iOS 11
یک گام بزرگ برای آیفون
یک جهش به یاد ماندنی برای آیپد

iOS 11 استاندارد جدیدی را بوجود آورده است که در حال حاضر پیشرفته ترین سیستم عامل تلفن همراه در جهان می باشد . این سیستم عامل آیفون را بسیار بهتر از قبل می کند . همچنین آیپد را بسیار توانمندتر از قبل خواهد کرد. و حالا با iOS11 امکانات شگفت انگیزی در بازی ها و اپلیکیشن های مختلف وجود خواهد داشت. با سیستم عامل جدید iOS آیفون و آیپد بسیار قدرتمندتر ، شخصی تر و هوشمندتر از آنچه تا کنون بوده اند خواهند شد.


آیپد
آیپد همیشه یک ابزار قدرتمند برای انجام کارهای مختلف ، بازی و یادگیری بوده است و حالا iOS 11 آیپد را به ابزاری برای رفاه بیشتر در زندگی تبدیل می کند ، چیزی که قبلاً نبوده است . ویژگیها و قابلیت های جدید آن را بسیار سریع تر و راحت تر ، قوی تر و شخصی تر خواهد کرد . هر آنچه می خواهید با آیپدتان انجام دهید .

اپلیکیشن جدید Files
فایل ها همه جا با شما خواهند بود
در iOS 11 اپلیکیشن جدیدی با نام Files قرار داده شده است که با این اپ جدید همه ی فایل های شما همیشه با شما خواهند بود. شما به راحتی می توانید آن ها را باز کنید ، جستجو کنید و آن ها را طبقه بندی و سازماندهی کنید . همچنین محلی مشخص برای فایل های اخیر (recent files) شما تعبیه شده است . نه فقط فایل های روی آیپد شما ، بلکه فایلهای سایر اپلیکیشن های شما در دیگر دیوایس های iOSی شما . همچنین اپلیکیشن فایلز از iCloud Drive, Dropbox, Box و سرویس های مشابه پشتیبانی خواهد کرد .

 

 

Dock
Dock به آیپد اضافه شده است
یک تغییر اساسی در iOS 11 وجود یک داک جدید برای آیپد می باشد . این داک شبیه به داک سیستم عامل مک عمل می کند و شما می توانید اپلیکیشن های مورد نظرتان را که بیشتر از آنها استفاده می کنید در آن قرار دهید و به آنها دسترسی سریع داشته باشید .
داک به صورت هوشمند با توجه به نوع کارکرد شما با آیپدتان و استفاده از اپ های مختلف تغییر می کند ، به شما اپلیکیشنی را که اخیراً باز کرده اید و یا اپلیکیشنی را که آخرین بار در آیفون یا مک تان استفاده کرده اید را در قسمت سمت راست داک نمایان می کند .
داک جدید این امکان را می دهد که به برنامه های قبلی خود براحتی دسترسی پیدا کنید و این مشخصه برای زمانی که می خواهید چند کار را هم زمان انجام دهید یا مکان یابی کنید بسیار کارا خواهد بود.

Multitasking
قابلیت انجام چند وظیفه به صورت همزمان در iOS 11 بسیار راحت تر و محسوس تر از قبل شده است .در حالیکه در حال کار با یک اپ می باشید می توانید اپ دوم را از داک در سمت راست باز کنید ، حالا هر دو اپلیکیشن در Slide Over و همچنین Split View فعال باقی می مانند . شما می توانید اپلیکیشن دوم را در Slide Over به قسمت سمت چپ بکشید و قرار دهید . می توانید فایل های موجود در اپ ها  به یکدیگر انتقال دهید .

 

Drag and Drop
ویژگی درگ اند دراپ در آیپد قابل استفاده می باشد ، Drag & Drop قابلیت انتقال و جابجایی راحت فایل ها را فراهم می آورد. شما فقط با قرار دادن انگشت خود بر روی صفحه آیپد می توانید براحتی فایل ها، عکس و تصاویر و .. را از اپلیکیشنی به اپلیکیشن دیگر انتقال دهید و هرکجا که می خواهید قرار دهید.
از آنجا که این قابلیت برای مالتی تاچ صفحه نمایش آیپد طراحی شده است ، انتقال فایل ها بسیار جادویی و سریع انجام می شود ، شما می توانید با یک لمس کوچک در هر جای صفحه یک انتقال جادویی انجام دهید .  

 

Apple Pencil
iOS 11 قلم اپل را برای آیپد پرو بسیار کاراتر ، سریعتر و طبیعی تر از قبل کرده است ، برای انجام کارهای مختلف مانند برداشتن قسمتی از یک متن ، نوشتن یادداشت روی یک تصویر و یا طراحی های مختلف .

 

یادداشت های فوری
هر زمان که احساس کردید دوست دارید قلم خود را در دست بگیرید بر روی Lock Screen آیپد خود فشار دهید بنویسید و طراحی کنید و یادداشت بردارید.

علامت گذاری فوری
با قلم اپل اسناد و مدارک را حفظ کنید در حاشیه ی فایل های PDF خود هرچه می خواهید بنویسید و بر روی اسکرین شات ها نوشته هایی را اضافه یا پاک کنید.

 

طراحی های درون خطی
به راحتی طراحی کنید طراحی ها را مدیریت کنید و فایل ها را ارسال کنید و ایمیل ها را دریافت و ارسال کنید.
این قابلیت به شما اجازه می دهد در Notes و Mail مطلبی را یادداشت کنید و یا چیزی را بکشید و طراحی کنید .
به راحتی بدنبال نوشته ها و کاراکترهای مختلف بگردید. پس می توانید حالا هرچه می خواهید بنوسید و بعدا به راحتی آن را پیدا کنید.

Scan and Sign
اسکنر جدید در Notes به صورت اتوماتیک یک سند را تشخیص می دهد و اسکن می کند ، لبه های اضافی متن را می برد و چیزهای اضافی مانند یک تشعشع نور و یا تاشدگی را اصلاح می کند ، می توانید با قلم اپل آنرا امضاء کنید و سپس ذخیره و یا ارسال نمایید .

کیبورد سریع
حروف ، اعداد ، نشانه ها ، صورتکها همگی در یک کیبورد وجود دارند و برای استفاده از آنها نیازی به سوییچ کردن و تغییر کیبورد نیست . فقط به کیبورد اشاره کنید و خیلی سریع به هرآنچه که نیاز دارید دسترسی پیدا کنید .

ARKit (واقعیت افزوده)
اپلیکیشن ها می توانند دنیای شما را تغییر دهند
iOS 11 یک اپ جدید به نام ARKit را معرفی می کند. این اپ با اجازه دادن به توسعه دهندگان برای ساخت تجربیات بی نظیری از AR ، میلیون ها واقعیت افزوده را به iOS می آورد . این اپ با ترکیب اشیاء دیجیتال و اطلاعات محیط اطراف شما تجربه جدید و جذابی به شما می دهد . مثلاً در ARKit امکان قرار دادن اجسام فرضی برروی یک میز واقعی نشان داده می شود .

 

 

 

انجام پروژه ها در آیفون و آیپد به صورت همزمان
iOS 11 آیفون و آیپد را بسیار هوشمندتر از قبل می سازد ، آنها می توانند از شما یاد بگیرند . بنابراین قادر خواهند بود به شما کمک های بیشتری در انجام کارهای مختلف بکنند.
نوشتن ایمیل خود را در آیفون خود آغاز کنید و در آیپد به پایان برسانید. یا عکس و فایل های خود را در آیفون انتخاب کنید و در آیپد خود ذخیره کنید.  بطور بی سیم می توانید به وسیله AirDrop هرچه را می خواهید به دستگاه های خود انتقال دهید. اپل واچ و مک و آیفون و آیپد شما همگی باهم سازگار و همراه هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

Apple Pay

اپل پی حالا از پرداخت شخص به شخص پشتیبانی می کند.در iOS 11 می توانید در چت با دوستانتان برای آنها  پولی ارسال و یا دریافت نمایید . کافی است کارت اعتباری خود را با اپل پی ست کرده و بسیار امن و سریع کار انتقال پول را انجام دهید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوربین

فیلترهای حرفه ای جدید با کیفیت بسیار بالا دوربین آیفون را به یک دوربین جدید تبدیل کرده است . قابلیت Portrait Mode در iOS 11 تصاویر بهتری را خواهد گرفت، رنگ پوست بسیار طبیعی تر شده است ، فیلترهای کلاسیک به عکاسی پرتره اضافه شده است . نسل جدید تکنولوژی فشرده سازی به شما این امکان را می دهد که عکسهایی با کیفیت قبل و نصف اندازه قبل داشته باشید .  از این پس ویدیوها با HEVC ذخیره می شوند که حجم کمتری میگیرند ، در مورد عکس ها هم فرمت HEIF جایگزین شده است.همچنین در iOS 11 ویژگی Live Photos بسیار خلاقانه تر و سرگرم کننده تر شده است . قابلیت Loops هم به دوربین اضافه شده است، چیزی شبیه به قابلیت Boomerang در اینستاگرام .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طراحی جدید اپلیکیشن App Store

قسمت Today اپلیکیشن های جدید را به شما معرفی می کند.هر روز یک اپلیکیشن روز و یک بازی روز در اپ استور معرفی خواهد شد.در رابط کاربری جدید تب های مختلف داریم که شامل اپ، گیم و موارد دیگر می شود.اپلیکیشن ها  توضیحات کامل تری خواهند داشت.بخشی به اپ استور اضافه شده که تاپ استوری نام دارد و به انتخاب سردبیر اپلیکیشن ها در آن قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

Messages

در iOS 11 در  طراحی جدید اپلیکیشن Messages می توانید استیکر ها ، اموجی ها و بازی های مختلف با دوستانتان را به اشتراک بگذارید .قسمت انتخاب اپلیکیشن های iMessage بازطراحی شده است.آی مسج همگام سازی بهتری روی دستگاه های مختلف شما خواهد داشت.به عنوان مثال اگر یک پیغام را روی آیفونتان پاک کنید از مک تان نیز پاک می شود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Siri

با سیری از این پس می توانید کار ترجمه نیز انجام دهید. iOS 11 دستیار صوتی سیری را بسیار هوشمند و مفیدتر از قبل کرده است.با بکار گیری از یادگیری ماشین پیشرفته و هوش مصنوعی ، سیری با صدای طبیعی ترش بسیار توانمند تر و کارا تر شده است .سیری منظور شما را می فهمد. تشخیص می دهد که در قدم بعدی چه کاری می خواهید انجام دهید!سیری در iOS 11 از شما می آموزد که چگونه کلمات را تلفظ کند .قابلیت ترجمه جمله ها به سیری اضافه شده است. از سیری چیزی را به انگلیسی بپرسید و از او بخواهید آنرا به چینی ترجمه کند . زبان هایی که در ترجمه سیری پشتیبانی می شوند عبارتنداز : چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Apple Music
حالا دوستان شما می توانند به شما کمک کنند که آهنگ یا خواننده مورد نظرتان را پیدا کنید . هر کسی می تواند پروفایل شخصی خودش را در اپل موزیک داشته باشد اما شما می توانید پلی لیست دوستانتان را که در اپل موزیک به اشتراک گذاشته اند ببینید و ببینید که آنها به چه موزیک هایی گوش می کنند .

 

 

 

 

 

 

AirPlay 2

با AirPlay 2 جدید شما می توانید سیستم صوتی خانگی و اسپیکرهای تان را کنترل نماید . شما  میتوانید همزمان یک آهنگ را در اتاق خواب و یا آشپزخانه پلی نمایید . میزان صدا را برای هر اتاق به صورت جداگانه تنظیم نمایید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Control Center

طراحی کنترل سنتر کاملاً دگرگون شده است. شما می توانید ابزار مختلف را به سلیقه خودتان در کنترل سنتر قرار دهید و یا حذف کنید .  شما می توانید به تمامی بخش های تنظیمات در کنترل سنتر دسترسی پیدا کنید . نور و یا صدا را تنظیم نمایید . چراغ های اتاقتان را روشن و خاموش نمایید . ویژگی 3D Touch در کنترل سنتر جدید بسیار بارزتر از قبل شده است . همچنین لاک اسکرین پیشرفته تر شده است ، برای دیدن نوتیفیکیشن ها آنرا پایین بکشید و همزمان اعلانات از دست رفته و  اخیرتان را با هم مشاهده نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do not Disturb while driving  

به کمک این قابلیت ، آیفون تشخیص می دهد که شما در حال رانندگی هستید و هنگام رانندگی به شما کمک می کند تا با پیام ها و تماس های ورودی حواستان پرت نشود و بعداً آنها را به شما اعلان خواهد کرد . همچنین به افرادی که با شما در تماس هستند اعلام می کند که شما در حال رانندگی هستید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maps

قابلیت های جدیدی به اپلیکیشن Maps اضافه شده است. نقشه های داخلی به Maps اضافه شده است، به طور مثال نقشه داخل مراکز خریدنقشه فرودگاه ها نیز اضافه شده تا داخل فرودگاه بتوانید ترمینال ها را به راحتی پیدا کنید. همچنین محدودیت سرعت جاده ها هم به نقشه اضافه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

News
اپلیکیشن خبر خیلی شخصی تر شده است ، به شما سر خط خبرهای مهمی که مرتبط با شما و مورد علاقه شماست را نشان می دهد . به سیری بگویید که کدام خبرها برای شما جذاب تر است ، سپس Siri اخبار مرتبط با سلیقه و درخواست شما را برای شما پیدا می کند .
قابلیت جدیدی نیز به iOS اضافه شده است که اگر به طور مثال در اینترنت در مورد ایسلند مطالعه کنید اپلیکیشن News هم اخبار ایسلند را به شما پیشنهاد خواهد داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تایپ سریع

در iOS 11 با انتخاب قابلیت تایپ با یک دست ، حروف به انگشتان شما نزدیکتر می شوند و شما می توانید درحالیکه در یک دستتان فنجان قهوه دارید و در دست دیگر آیفون ، خیلی سریع هر آنچه می خواهید تایپ کنید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تنظیم اتوماتیک

در قابلیت جدید و بسیار کارآمد iOS 11 کافیست آیفون یا آیپد جدیدتان را نزدیک یک دیوایس یا دیواس قبلیتان که دارای سیستم عامل iOS می باشد بگیرید ، تمام تنظیمات شخصی شما شامل اطلاعات آیکلود ، پسوردها و … به سرعت و امنیت کامل به دیوایس جدیدتان وارد می شود.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام