همان گونه که می دانید، افت فروش آیفون، به معنی آغاز جست و جوی اپل برای “شگفتی بعدی” اش خواهد بود. بازار تلفن های هوشمند اشباع شده و اپل بدون محصول خلاقانه ای به جز آیفون (آن طور که سهام دارانش فکر می کنند) از بازار عقب خواهد ماند. اخبار جدید حاکی از آنند که اپل تصمیم دارد بودجه ی بخش تحقیق و توسعه اش را افزایش دهد.
اخبار می گویند اپل ۱۰ میلیارد دلار خرج تحقیق و توسعه در ۲۰۱۶ خواهد کرد. برای این که این عدد بهتر درک شود، خوب است بدانید بودجه ی تحقیق و توسعه ی اپل در سال ۲۰۱۲ فقط ۳ میلیارد دلار بوده است. تفکر این است که اپل شدیدا به دنبال محصولی جدید است چرا که اگر بحث فقط ارتقای سخت افزاری محصولات فعلی بود، پای چنین عددی به میان نمی آمد. اخبار پایان ناپذیری در رابطه با فعالیت اپل در صنعت ماشین (اخیرا هم شایعه ای در مورد ساخت یک ماشین که خودش برایتان رانندگی می کند پخش شده بود) و همچنین حکایت اپل تی وی. همچین همگان بر این باورند که اپل در صنعت واقعیت مجازی نیز قدم خواهد گذاشت.
جدا از آن که اپل چه در سر دارد، می توان حدس زد اپلی متفاوت از اپل موبایل محور ۹ سال گذشته را خواهیم دید. البته اپل تنها شرکتی نیست که چنین هزینه ای برای تحقیق و توسعه می کند. از ۲۰۱۴ به این سمت، سامسونگ، گوگل، مایکروسافت، اینتل و آمازون هم از مرز ۱۰ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه گذشته اند، پس اپل در جستجوی شگفتی بعدی تنها نخواهد بود.

به کانال تلگرام ما بپیوندید
شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.