اپل فروشگاه تعمیرات سلف سرویس با عنوان ‘Self Service Repair Store’ را راه اندازی کرده است.
اپل برنامه Self Service Repair خود را با یک فروشگاه آنلاین جدید راه اندازی کرده است که به کاربران امکان می دهد قطعات و ابزار اصلی اپل را خریداری کنند و کتابچه راهنمای تعمیر را دانلود کنند. این سرویس ابتدا در ایالات متحده در دسترس است و در اواخر سال 2022 به کشورهای دیگر گسترش خواهد یافت.
فروشگاه اینترنتی جدید بیش از 200 قطعه و ابزار مجزا را ارائه می دهد و به مشتریانی که با پیچیدگی های تعمیر دستگاه های الکترونیکی آشنا هستند، این امکان را می دهد تا تعمیرات آیفون سری 12 و آیفون سری 13 و آیفون SE (نسل سوم) مانند نمایشگر، باتری ، دوربین و … را انجام دهند. این برنامه همچنین شامل کتابچههای راهنما، قطعات و ابزارهایی برای انجام تعمیرات رایانههای مک با سیلیکون اپل خواهد بود.
برای شروع فرآیند Self Service Repair، مشتری ابتدا با مراجعه به support.apple.com/self-service-repair دفترچه راهنمای تعمیر محصولی را که می خواهد تعمیر کند، مرور می کند. سپس می توانند به فروشگاه تعمیرات سلف سرویس اپل مراجعه کرده و قطعات و ابزار لازم را سفارش دهد.
اپل میگوید قطعات و ابزارها همان قطعاتی هستند که به شبکه ارائهدهندگان مجاز تعمیرات خود با قیمت یکسان ارائه میشوند. برای تعمیرات خاص، مشتریان هنگام بازگرداندن قطعه جایگزین شده برای بازیافت، اعتباری دریافت خواهند کرد.
اپل همچنین کیت های اجاره ابزار را با قیمت 49 دلار ارائه می دهد تا مشتریانی که نمی خواهند ابزارهایی را برای یک بار تعمیر خریداری کنند، به این ابزار تعمیر حرفه ای دسترسی داشته باشند. کیت های اجاره یک هفته ای به صورت رایگان برای مشتریان ارسال می شود.
(با اینکه این خدمات برای کاربران در ایران قابل استفاده نمی باشد اما دفترچه های راهنمای تعمیرات آیفون می تواند حداقل برای تعمیرکاران و ارائه دهدگان خدمات آیفون مفید باشد)
در اینجا می توانید فایل های PDF راهنمای تعمیر آیفون ها را مشاهده و دانلود نمایید
