برای استفاده از تمامی امکانات محصولات اپل، فعال سازی سرویس آیکلود و دانلود و خرید اپلیکیشن و بازی از اپ استور نیاز به شناسه اپل یا اپل آیدی دارید. با توجه به اینکه از داخل کشور امکان ساخت مستقیم وجود ندارد، ما آموزش و شیوه ساده ای را به شما معرفی و آموزش داده ایم که به سادگی شناسه مخصوص خود را ساخته و از آن در محصولات اپل خود استفاده کنید. توجه داشته باشید برای ساخت از داخل کشور باید از سیستم های تغییر آیپی متناسب با کشور آدرس دهنده استفاده کنید. در غیر اینصورت موفق به ساخت شناسه اپل نخواهید شد.  

۱. 

برنامه آیتونز را اجرا کنید. 

توجه داشته باشید درصورتی که از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنید و این برنامه را ندارید از بخش دانلود سنتر سایت آن را دریافت و نصب کنید.

۲.

در کادر جستجو کلمه Persian را تایپ کرده و بخش iTunes Store را انتخاب کنید. سپس در بخش Suggestions گزینه persian app را انتخاب کنید.

۳.

در قسمت اپلیکیشن iFarsi بر روی دکمه Get کلیک کرده و در صفحه باز شده گزینه Create New Apple ID را انتخاب کنید.

۴.

بر روی دکمه Continue کلیک کنید.

۵.

گزینه I have read and agree to these terms and conditions را تیک زده و بر روی گزینه Agree کلیک کنید.

۶.

آدرس ایمیل معتبر خود و رمز عبور  دلخواه خود را وارد کنید. سوالات امنیتی خود را انتخاب کرده و به آنها پاسخ دهید. تاریخ تولد خود را وارد کرده و بر روی دکمه Continue کلیک کنید.

توجه داشته باشید آدرس ایمیل معتبر و قابل دسترس را وارد کنید، چون فعالسازی نهایی توسط ایمیل انجام خواهد شد. سوالات و جواب های امنیتی را در جایی یادداشت کرده یا به خاطر بسپارید، چون مواقعی در استفاده از اپل آیدی به آنها نیاز خواهید داشت. رمز عبور باید ترکیبی از حروف بزرگ، کوچک و عدد باشد.

۷.

برای یافتن آدرس معتبر، کافیست در گوگل مپ دانشگاهی در کشور مورد نظر خود جستجو کرده و بر روی علامت آن در نقشه کلیک کنید. آدرس و مشخصات در صفحه سمت چپ نمایان خواهد شد. همانند نمونه درج شده، اطلاعات را وارد کنید.

۸.

در بخش Payment Type را Non انتخاب کنید. جنسیت خود را مشخص کنید. نام و فامیلی خود را وارد کنید. نام خیابان را وارد کنید. نام شهر را وارد کنید. ایالت و کد پستی را وارد کنید. کد و تلفن را وارد کنید. بر روی دکمه Create Apple ID کلیک کنید.

توجه داشته باشید این قسمت مهمترین بخش از فعالسازی میباشد، از فعال بودن برنامه تغییر آیپی خود اطمینان حاصل کنید.

۹.

بعد انجام موفق آمیز به بخش Verify Your Apple ID خواهید رسید. بر روی دکمه OK کلیک کنید.

۱۰.

به ایمیل خود مراجعه کرده و ایمیلی که اپل برای شما ارسال کرده را باز کنید. بر روی Verify now کلیک کنید.

۱۱.

وارد سایت اپل شده. کافی است آدرس ایمیل و رمز عبور اپل آیدی خود را وارد کنید. بر روی دکمه Continue کلیک کنید.

۱۲.

اپل آیدی شما فعال و قابل استفاده است.