آیفون 14 پرو

iPhone 14 Pro

آیفون 14 پرو_2

ناچ جدید و جذاب Dynamic Island ، دوربین 48 مگاپیکسلی ، پردازنده قدرتمند A16 Bionic ، صفحه نمایش همیشه روشن ، امکان شخصی سازی صفحه آیفون ، قابلیت تشخیص تصادف و تماس خودکار با پلیس و امداد ، امکان ارسال پیام اضطراری از طریق ارتباط ماهواره ای از مهمترین تغییرات و ویژگی های جدید آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس می باشند.

 

 

 

 

 

طراحی

آیفون 14 پرو دارای طراحی لبه تخت می باشد که فریم دور آن از جنس استیل ضد زنگ با گرید جراحی و پشت بدنه از جنس شیشه مقاوم و متراکم ساخته شده است. صفحه نمایش نیز دارای لایه محافظ سرامیکی می باشد که آن را تبدیل به مقاوم ترین گوشی هوشمند در دنیا کرده است. مقاوم در برابر آب و گرد و غبار با استاندارد IP68 .

آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس در چهار رنگ طلایی ، مشکی ، نقره ای و بنفش و در دو اندازه 6.1 و 6.7 اینچی طراحی و عرضه می شوند.

وزن آیفون 14 ، 206 گرم و آیفون 14 پرو مکس 240 گرم می باشد.

Dynamic Island

یک اختراع و نوآوری از اپل که چیزی بین سخت افزار و نرم افزار می باشد . بسیاری از اطلاعات جزئی همانند تایمر، پخش موزیک و، فیس تایم ، نتایج زنده مسابقات ورزشی و … در این فضای جدید نمایش داده می شوند.
همه این موارد در بالای صفحه و به صورت مستقل نشان داده می شوند و تداخلی با برنامه که در حال کار با آن هستید ندارد. Dynamic Island سرگرمی و عملکرد را مانند قبل ترکیب می کند و اعلان ها، هشدارها و فعالیت های شما را در یک مکان تعاملی یکپارچه می کند. این در iOS 16 یکپارچه شده است و می تواند با انواع برنامه ها کار کند تا به طور یکپارچه آنچه را که نیاز دارید، درست در زمانی که به آن نیاز دارید، نشان دهد.
یکی از بهترین عملکردها در ناچ جدید آیفون امکان کنترل و پخش موزیک می باشد.

31٪ سیستم دوربین سلفی TrueDepth کوچکتر طراحی شده تا فضای نمایش را آزاد کند و حتی توانایی بیشتری داشته باشد.
سنسور مجاورت اکنون نور را از پشت صفحه نمایش تشخیص می دهد و فضای اضافی را ذخیره می کند.
الگوریتم های پیشرفته نمایش جزیره پویا (Dynamic Island) را هر جا که ضربه می زنید، تند بکشید یا نگه می دارید پاسخگو می کند.
تصاویر متحرک طراحی شده به لطف سخت‌افزار و نرم‌افزار ضدآلیاسینگ که توسط اپل سیلیکون پشتیبانی می‌شوند بسیار زیبا و دقیق می باشند.

 

 

شخصی سازی صفحه آیفون

iOS 16 به شما امکان می دهد صفحه قفل خود را به روش های جدید و سرگرم کننده شخصی سازی کنید. از عکس مورد علاقه خود در کنار فونت ها و ویجت های مختلف استفاده کنید . حلقه های فعالیت خود را ردیابی کنید. و به روز رسانی های زنده از برنامه های مورد علاقه خود را مشاهده کنید.

 

Your photo.

Your font.

Your widgets.

Your iPhone.

صفحه نمایش

آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دارای صفحه نمایش همیشه روشن ۶.۱ و ۶.۷ اینچ با روشنایی 1600 نیت در حالت عادی می باشند.

صفحه نمایش آیفون 14 و آیفون 14 پرو مکس در نور مستقیم خورشید دوبرابر روشنایی بیشتر دارند.
برای روزهای روشن و آفتابی، صفحه نمایش Super Retina XDR اکنون به حداکثر 2000 نیت روشنایی در فضای باز می رسد – این میزان روشنایی دو برابر قبل و بالاترین اوج روشنایی در تمام گوشی های هوشمند است.

عکس‌ها و ویدیوهای HDR نیز تقویت زیادی شده اند . حداکثر روشنایی تا 1600 نیت، آیفون را به همان سطح Pro Display XDR می‌رساند. فیلم‌ها، تصاویر و حتی فیلم‌هایی که با آیفون فیلم‌برداری کرده‌اید، بیشتر از همیشه واقعی به نظر می‌رسند.

فناوری ProMotion امکان نرخ نوسازی متغیر از 10 تا 120 بار در ثانیه را فراهم می کند. در مواقعی که به عملکرد گرافیکی استثنایی نیاز دارید، به آرامی و هوشمندانه بالا می‌رود و در مواقعی که نیاز ندارید، برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی پایین می‌آید.

نرخ رفرش صفحه نمایش در حالت Always-on تا ۱ هرتز بر ثانیه هم کاهش پیدا می‌کند.

 

آیفون 14 پرو_صفحه نمایش

 

 

 

 

 

صفحه نمایش همیشه روشن

اکنون صفحه آیفون هنگامی که قفل می باشد همیشه قابل مشاهده است، بنابراین حتی لازم نیست برای آگاهی از آن ضربه بزنید. وقتی آیفون در مقابل شما نیست و یا در جیب قرار می گیرد ، برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، در حالت تاریک قرار م یگیرد و صفحه خاموش می شود.

 

All-day
battery life

ویژگی‌های ایمنی جدید حیاتی

 

ارسال پیام اضطراری از طریق ارتباط ماهواره ای (Emergency SOS via satellite)

در تمام مدل های سری آیفون 14 ویژگی جدید امکان ارسال پیام اضطراری از طریق ارتباط ماهواره ای (Emergency SOS via satellite) وجود دارد. اگر سرویس تلفن همراه یا Wi Fi ندارید، آیفون به شما امکان می دهد از طریق ماهواره پیامک اضطراری ارسال کنید.

برای استفاده از این قابلیت حتما باید در فضای باز باشید و گوشی را به سمت آسمان / ماهواره بگیرید.
ماهواره ها اهداف متحرک با پهنای باند کم هستند. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا پیام ها ارسال شوند. از آنجایی که هر ثانیه مهم است، آیفون چند سوال را برای ارزیابی وضعیت شما نمایش می دهد – فقط برای پاسخ دادن ضربه بزنید. سپس به شما نشان می دهد که برای اتصال به ماهواره آیفون را به چه سمتی بگیرید. پس از اتصال، آیفون به‌طور خودکار پاسخ‌ها، مکان، شناسه پزشکی (در صورت راه‌اندازی)، و سطح باتری شما را به یک توزیع‌کننده ارسال می‌کند.

ارسال پیامک از طریق ماهواره زمان بر است. در شرایط ایده آل می توانید در کمتر از 15 ثانیه پیام ارسال کنید. در زیر شاخ و برگ های سبک، ممکن است بیش از یک دقیقه طول بکشد.
این سرویس برای ویژگی Find My هم کاربرد دارد. به دوستان خود اطلاع دهید که کجا می روید.اگر در ماجراجویی بدون سرویس تلفن همراه هستید، اکنون می‌توانید از Find My برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود از طریق ماهواره استفاده کنید تا دوستان و خانواده بدانند کجا هستید.
سرویس ارتباط تا ۲ سال برای آیفون‌های ۱۴ رایگان خواهد بود. این سرویس فعلا تنها در کانادا و آمریکا فعال خواهد بود.

قطعات و نرم افزارهای طراحی شده توسط اپل به آنتن های آیفون 14 پرو اجازه می دهند تا به فرکانس های ماهواره ای متصل شوند. و از آنجایی که پهنای باند کم است، همچنین یک الگوریتم فشرده سازی ایجاد شده که پیام های متنی را سه برابر کوچکتر می کند و سرعت ارتباطات را افزایش می دهد.
در زمین، پیام متنی شما از طریق یک زیرساخت پیچیده به ارائه دهندگان خدمات اضطراری هدایت می شود. فقط برخی متون را می پذیرند. برای کسانی که این کار را نمی کنند، اپل مراکز رله اضطراری را با متخصصان آموزش دیده توسط اپل راه اندازی کرده که از طرف شما درخواست کمک می کنند.

 

آیفون 14_Emergency SOS via satellite

قابلیت تشخیص تصادف

آیفون 14 پرو می تواند یک تصادف شدید اتومبیل را تشخیص دهد، سپس با امداد و پلیس تماس گرفته و به مخاطبین اضطراری خود اطلاع دهد.

آیفون چگونه تصادف را تشخیص می دهد
تغییر سرعت ناگهانی
شتاب‌سنج جدید با نیروی g بالا، شتاب‌های شدید یا کاهش سرعت تا 256 Gs را حس می‌کند.
تغییرات ناگهانی در جهت
یک ژیروسکوپ با دامنه دینامیکی بالا تغییرات شدید در جهت گیری خودرو را کنترل می کند.
تست تصادف آزمایشگاهی
اپل الگوریتم‌های حرکتی پیشرفته‌ای را با انجام تست‌های تصادف از جلو، عقب، برخورد جانبی و واژگونی طراحی و توسعه داده است.
فشار کابین تغییر می کند
فشارسنج می تواند تغییرات فشار ناشی از بازکردن کیسه هوا را تشخیص دهد.
سطوح صدای بلند
در حالی که شما در حال رانندگی هستید، میکروفون سطوح صدای شدید یک برخورد را شناسایی می کند. برای حفظ حریم خصوصی، تمام پردازش ها در آیفون شما انجام می شود.
داده های تصادف در دنیای واقعی
اپل از داده‌های عمومی تصادفات استفاده کرده تا تشخیص خرابی را تا حد امکان دقیق کند.
1 میلیون ساعت اطلاعات رانندگی و تصادف در دنیای واقعی به آیفون کمک می کند تا تصادفات را تشخیص دهد.

دوربین

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی جدید با سنسور پیشرفته quad-pixel

آیفون 14 پرو برای کارهایی که 48 مگاپیکسل می‌تواند انجام دهد، 4 برابر وضوح را در ProRAW برای جزئیات شگفت‌انگیز با تصاویر واضح‌تر و نویز کمتر ارائه می‌کند.

سنسور آیفون 14 پرو 65% از آیفون 13 پرو بزرگتر می باشد. این به این معنی است که سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی نسبت به دوربین 12 مگاپیکسلی 4 برابر نور بیشتری را جمع آوری می کند و عکس های فوق العاده بهتری را خلق می کند.

سیستم دوربین جدید Pro یک تله فوتو با کیفیت اپتیکال 2 برابری را به محدوده زوم خود اضافه می کند و انعطاف پذیری زیادی در قاب بندی تصویر ایجاد می کند.

سنسور پیشرفته quad-pixel به ما این امکان را می دهد که از سه لنز ثابت سیستم دوربین Pro فراتر برویم و یک تله فوتو 2x اضافی ایجاد کنیم. که گزینه های بزرگنمایی شما را به 0.5x، 1x، 2x و 3x افزایش می دهد.
این تله فوتو جدید از 12 مگاپیکسل میانی سنسور پیشرفته quad-pixel برای ارائه عکس‌های با وضوح کامل و ویدیوهای 4K بدون زوم دیجیتال استفاده می‌کند.

این ویژگی در حالت پرتره، تایم لپس و پاناروما کار می‌کند، که به این معنی است که عکس‌ها و فیلم‌های کلوزآپ فوق‌العاده ای را می توان ایجاد کرد.

آیفون 14 پرو_دوربین

جزئیات بسیار بیشتر در نور بسیار کمتر

برای عبور از محدودیت‌های عکاسی در نور کم، با سنسورهای بزرگ‌تر ، به‌طور چشمگیری نور بیشتری را ثبت می‌کنند. موتور کاملاً جدید Photonic Engine اضافه شده است که بازی را تغییر می‌دهد. این موتور اجازه می دهد تا Deep Fusion در مراحل اولیه روی تصاویر فشرده نشده بهترین پیکسل ها را از چندین نوردهی در یک عکس فوق العاده ادغام کند. و در نهایت پردازنده قدرتمند A15 می تواند تا 4 تریلیون عملیات در هر ثانیه برای هر عکس را پردازش کند.

فلاش تطبیقی True Tone جدید ، الگو و شدت نور گرفته شده از 9 LED را بسته به فاصله کانونی عکس تنظیم می کند، بنابراین سوژه شما همیشه در بهترین نور ظاهر می شود. این فلاش تا دو برابر نور بیشتر را در دوربین Telephoto و تا 3 برابر یکنواختی بهتر در عکس ها را در دوربین Ultra Wide فراهم می کند.

در دوربین Telephoto کیفیت عکس در نور کم تا 2 برابر بیشتر شده است

در دوربین اصلی کیفیت عکس در نور کم تا 2 برابر بیشتر شده است

در دوربین Ultra Wide کیفیت عکس در نور کم تا 3 برابر بیشتر شده است

زمانی که برنامه‌ای درخواست دسترسی به عکس‌های شما را می‌دهد، آیفون 14 پرو به شما این امکان را می‌دهد به‌جای دسترسی به کل گالری عکس ها ، فقط عکس‌هایی که می‌خواهید را به اشتراک بگذارید.

 

بالاترین کیفیت فیلمبرداری در تمام گوشی های هوشمند در دنیا

حالت سینمایی (Cinematic mode) اکنون با رزولوشن 4K HDR با سرعت 24 فریم در ثانیه – استاندارد صنعت فیلم – فیلمبرداری می کند. این بالاترین کیفیت فیلمبرداری در تمام گوشی های هوشمند در دنیا می باشد.
اکنون می‌توانید به‌طور یکپارچه با سایر فیلم‌های حرفه‌ای در 4K با سرعت 24 یا 30 فریم در ثانیه ویرایش کنید. حتی می توانید افکت عمق (depth effect) را بعد از عکس برداری ویرایش کنید.

 

دوربین آیفون 14 پرو مکس

Action mode

ویژگی جدید Action mode یا حالت اکشن هنگام فیلمبرداری در حال حرکت و با تکان های زیاد، تصاویر را به صورت تثبیت شده و بدون لرزش ارائه می کند.

 

 

تنها گوشی هوشمند در جهان که به شما اجازه می دهد در حالت ProRes یا Dolby Vision HDR عکس بگیرید، مشاهده کنید، ویرایش کنید و به اشتراک بگذارید.

 

دوربین سلفی

به لطف دوربین سلفی جدید TrueDepth با فوکوس خودکار و دیافراگم بزرگ‌تر، واضح‌ترین، رنگارنگ‌ترین نماهای نزدیک و عکس‌های گروهی را می توانید بگیرید.

در دوربین سلفی آیفون 14 پرو کیفیت عکس در نور کم تا دو برابر نسبت به آیفون 13 پرو بهتر شده است. این دوربین 38٪ عملکرد بهتر در جمع آوری نور برای جزئیات بیشتر و نویز کمتر در عکس ها و فیلم ها دارد.

دوربین سلفی TrueDepth و پردازنده قدرتمند A16 Bionic به Face ID کمک می‌کنند که امن‌ترین احراز هویت چهره در گوشی‌های هوشمند در دنیا را ممکن کنند.

دوربین-سلفی_آیفون-14-پرو

 

 

پردازنده قدرتمند A16 Bionic

دارای 16 میلیارد ترانزیستور
پردازنده 6 هسته ای (CPU)
پردازنده گرافیکی (GPU) 5 هسته ای با 50 درصد پهنای باند بیشتر
موتور عصبی می تواند 17 تریلیون عملیات در ثانیه انجام دهد ، امکان تجزیه و تحلیل پیکسل به پیکسل برای بهینه سازی عکس ها
تکنولوژی Advanced ISP انعطاف پذیری خلاقانه سنسور quad‑pixel را تقویت می کند
عملکرد کم مصرف به A16 Bionic اجازه می دهد تا برای مدت طولانی تری با سرعت های فوق العاده بالا کار کند
Secure Enclave در A16 Bionic از اطلاعات شخصی مانند داده های Face ID، مخاطبین و موارد دیگر محافظت می کند.

باطری

حتی با وجود قابلیت‌های جدید بسیار زیاد، آیفون 14 پرو همچنان عمر باتری فوق‌العاده‌ای در تمام روز دارد.

تا 29 ساعت پخش ویدیو در آیفون 14 پرو مکس
تا 23 ساعت پخش ویدیو در آیفون 14 پرو
تا 95 ساعت پخش موزیک در آیفون 14 پرو مکس
تا 75 ساعت پخش موزیک در آیفون 14 پرو مکس

قابلیت شارژ مغناطیسی یا مگ سیف 15 وات
تا 50 درصد شارژ سریع در نیم ساعت با شارژر 20 وات یا بیشتر
ظرفیت باطری آیفون 14 پرو : 3200 میلی آمپر ساعت
ظرفیت باطری آیفون 14 پرو مکس : 4323 میلی آمپر ساعت

ظرفیت و قیمت آیفون 14 پرو

آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس در 4 ظرفیت 128 ، 256 ، 512 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه می شوند.

آیفون 14 پرو 128 گیگابایت : 999 دلار
آیفون 14 پرو 256 گیگابایت : 1099 دلار
آیفون 14 پرو 512 گیگابایت : 1299 دلار
آیفون 14 پرو 1 ترابایت : 1499 دلار

آیفون 14 پرو مکس 128 گیگابایت : 1099 دلار
آیفون 14 پرو مکس 256 گیگابایت : 1199 دلار
آیفون 14 پرو مکس 512 گیگابایت : 1399 دلار
آیفون 14 پرو مکس 1 ترابایت : 1599 دلار

خرید آیفون 14 پرو

 

شما میتوانید آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را از فروشگاه اینترنتی پرشین اپل همراه با بهترین قیمت و 18 ماه گارانتی رسمی در ایران خریداری کنید.

همین حالا خرید کنید