تیم کوک، مدیرعامل اپل طی مصاحبه ای؛ اظهار کرد که حریم خصوصی در فضای آنلاین رعایت نمی شود و به یک بحران تبدیل شده است. او عنوان کرد که در شرکت هایی مثل فیسبوک و گوگل مدیریت دیتای کاربران به یک مشکل اساسی تبدیل شده ولی شرکت اپل حریم خصوصی کاربران خود را به خوبی حفظ کرده است.

آقای تیم کوک طی مصاحبه خود با خبرنگار ABC اعلام کرد که حریم خصوصی در فضای مجازی به یک بحران تبدیل شده است.

شرکت اپل برخلاف شرکت هایی مانند فیسبوک و گوگل از بابت نمایش تبلیغات درآمدی کسب نمی کند بنابراین اطلاعات کاربران جهت تبلیغات جمع آوری نشده و در اختیار شرکت های تبلیغاتی قرار داده نمی شود و البته شرکت اپل هم در این میان سودی را دریافت نمی کند.

تیم کوک سخنان خود را این چنین ادامه داد و گفت :

مشتریان، کالاهای ما محسوب نمی شوند. بلکه آیفون و آیپد مهم ترین محصولات ما هستند. ایمن نگه داشتن محصولات ، رسالت شرکت اپل است.

تیم کوک در مورد بحران حریم خصوصی در فضای آنلاین اظهار کرد که اطلاعات شخصی کاربران به قدری زیاد شده که افراد غیرمجاز می توانند به راحتی به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشند و مزاحمت های آنلاین در حال حاضر نسبت به فیزیکی گسترش بیشتری یافته است.

مدیرعامل شرکت اپل یکی از افرادی است که نسبت به رعایت حریم خصوصی افراد حساس است و در آذرماه گذشته در روزنامه تایم مقاله ای را منتشر کرد و از دولت آمریکا درخواست کرد که نسبت به جمع آوری اطلاعات کاربران قوانین سختی را تعیین کرده و در عین حال اوضاع را برای کاربران شفاف سازی کند تا نگرانی نداشته باشند. 

برخورد با افراد و شرکت هایی که اطلاعات خصوصی کاربران را منتشر می کنند مهم ترین درخواست تیم کوک بود. البته زمانی که تیم کوک در برنامه Vice News Tonight نیز شرکت کرد از وضع قوانین محافظت کننده حریم خصوصی افراد دفاع کرد.

سایر طی مصاحبه خود با تیم کوک اظهار داشت که روابط دو شرکت اپل و گوگل مناسب است و این شرکت از قبل جمع آوری اطلاعات کاربران اپل بیشترین سود را بدست آورده است. تیم کوک در این مصاحبه به ایمن بودن مرورگر گوگل اشاره کرد.

تیم کوک اگرچه به بحرانی بودن حریم خصوصی در فضای آنلاین اشاره کرده ولی اذعان دارد که این مشکل می تواند با اتحاد و هم سویی شرکت ها رفع شود.

تیم کوک طی مصاحبه خود با خبرنگار ABC اعلام کرد که افراد نباید به صورت افراطی از گوشی های آیفون استفاده کنند بخاطر این که گجت های این شرکت ممکن است برای کاربران زیانبار باشند.

تیم کوک اظهار کرد که استفاده افراطی از آیفون درست نیست ولی اگر به طور مکرر از گوشی آیفون استفاده می کنید باید کاربری و استفاده شما موجب افزایش بهره وری شود، در غیر این صورت مشکل همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.  

این اظهارات تیم کوک که بعد از انتشار گزارشی در نیویورک تایمز منتشر شد ، شرکت اپل مدعی شد که در جدیدترین اقدام خود، کلیه اپلیکیشن هایی که والدین می توانند به کمک آن زمان استفاده فرزندان خود از موبایل را مدیریت کنند، از اپ استور حذف کرده است تا حریم خصوصی بچه ها حفظ شده باشد. شرکت اپل توضیح داد که این اپلیکیشن به تکنولوژی خاصی بنام MDM (ابزار مدیریتی ابزارهای موبایل) مجهز بوده که برای کسب وکارهای مدیریت کننده دیتای دستگاه کارکنان لازم و ضروری است.

تیم کوک در پاسخ به سوال خبرنگار  ABC اعلام کرد که والدین می توانند کلیه پشنهادات خود را در رابطه با نحوه مدیریت مدت زمان استفاده از موبایل به این شرکت ارسال کنند و چنین ادامه داد که ما به کمک هم می توانیم این مسئله را بدون افزایش نگرانی والدین حل کنیم.

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام