اپل یک سرویس جدید با نام Self Service Repair را معرفی کرده است. این سرویس در واقع یک فروشگاه اینترنتی می باشد که کاربران می توانند قطعات و ابزاری را که برای تعمیر دیوایس اپل خود لازم دارند سفارش دهند. همچنین اپل آموزش های لازم برای تعویض قطعات را در اختیار کاربران قرار می دهد.
Self Service Repair ابتدا برای آیفون های سری 12 و 13 در دسترس خواهد بود و به زودی برای مک های دارای تراشههای M1 در دسترس خواهد بود، اوایل سال آینده در ایالات متحده در دسترس خواهد بود و در طول سال 2022 به کشورهای دیگر گسترش خواهد یافت. با استفاده از این سروس ، مشتریان به بیش از 5000 مرکز مجاز سرویس اپل میپیوندند. ارائه دهندگان خدمات (AASP) و 2800 ارائه دهنده تعمیرات مستقل که به این قطعات، ابزارها و راهنماها دسترسی دارند.
مرحله اولیه این برنامه بر روی ماژول های معمولی مانند صفحه نمایش آیفون، باتری و دوربین تمرکز خواهد داشت. امکان تعمیرات اضافی در اواخر سال آینده در دسترس خواهد بود.
برای اطمینان از اینکه مشتری می تواند با خیال راحت تعمیر را انجام دهد، مهم است که ابتدا کتابچه راهنمای تعمیر را مطالعه کند. سپس مشتری با استفاده از فروشگاه اینترنتی تعمیرات سلف سرویس اپل، قطعات و ابزار اصلی اپل را سفارش می دهد. پس از تعمیر، مشتریانی که قطعه مستعمل خود را برای بازیافت پس میدهند، اعتبار خرید خود را دریافت خواهند کرد.
فروشگاه جدید بیش از 200 قطعه و ابزار مجزا را ارائه می دهد و مشتریان را قادر می سازد تا متداول ترین تعمیرات آیفون 12 و آیفون 13 را انجام دهند.