صفحه نمایش

صفحه نمایش مک بوک ۱۲ اینچی یکی از پیشرفته ترین قسمت های این اولترابوک زیبا است. ضخامت ۰.۸۸ میلیمتری، آن را به باریکترین صفحه نمایش در مک ها تبدیل کرده است.

اپل برای تجربه بینهایت لذت بخش از استفاده و مشاهده این صفحه نمایش، مجبور شده است پیکسل ها را از نو طراحی کند. بنابراین این طراحی جدید پیکسل ها باعث میشود یک دیافراگم بزرگتر در هر پیکسل ایجاد شده که نور بیشتری را از خود عبور میدهد. این تکنولوژی و چیدمان باعث صرفه جویی ۳۰ درصدی در مصرف انرژی نسبت به صفحه نمایش سایر مک بوک ها است.

صفحه نمایش مک بوک رتینا رزولوشن ۲۳۰۴ در ۱۴۴۰، نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ و زاویه دید ۱۷۸ درجه را در اختیار شما قرار میدهد. با اجتماع ۳ میلیون پیکسل در این صفحه نمایش، بهترین تجربه را برای استفاده از سیستم عامل مک، مشاهده فیلم و تصاویر و خواندن متن ها را برای شما به ارمغان میاورد.

طراحی

اپل بعد از مدت ها سری مک بوک ها را با طراحی جدید معرفی و وارد بازار کرد. طراحی که قالب کلی خود را از مک بوک ایر به ارث برده است. اپل مجموعه ایی از غیر ممکن ها را ممکن کرده است. سبکترین، نازکترین و جمع و جور ترین نوت بوکی که شما تا به حال دیده اید. این آینده نوت بوک ها است.

لوگو اپل از حالت شیشه ای با نور پس زمینه جای خود را به استیل ضد خش، همانند آیفون و آیپدها داده است. این مک بوک دارای سه رنگ خاکستری، نقره ای و طلایی و ابعادی ۲۸.۰۵ سانتیمتر در ۱۹.۶۵ سانتیمتر و وزن ۹۲۰ گرمی میباشد.

در بدنه این مک بوک فقط دو پورت مشاهده میشود، سمت چپ، پورت USB C و در سمت راست دستگاه پورت ۳.۵ میلیمتری صدا در نظر گرفته شده است.

اپل برای هرچه باریکتر کردن بدنه دستگاه، از پورت شگفت انگیز و همه کاره USB C برای این مک بوک در نظر گرفته است. این پورت از USB 3 پشتیبانی میکند. توسط این پورت شگفت انگیز میتوانید در کاربرد های، شارژ کردن دستگاه، پورت USB 3، پورت HDMI، پورت DisplayPort و پورت VGA بهره بگیرید. قطعا برای استفاده همه جانبه از این پورت نیازمند این هستید که تبدیلی در کنار مک بوک خود خریداری کنید.

سخت افزار

مک بوک های ۱۲ اینچی اپل از نسل ششم پردازنده m5، m3 و m7 اینتل و تا سرعت ۱٫۳ گیگاهرتز بهره میبرد، این تراشه نسبت به نسل قبلی دارای ترانزیستور های بیشتری است. این ویژگی باعث میشود کاملا برای عملکرد موردنیاز و مدیریت کارهای روزانه مناسب و هیچ کمبودی احساس نشود.

مک بوک ۱۲ اینچی اپل اولین مک است که بدون فن طراحی و تولید شده است. این ویژگی به لطف پردازنده Core m3 اینتل بوجود آمده است. با توجه به مصرف کم انرژی و حرارت کمتر، باعث شده است سیستم کنترل حرارت که فن در اختیار داشت، حذف شود و به طاحان اپل این اجازه را داد تا حد امکان، این مک بوک را نازک طراحی کنند. بنابراین دیگر از صدای گردش فن خبری نیست، در سکوت مطلق میتوان از این مک بوک شگفت انگیز استفاده کرد.

این مک بوک از گرافیک Intel HD Graphics 515 برای فعالیت های گرافیکی خود بهره میبرد. مقدار ۸ گیگابات حافظه رم LPDDR3 با فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز در نظر گرفته شده است. با توجه به فضای کوچک داخلی، مک بوک ۱۲ اینچی از یک ظرفیت قابل توجه ایی برای ذخیره فایل ها بهره برده است. این مک بوک باریک و سبک در دو مدل با ظرفیت های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD تولید و عرضه شده است. ارتباط بیسیم مک بوک ۱۲ اینچی از طریق Wi-Fi با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac و بلوتوث نسل چهارم صورت میگیرد.

کیبورد و ترکپد

بخش هیجان انگیز مک بوک ۱۲ اینچی اپل از راه رسید. صفحه کلید و ترکپد از نو طراحی شده است. اپل برای کامل کردن محصول شگفت انگیزش، تمامی مهندسان خود را برای جز به جز این مک بوک به کار گرفته است. مهمترین بخش برای برقراری ارتباط با سیستم عامل در یک نوت بوک، صفحه کلید و ترکپد خواهد آن بود.

اپل در مک بوک ۱۲ اینچی یک صفحه کلید کامل را در این بدنه بسیار نازک طراحی و قرار داده است. صفحه کلیدی با دکمه های بزرگ و کم عمق که برای یک تایپ لذت بخش شما را همراهی میکند. مکانیسمی که مهندسان اپل برای این دکمه های کیبورد در نظر گرفته اند، سیستمی پروانه ایی شکل دارد. دیگر از تلو تلو خوردن دکمه ها خبری نیست. این طرح ابتکاری اپل باعث میشود که از هر کجا، دکمه ها را فشار دهید با ثبات کامل پاسخگو باشند و این یعنی لذتی وصف نشدنی در تایپ کردن. کلید های کیبورد دوباره طراحی شده، سایز و انحنای عمیق تری دارند که انگشتان شما در این فضای تعریف شده سرعت بیشتری برای پیدا کردن کلیدها و فشار آن خواهند داشت. نور پس زمینه با دقتی فراتر از تصور در این فضای کم درنظر گرفته شده است. هر دکمه، چراغ LED خاص خود را دارد. نورهای یکنواخت و کالیبره، طراحی کیبورد را کاملتر کرده است.

فورس تاچ

نظر ما این است کلمه فوق العاده برای این ترکپد جدید فورس تاچ، واقعا کم است و باید از واژه خارق العاده استفاده کرد. سطح خازنی شیشه ای که در زیر آن دنیایی از تکنولوژی است. سنسور های تشخیصی و موتور Taptic احساس کار با ترکپد را به یکی از بهترین تجربه های لمسی برای کنترل یک نوت بوک را بوجود آورده است. در کنار تشخیص لمسی فوق العاده، حالا ترکپد قادر است میزان فشار برای دستور های تعریف شده را انجام دهد. از کنترل یک ویدیو در حال پخش گرفته تا صفحات وبسایت ها، متن ایمیل ها، ویرایش تصاویر و حاشیه نویسی یک فایل متنی.

باتری

باز هم نوآوری، اپل در هیچ کجای این مک بوک دست از نوآوری برنداشته است. تمامی تکنولوژی های خود را برای ساخت یک محصول فوق العاده به خدمت گرفته است. باتری مستطیل شکل سنتی جای خود را به یک باتری ورقه ای داده است. از تمامی فضا برای داشتن باتری قدرتمند استفاده شده است. اپل از فضا های میلیمتری هم قافل نبوده و آن را فضایی برای باتری در نظر گرفته است. باتری ها با شکل ورقه ایی و با چیدمان پله ای شکل، توانسته اند تا ۳۵ درصد فضای بیشتری را به خود اختصاص دهند. با طراحی جدید در سلول های باتری و در نظر گرفتن جزئیات در طراحی، میزان عملکرد باتری در مرور صفحات وب، تا ۹ ساعت و پخش ویدیو به ۱۰ ساعت رسیده است. این میزان برای استفاده در طول یک روز کاملا مناسب و کافی است.

صدا و دوربین

خروجی اسپیکر ها همانند مک بوک پرو های ۱۵ اینچی، فضای خاص خود با سوراخ های ریزی در بدنه دارند. فضای قرار گیری آنها در بالای کیبورد است. اسپیکر های استریو این مک بوک صدای شفاف و عمق بسیار خوبی دارند که نسبت به مک بوک ایر ها و مک بوک پرو ۱۳ اینچی که اسپیکری داخلی دارند و صدا از زیر دکمه های کیبورد خارج میشوند، شفافیت و عمق بیشتری دارند که میتوان یک سر و گردن از آنها بالاتر دانست. دوربین در نظر گرفته شده برای مکالمات تصویری کیفیتی ۴۸۰p خواهد داشت. با توجه به باریکی فوق العاده بخش نمایشگر، اپل به همین مقدار کفایت کرده است.

خرید مک بوک رتینا

شما میتوانید مک بوک های رتینا را از فروشگاه اینترنتی پرشین اپل همراه با بهترین قیمت و گارانتی در ایران خریداری کنید.

همین حالا خرید کنید