اپل درآمد سه ماهه دوم سال مالی 2022 خود را که در 26 مارس 2022 به پایان رسیده است، اعلام کرده است. این شرکت رکورد درآمد سه ماهه منتهی به مارس 97.3 میلیارد دلار را به ثبت رساند که نسبت به سال گذشته 9 درصد رشد داشته و سود اپل 25 میلیارد دلار و سود هر سهم آن 1.52 دلار بوده است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل گفت: «نتایج رکورد این سه ماهه گواهی بر تمرکز بی‌وقفه اپل بر نوآوری و توانایی ما برای ایجاد بهترین محصولات و خدمات در جهان است. ما در این سه ماهه رکورد بسیار خوبی را در فروش آیفون ، مک و اپل واچ به ثبت رساندیم و بسیاری از کاربران اندروید به جمع کاربران iOS اضافه شده اند.

لوکا ماستری، مدیر مالی اپل، گفت: تداوم تقاضای قوی مشتریان برای محصولات ما به ما کمک کرد تا به بالاترین سطح برای پایه دستگاه‌های فعال خود دست یابیم. عملکرد عملیاتی قوی ما بیش از 28 میلیارد دلار جریان نقدی عملیاتی ایجاد کرد و به ما این امکان را داد که در طول سه ماهه نزدیک به 27 میلیارد دلار به سهامداران خود برگردانیم.

هیئت مدیره اپل سود نقدی 0.23 دلاری به ازای هر سهم از سهام عادی این شرکت را اعلام کرده است که افزایش 5 درصدی را نشان می دهد. این سود در تاریخ 12 می 2022 به سهامداران تا پایان کار در 9 می 2022 قابل پرداخت است. هیئت مدیره همچنین افزایش 90 میلیارد دلاری را به برنامه بازخرید سهام موجود مجاز کرده است.

علاوه بر این، اپل در سرویس های نرم افزاری خود نیز رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند و درآمد بخش خدمات آن با 17 درصد رشد سالانه به 19.8 میلیارد دلار رسید. همچنین تعداد مشترکین پولی این بخش که شامل مواردی مانند اپ استور، اپل تی‌وی پلاس و اپل موزیک می‌شود، به 825 میلیون نفر رسیده است. این رقم تنها در 12 ماه گذشته، بیش از 165 میلیون افزایش داشته است.