صفحه نمایش

صفحه نمایش قرار داده شده در مک بوک پرو ها از نوع رتینا میباشد. اولین دسته از محصولات مک که اپل در آن از صفحه نمایش رتینا استفاده کرده است. کیفیت و باز هم کیفیت، تنها کلمه برای بیان ویژگی اصلی صفحه نمایش مک بوک پرو های رتینا میشود به کار برد. سری کامل و حرفه ایی مک بوک پرو ها با دو سایز از نمایشگر وارد بازار شده اند. صفحه نمایش مدل ۱۳ اینچی بیش از ۴ میلیون پیکسل در خود جای داده است و برای مدل ۱۵ اینچی این مقدار به بیش از ۵ میلیون میرسد.

عکس های خود را حرفه ای رتوش و یا ویرایش کنید، به تدوین فوق حرفه ای فیلم بپردازید و در دنیای اینترنت غرق شوید. صفحه نمایش پیشرفته مک بوک پرو رتینا تجربه و کارایی حیرت انگیزی برای شما به ارمغان میاورد. نتایج خیره کننده هستند. رزولوشن صفحه نمایش مک بوک پرو رتینا ۱۵ اینچی، مقدار ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل و مدل ۱۳ اینچی، دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل میباشد. کنتراست بالا و جهت دید گسترده ۱۷۸ درجه، لذت کار کردن شما را چندین برابر میکند.

طراحی

مک بوک پرو های رتینا با بدنه آلومینیمی همراه با رنگ سیلور خام ساخته شده اند. لوگوی درخشان و شیشه ایی اپل بر پشت نمایشگر حس فوق العاده ای در زمانی که مک بوک روشن است، به شما میدهد.

مدل ۱۳ اینچی مک بوک پرو رتینا دارای ابعادی به اندازه ۳۱.۴ در ۲۱.۹ سانتیمتر و وزنی ۱۵۸۰ گرم و مدل ۱۵ اینچی دارای ابعادی به اندازه ۳۵.۸۹ در ۲۴.۷۱ سانتیمتر و وزنی ۲۰۴۰ گرم میباشند.

با توجه به حرفه ای بودن این دسته از محصولات مک، اپل تمامی پورت های مورد نیاز را در این سری از مک بوک ها قرار داده است.

در سمت چپ بدنه مک بوک پرو، پورت مگ سیف ۲، دو عدد پورت تاندربولت ۲، پورت USB 3، جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و میکروفن های دوگانه قرار گرفته است.

پورت مگ سیف ۲، سیم برق مغناطیس است که اتصالی امن را برای شارژ کردن مک بوک پرو به وجود می آورد. با توجه با مغناطیسی بودن این پورت با کشیده شدن سیم شارژر، به راحتی جدا شده و مک بوک شما را در حالتی ایمن قرار میدهد.

در سمت راست بدنه هم پورت USB 3، پورت خروجی HDMI و اسلات کارت حافظه قرار داده شده است. با توجه به فعالیت پردازنده، اپل برای چرخش مناسب هوا و خنک کنندگی مطلوب مک بوک پرو، در کناره های زیرین سمت چپ و راست محفظه های سه گانه ایی برای چرخش مناسب هوا طراحی و قرار داده است.

سخت افزار

یکی از مهمترین بخش ها و قسمت مهم انتخاب مک بوک پرو های رتینا، سخت افزار داخلی است. با توجه به اینکه این دسته از مک بوک ها برای کاربرد های حرفه ای و فوق حرفه ای طراحی شده اند، اپل بهترین و بروزترین سخت افزارهای موجود را در این مک بوک ها قرار داده است. 

پردازنده های پیشرفته اینتل، گرافیک و رم بالا، حافظه ذخیره سازی فلش، همه و همه یک هدف را دنبال میکنند، آن هم تجربه فوق العاده از انجام فعالیت های حرفه ای است، که شما انجام میدهید. 

پردازنده های نسل پنجم، پیشرفته و پرقدرت دو هسته ای و چهار هسته ای اینتل وظایف محاسباتی و فنی پیشرفته را بر عهده خواهند داشت. مدل های ۱۳ اینچی با پردازنده های پایه Core i5 و مدل های ۱۵ اینچی با پردازنده های پایه Core i7 ساخت شده اند. گرافیک مدل ۱۳ اینچی Iris 6100 اینتل و مدل ۱۵ اینچی، Iris Pro اینتل قرارداده شده اند. 

گرافیک و حافظه

مدل پیشرفته تر مک بوک پرو رتینا ۱۵ اینچی، به غیر از گرافیک پایه Iris Pro اینتل دارای کارت گرافیک AMD Radeon R9 M370X همراه با ۲ گیگابایت حافظه، به خوبی از پس تمامی بازیهای پیشرفته و فعالیت های گرافیکی حرفه ای، برخواهد آمد. مقدار پایه حافظه رم برای مدل ۱۳ اینچی، ۸ گیگابایت با فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز از نوع LPDDR3 (این میزان در مدل های سفارشی تا ۱۶ گیگابایت قابل سفارش است) و برای مدل ۱۵ اینچی، ۱۶ گیگابایت با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز و از نوع LPDDR3 است.

حافظه ذخیره سازی در مدل های ۱۳ اینچی دارای سه سایز ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابیت و در مدل های ۱۵ اینچی دارای دو سایز ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت است.

ارتباط بیسیم مک بوک پرو ها از طریق Wi-Fi با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac و بلوتوث نسل چهارم صورت میگیرد. با توجه به تنوع مدل های ۱۳ و ۱۵ اینچی مک بوک پرو های رتینا، شما میتوانید به راحتی با توجه به کاربرد و میزان هزینه، مدل دلخواه خود را انتخاب کنید.

کیبورد و ترکپد

مک بوک پرو های رتینا دارای کیبورد استاندارد و با نور پس زمینه هستند. دکمه ها دارای ابعادی مناسب و جزیره ای با عمقی زیاد، لذت و سهولت در تایپ کردن را برای شما به ارمغان می آورد. مهمترین بخش برای برقراری ارتباط با سیستم عامل در یک نوت بوک، صفحه کلید و ترکپد خواهد بود.

اپل در مک بوک پرو های رتینا همانند مک بوک ۱۲ اینچی از ترکپد با ویژگی فورس تاچ استفاده کرده است. سطح خازنی شیشه ای که در زیر آن دنیایی از تکنولوژی است. سنسور های تشخیصی و موتور Taptic احساس کار با ترکپد را به یکی از بهترین تجربه های لمسی برای کنترل یک نوت بوک را بوجود آورده است. در کنار تشخیص لمسی فوق العاده، حالا ترکپد قادر است میزان فشار برای دستور های تعریف شده را انجام دهد. از کنترل یک ویدیو در حال پخش گرفته تا صفحات وبسایت ها، متن ایمیل ها، ویرایش تصاویر و حاشیه نویسی یک فایل متنی.

باتری، صدا و دوربین

با توجه به داشتن صفحه نمایش رتینا در این دسته از مک بوک ها و سخت افزار قدرتمند، اپل بهترین باتری برای برای این مک بوک ها درنظر گرفته است. میزان شارژدهی باتری در مدل ۱۵ اینچی مک بوک پرو رتینا، ۹ ساعت و برای مدل ۱۳ اینچی، ۱۰ ساعت میباشد. بنابراین با شارژ کامل میتوان یک روز کامل را با آن سپری کرد.

خروجی اسپیکر های استریو در مک بوک پرو ۱۵ اینچی، در کناره های کیبورد با سوراخ های ریز و منظم قرار گرفته اند. در مک بوک پرو ۱۳ اینچی اسپیکر ها در کناره های کیبورد قرار گرفته و صدای آن از لای دکمه های کیبورد و خروجی هوا در قسمت لولای نمایشگر، خارج خواهند شد. اسپیکر های استریو، کیفیت و عمق خیلی خوبی دارند و کاملا راضی کننده هستند. دوربین در نظر گرفته شده برای مکالمات تصویری کیفیت اچ دی ۷۲۰p دارد. این دوربین کیفیت مناسبی برای مکالمات تصویری و عکسهای سلفی خواهد داشت.

خرید مک بوک پرو رتینا

شما میتوانید مک بوک پرو های رتینا را از فروشگاه اینترنتی پرشین اپل همراه با بهترین قیمت و گارانتی در ایران خریداری کنید.

همین حالا خرید کنید