با بالا گرفتن نبرد تجاری میان چین و آمریکا، دادگاهی در چین در اقدامی غیرمنتظره واردات و فروش برخی مدل های آیفون در این کشور را ممنوع اعلام کرد.

این حکم به دنبال شکایت کوالکام از اپل مبنی بر نقض دو پتنت متعلق به آن در آیفون های ۶ اس، ۶ اس پلاس، ۷، ۷ پلاس، ۸، ۸ پلاس و X صادر شده است. این موارد شامل روشی برای تغییر دادن اندازه تصاویر و حرکت بین اپ های مختلف در صفحات لمسی هستند. البته اپل به سادگی می تواند با ارائه آپدیت های نرم افزاری در سیستم عامل iOS از حکم دادگاه بگریزد. اما در هر صورت می توان گفت که این پیروزی بزرگی برای کوالکام محسوب می شود که توانسته اپل را در دادگاهی شکست دهد. البته کوالکام درخواستی مشابه این را در دادگاه های ایالات متحده آمریکا داشته و خواستار ممنوعیت فروش این مدل ها در امریکا نیز شده است اما فعلاً حکمی در دادگاه های آمریکا بر علیه اپل صادر نشده است . از سوی دیگر اپل هم بارها شکایاتی را علیه کوالکام مطرح کرده است و معتقد است که کوالکام تلاش می کند قیمت های محصولات خود را به طور غیر منطقی بالا نگه دارد.

فروش مدل های ممنوعه مجموعاً ۱۰ تا ۱۵ درصد از کل میزان فروش آیفون در چین را شامل می شود و آیفون های جدید XS Max ، XS و XR شامل این حکم نمی شوند.

البته اپل در بیانیه ای گفته که تمامی مدل های آیفون همچنان برای مشتریان چینی در دسترس هستند !

 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام