آینده اپل فرق خاصی در مقایسه با 6S ندارد. بزرگترین تغییر ظاهری تغییر خطوط آنتن در پشت دستگاه است و اکنون این خطوط فقط در بالای دستگاه دیده می شوند.

به جز خطوط آنتن، آیفون ۷ همان طراحی صنعتی مورد استفاده در دو سال گذشته را استفاده خواهد کرد و به این ترتیب، تشخیص آیفون ۶ و ۶ اس و ۷ از راه دور عملا غیرممکن خواهد بود.

داخل آیفون ۷ اما پیشرفت های بسیاری داشته است. چیپ A10 استفاده شده در این آیفون قدرت CPU و GPU را افزایش داده و مصرف باتری را نیز کاهش خواهد داد.

به علاوه احتمالا پردازنده حرکتی M10 هم به کمک Hey Siri آمده و ویژگی های سلامت بیشتری را به آیفون می آورد.

آیفون ۴/۷ اینچی مثل آیفون ۶ اس ۲ گیگابایت رم دارد اما آیفون ۵/۵ اینچی احتمالا به خاطر استفاده از دوربینی با لنز دوگانه از ۳ گیگابایت رم بهره خواهد برد. بلندگوی جلوی هر دو مدل بزرگتر شده و حسگرها نیز در جای متفاوتی قرار گرفته اند.

باتری آیفون های جدید هم ارتقا یافته اما مشخص نیست این افزایش ظرفیت باتری به افزایش عمر باتری نیز منجر خواهد شد یا خیر. رزولوشن صفحه نمایشگر آیفون ها با نسل گذشته یکی خواهد بود.

دوربین های پشتی ارتقا یافته و با دوربین دوگانه مدل پلاس می توان در نور کم عکس های بهتری گرفت و از زوم اپتیکال استفاده کرد و رنگ های دقیق تری دید و مدل ساده آیفون ۷ نیز از ویژگی پایدارسازی اپتیکال تصاویر بهره خواهد برد.

iPhone-7-dummy-001

ما توقع افزایش مگاپیکسل دوربین را نداریم اما خوشحالیم که با طراحی منحنی جدید، اپل لنز بیرون زده آیفون ها را قابل تحمل تر کرده است. از سوی دیگر انتظار می رود هر دو آیفون از دکمه هوم با قابلیت فورس تاچ و شبیه سازی کلیک بهره ببرند.

ظاهرا جک هدفون حذف خواهد شد اما معلوم نیست این حذف شدن به بلندگوهای استریو منجر شود یا خیر. حتی بدون جک ۳/۵ میلیمتری هدفون، آیفون ۷ از هدفون های بلوتوث و لایتنینگ پشتیبانی خواهد کرد.

طبق آنچه در تصاویر دیدیم، آیفون ۷ ایرپادهای بی سیم داشته و کاربران می توانند با استفاده از تبدیل ۳/۵ میلیمتر به لایتنینگ از هدفون های «قدیمی» شان نیز استفاده کنند.

ظرفیت حافظه از ۳۲ گیگابایت آغاز شده و بالاخره نسخه ۱۶ گیگابایتی ناپدید شده است. مدل ۲۵۶ گیگابایتی نیز به خانواده آیفون ها اضافه خواهد شد.

خبر خوشحال کننده برای بسیاری وجود رنگ هایی جدید است. ظاهرا یک رنگ مشکی براق و یک رنگ آبی سیر یا مشکی فضایی (مشابه آنچه در اپل واچ دیده ایم) در راه خواهند بود.

احتمالا پیش فروش از ۹ سپتامبر شروع شده و فروش از ۲۵ سپتامبر آغاز می شود. طبق انتظاراتی که از اپل داریم، بعید است قیمت نسل بعدی آیفون ها افزایشی داشته باشد.

همچنین با عرضه آیفون های جدید، قیمت آیفون 6S و آیفون های قدیمی تر کاهش یافته (البته بعید است قیمت SE از آنچه هست کمتر شود) و با قیمت مناسب تری به فروش خواهند رسید.

 

اپل واچ ۲ | حدود یک سال و نیم از عرضه اپل واج در آوریل سال پیش گذشته است و ظاهرا کچت پوشیدنی اپل مثل آیفون ها و آیپدها آپدیت سالانه دریافت نخواهد کرد. با این حساب، بعید نیست که ۷ سپتامبر روز تولد اپل واچ ۲ نیز باشد.

اپل واچ ۲ از پردازنده S2 بهره جسته و نمایشگری باریک و سبکتر خواهد داشت؛ افزایش ظرفیت باتری نیز چند ساعتی به عمر این دستگاه خواهد افزود.

مطمئنیم مقاومت نسل دوم اپل واچ در برابر آب بیشتر از گذشته خواهد بود و شاید بتواند میزان شنا را نیز اندازه گرفته و به لطف چیپ GPS اطلاعات دقیق تری به دست بدهد. حسگرهای جدیدی از جمله فشارسنج نیز ممکن است در اپل واچ موجود باشند.

Apple-Watch-Edition-back-Wired-002

بعضی ویژگی ها نیز هستند که احتمالشان چندان بالا نیست. مثل دوربین اختصاصی (که چندان هم ضروری به نظر نمی رسد) و صفحه ای بهتر (دیگر از این بهتر؟!) و اتصال LTE (چون قاتل عمر باتری است). ممکن است بندهای جدیدی نیز عرضه شوند.

برخی تحلیل گران نیز گفته اند نسل اول اپل واچ نیز بروز شده و از چیپ S2 استفاده کرده و بیش از گذشته ضد آب است اما نمی توان انتظار تغییری در طراحی اش داشت.

 

آیپد | گزارشات در مورد بروزرسانی آیپدها در پاییز بی سر و ته اند و چیز خاصی در اختیارمان نمی گذارند. برخی از منابع خبر از معرفی آیپد پروی نسل دوم و آیپد ایر نسل سوم داده اند. برخی نیز گفته اند اپل تا فرا رسیدن سال ۲۰۱۷ تصمیمی برای بروزرسانی تبلت هایش ندارد.

iPad-Pro-3D-Touch-with-Apple-Pencil-image-002

از آنجا که خبری از آیپد ها نیست، بعید نمی دانیم که آیپدها در اکتبر و یا در بهار سال ۲۰۱۷ (که این احتمال بیشتر است) بروز شوند. مینگ چی کوو پیش بینی کرده در سال ۲۰۱۷ با آیپد جدید ۱۰/۵ اینچی رو به رو خواهیم بود و همچنین نسل دوم آیپد پروی ۱۲/۹ اینچی و آیپد ارزان قیمت ۹/۷ اینچی از راه خواهند رسید.

 

مک | مک ها و مخصوصا مک پروی سه ساله بروزرسانی حیاتی به نظر می رسد.

به اعتقاد ما بعید نیست اخباری از مک ها در کنفرانس آیفون ۷ بشنویم. بسیاری از منابع می گویند اپل تمایلی به برگزاری ۲ کنفرانس در پاییز ندارد و تصمیم ندارد آیفون را در سپتامبر و آیپد و مک و… را در اکتبر معرفی کند.

اما یک چیز مشخص است و آن این است که تاخیر در معرفی مک ها، طرفداران را بسیار ناراضی خواهد کرد. مشکل احتمالی مک ها هم مشخص است: اینتل.

ProEXR File Description =Attributes= channels (chlist) compression (compression): Zip16 dataWindow (box2i): [0, 0, 4999, 3751] displayWindow (box2i): [0, 0, 4999, 3751] lineOrder (lineOrder): Increasing Y pixelAspectRatio (float): 1.000000 screenWindowCenter (v2f): [0.000000, 0.000000] screenWindowWidth (float): 1.000000 =Channels= B (float) G (float) R (float) alpha.A (float) ao.A (float) lm1.B (float) lm1.G (float) lm1.R (float) lm2.B (float) lm2.G (float) lm2.R (float) mtlid.B (float) mtlid.G (float) mtlid.R (float) objid.B (float) objid.G (float) objid.R (float)

همان طور که همه می دانند، چیپ های اسکای لیک پر از ایراد بودند و چه بهتر که اپل از آن ها استفاده نکرده است. اوایل این هفته اینتل چیپ های سری Y و U را بر پایه معماری هستهی نسل سوم با نام کابی لیک معرفی کرد.  این چیپ های جدید برای مک بوک و آی مک فوق العاده خواهد بود (نسخه دسکتاپ تا اوایل ۲۰۱۷ آماده نخواهد بود).

به خاطر این مشکلات، واقعا نمی شود گفت مک های جدید همین ماه از راه می رسند، یا ماه بعد یا شاید هم اوایل ۲۰۱۷. اگر از ما بپرسید، می گوییم ممکن است اپل مک های بروز شده را در کنفرانس ۷ سپتامبر نشانمان دهد.

چنین حرکتی شبیه به رونمایی از مک پرو در تابستان ۲۰۱۳ خواهد بود. به این ترتیب اپل می تواند مک ها را عناوین گنگی مثل اواخر ۲۰۱۶ و اوایل ۲۰۱۷ تبلیغ کند و تا پیش از سر رسیدن تعطیلات زمستانی، اقدام به پیش فروش آن ها کند.

مک های جدید مطمئنا شامل یک آیمک جدید و مک بوک پروی جدید است که دارای جدیدترین چیپ های اینتل بوده، گرافیکشان ارتقا یافته، طراحی شان باریک تر و به مک بوک ۱۲ اینچی نزدیک تر شده، از USB C استفاده می کنند و Thunderbolt 3 داشته و نوار لمسی OLED خواهند داشت.

اما آیا اپل مک بوک ایر را نیز بروز می کند؟

اگر این اتفاق بیفتد، انتظار داریم سخت افزار ایر بروز شده و ویژگی های مثل چیپ های جدید اینتل و پورت Thunderbolt 3 را داشته باشد. صفحه نمایشگر رتینا و باریکی و سبکی بیشتر و تغییرات بزرگتر بعید به نظر می رسند چرا که خیلی ها معتقدند عمر مک بوک ایر سر آمده و مک بوک ۱۲ اینچی جایگزینش خواهد شد.

منابع معتبری هم خبر از نمایشگر 5K داده اند و از همکاری اپل با ال جی گفته اند. اگر چنین محصولی در راه باشد، باید منتظر بود و دید که نامش Thunderbolt Display می شود یا مانیتور ال جی!

با این حال، مک پرو بزرگترین علامت سوال خانواده مک ها خواهد بود.

این دستگاه در زمان عرضه شاهکار بود اما اپل هنوز هم این دستگاه سه ساله را با همان قیمت می فروشد و گرافیک نیز ارتقا نیافته است.

به نظر ما اپل باز هم هوای حرفه ای ها را خواهد داشت. اگر واقعا اپل مشغول ساخت مانیتور 5K با ال جی باشد، تقریبا می توان از معرف مک پروی جدید هم مطمئن بود.

داشت یادمان می رفت! مک مینی چطور؟

امیدواریم تولید مک مینی متوقف نشود. این دستگاه نسبتا ارزان قیمت برای هر نوع کاری از کارهای اداری و خانگی گرفته تا مصارف چند رسانه ای خوب بود و مشتریان خاص خودش را خواهد داشت.

 

نرم افزار، بیتس و دیگر چیزها | زمان عرضه نهایی سیستم عامل های جدید اپل در حال حاضر «پاییز» است. اما بدون شک در کنفرانس آیفون ۷ تاریخ دقیقی خواهیم یافت و مثل همیشه بعید است همه با هم عرضه شوند. احتمالا iOS 10 چند روز قبل از آغاز فروش آیفون ۷ از راه خواهد رسید.

ما معتقدیم محصولات جدید بیتس نیز در هفتم سپتامبر رونمایی خواهد شد. کسی چه می داند، شاید اصلا اپل تصمیم گرفت هدفون هایش را با نام بیتس منتشر کند!

OLED-Magic-Keyboard-Curved-concept-002

مورد بعدی هم شاید دور از ذهن به نظر برسد اما با مجهز شدن کیبورد مک بوک پرو به پنل لمسی OLED، از کجا معلوم دیگر کیبوردهای اپل هم بروز نشوند؟ اما از طرفی هم اگر کیبورد جدیدی در کار باشد، ممکن است اپل بی سر و صدا و در بیانیه ای مطبوعاتی آن را معرفی کرده و در وب سایتش قرار دهد.

 

یک چیز دیگر… (اشاره به تکیه کلام معروف استیو جابز در انتهای کنفرانس ها)

در کنار تمام موارد بالا، ممکن است اپل سورپرایزمان کرده و چیزی که هیچ کس انتظارش را ندارد را نشانمان دهند. البته راستش را بخواهید، ما چندان به این موضوع خوش بین نیستیم چرا که با گسترش اخبار و شایعات و عکس هایی که به بیرون درز می کنند، بعید است اپل توانسته باشد پروژه ای را مخفی نگه دارد.

به این ترتیب، به پایان پی بینی هایمان از وقایع ۷ سپتامبر رسیدیم. اگر شما هم حدسی در این مورد دارید با ما در میان بگذارید و فراموش نکنید که می توانید پوشش زنده این مراسم را از پرشین اپل تک دنبال فرمایید.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام