بر اساس تحلیل جدید Consumer Intelligence Research Partners، در سه ماهه مارس 2022، سری آیفون 13 بیشترین سهم از فروش ایالات متحده را در چند سال اخیر داشته است.

چهار مدل آیفون 13 به 71 درصد از کل فروش آیفون در ایالات متحده رسیدند. این رقم در مقایسه با 61 درصد برای مدل های آیفون 12 در سه ماهه سال گذشته افزایش یافته است. محبوب ترین مدل ، آیفون 13 استاندارد با 38 درصد فروش بوده است. در حالی که یک سال پیش محبوب ترین مدل آیفون 12 با 22 درصد فروش بود.

بر اساس این گزارش ، آیفون 13 مینی و آیفون 12 مینی هر کدام تنها 3 درصد از کل فروش را داشته اند. آیفون 11 و آیفون XR قدیمی به همراه آیفون SE 15 درصد از فروش را به خود اختصاص دادند.

جاش لوویتز، شریک و بنیانگذار CIRP گفت: «مدل‌های جدید آیفون 13 از بیشترین سهمی که در بسیاری از دوره‌ها دیده‌ایم برخوردار بودند. چهار مدل شامل 13، 13 پرو، 13 پرو مکس و 13 مینی، تقریباً سه چهارم فروش را در سه ماهه مارس به خود اختصاص دادند. سال گذشته در این زمان، مدل‌های جدید آیفون 12 61 درصد فروش داشتند. همچنین در این سه ماهه، آیفون 13 بیشترین سهم را برای یک مدل با 38 درصد داشت که در مدتی پیش شاهد آن بودیم. خریداران پس از شیوع کرونا به سراغ جدیدترین گوشی‌های اپل رفتند، حتی اگر آنها نسبت به مدل‌های قبلی پیشرفت‌های تدریجی داشتند. آیفون مینی همچنان سهم پایینی دارد و 12 و 13 مینی هر کدام تنها 3 درصد از فروش را به خود اختصاص می دهند.

مایک لوین، شریک و بنیانگذار CIRP، گفت: «خریداران آیفون همچنین گوشی قدیمی خود را برای مدت کوتاه‌تری نگه می‌دارند و روند بلندمدت را معکوس می‌کنند. در سال گذشته، سن تلفن های قدیمی به طور پیوسته کاهش یافت و اکنون تنها حدود 20 درصد از خریداران گوشی قبلی خود را برای سه سال یا بیشتر نگه میدارند. از آنجایی که بازار به سمت فروش بدون یارانه تلفن در قراردادهای اقساطی سوق پیدا کرد، سن تلفن‌های قدیمی بالا رفت و مالکان از استفاده از تلفن‌های پولی خود لذت بردند. اخیراً این روند معکوس شده است، شاید با ادامه بهبود گزینه‌ها برای خرید و فروش تلفن‌های دست دوم با ارزش بالا.»

 

سری آیفون 13 _2