قصد داریم در این مقاله آموزشی به نصب سیستم عامل مک بصورت Clean Install (نصب تمیز) بپردازیم. فرق این روش با آپگرید، فرمت شدن هارد درایو و نصب یک نسخه تمیز و یا به اصطلاح نصب کارخانه ایی از سیستم عامل مکینتاش بر روی دستگاه های مک میباشد. برای نصب شما نیاز به بوتیبل سیستم عامل مک دارید.

در این روش درایو فرمت خواهد شد بنابراین از اطلاعات خود بک آپ تهیه کنید.

۱. 

بعد از گرفتن بک آپ و تهیه بوتیبل سیستم عامل مک، فلش مموری بوتیبل شده را به دستگاه خود متصل کنید. دستگاه خود را روشن کرده و کلید Option را نگه دارید. فلش مموری بوتیبل شده خود را انتخاب کرده و کلید Enter را بزنید.

رنگ درایو بوتیبل، نارنجی و به نام نصب سیستم عامل یعنی Install OS X El Capitan میباشد.

۲.

بعد از ورود به محیط نصب، برای فرمت درایو، Disk Utilites را انتخاب کنید.

در صورتی که میخواهید مجدد سیستم عامل کنونی خود را نصب کنید، باید در منوبار وارد قسمت Utilites شده و Disk Utilites را انتخاب کنید.

۳.

در قسمت چپ برنامه Disk Utilites درایو خود را انتخاب کرده در قسمت بالای برنامه بر روی Erase کلیک کنید. نامی برای درایو سیستم عامل خود انتخاب کرده و بر روی Erase کلیک کنید. بعد از فرمت درایو بر روی Done کلیک کرده و از برنامه Disk Utilites خارج شوید.

۴.

در صفحه اصلی نصب سیستم عامل، قسمت Reinstall OS X را انتخاب کنید. گزینه Continue را انتخاب کنید.

۵.

درایوی که در مرحله ۴ فرمت کرده اید را انتخاب کرده و برروی گزینه Install کلیک کنید.

۶.

پروسه نصب آغاز میشود.

دستگاه مک شما در حین انجام نصب، ریستارت خواهد شد. بنابراین منتظر بمانید تا پروسه نصب کامل شود.

خرید محصولات اپل

شما میتوانید جدیدترین مدل های مک، آیفون، آیپد، اپل واچ، اپل تیوی، آیپاد و لوازم جانبی اورجینال را از فروشگاه اینترنتی پرشین اپل همراه با بهترین قیمت، مهلت تست ، ارسال رایگان و گارانتی در ایران خریداری کنید. 

همین حالا خرید کنید