بررسی آیفون ۷

نوشته شده توسط ابراهیم الهوئی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۵

آیفون ۷ به طرز چشمگیری تجربه کار با آیفون را بهتر می کند. دوربین های پیشرفته جدیدی معرفی می کند. بهترین عملکرد و عمر باتری در آیفون را به ارمغان می آورد. بلندگوی استریو دارد. روشن ترین و خوش رنگ ترین صفحه نمایشگر آیفون را دارد. ضدآب بوده و ظاهرش هم درست مثل باطنش قدرتمند است.

  

طراحی

Design

           

down-arrow
بررسی کامل بخش طراحی

آیفون ۷ و ۷ پلاس در دو رنگ جدید و زیبای سیاه و سیاه براق معرفی و تولید شده است. هر دو مدل ۴.۷ و ۵.۵ اینچی با آلیاژ آلومینیوم قدرتمند سری ۷۰۰۰ ساخته شده و به غیر از سیاه و سیاه براق در رنگ های دوست داشتنی نقره ای، طلایی و رزگلد نیز موجود هستند. رنگ مشکی جدید اپل، نسخه ای مات و جذاب از آلومینیوم در رنگ مشکی است. رنگ سیاه براق با سطح جدیدی از مهندسی پدید آمده است. روندی دقیق و ۹ مرحله ای از آنودی و پلیش کردن، نتیجه رنگ مشکی یک دست و بی کران است. نمی توانید تشخیص دهید کجا آلومینیوم بوده و کجا شیشه است.

با طراحی مجدد کل بدنه، آیفون ۷ اولین آیفون ضدآب است. اکنون بهتر از همیشه در برابر آب و گرد و غبار محفوظ خواهد بود. دکمه هوم آیفون ۷ دکمه ای بادوام، همراه با عملکرد بالا و حساس به فشار است. در کنار موتور Taptic جدید، حس دقیقی از لمس شدن را برایتان به ارمغان می آورد. حتی می توان این دکمه را شخصی سازی نیز کرد.

با استفاده از حسگری دقیق تر از همیشه، حسگر اثر انگشت باز کردن آیفونتان را ایمن تر و آسان تر از همیشه کرده است. تشخیص و ورود به آیفون فوق العاده سریع است.

  

دوربین

iPhone 7 Camera

           

down-arrow
بررسی کامل بخش دوربین آیفون ۷

آیفون ۷ با پایدارسازی اپتیکال تصاویر، جلوی تاری بر اثر لرزش دست را می گیرد. این حسگر، کوچکترین تکان ها را نیز تشخیص داده و تا ۳ برابر بهتر از آیفون ۶ اس در این زمینه عمل می کند. لنز f/1.8 گشادتر، اجازه ورود نوری بیش از ۵۰ درصد بالاتر از آیفون ۶ اس، به داخل دوربین را می دهد و امکان خلق تصاویر بهتری در نور کم را فراهم می کند. این ویژگی در کنار لنز شش بخشی تصاویری روشن تر و دقیق تری ثبت خواهند کرد. آیفون ۷ دارای چهار LED هوشمند بوده و تا ۵۰ درصد براق تر از آیفون۶ اس فلش می زنند. فلش با توجه به نور اطراف تنظیم شده و تصاویر بهتر و روشن تری خلق می کند.

ویدیوهای کم نور در آیفون ۷ بهتر از گذشته شده و با پایدارسازی اپتیکال تصویر و لنز جدید بهتر هم می شوند. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۷ فیلم برداری 4K می کند. پس از این به بعد می توانید حتی در کم ترین نور، از لحظات فوق العاده تان، فیلم های فوق العاده بگیرید. آیفون ۷ امکان فیلم برداری 4K را فراهم می کند، بیش از ۸ میلیون پیکسل. سپس می توانید فیلمتان را در iMovie ویرایش کرده و آن را به راحتی به اشتراک بگذارید. ضبط ویدیوهای 4K حداکثر با ۳۰ فریم برثانیه خواهد بود. لحظات مورد علاقه تان را طولانی تر کنید. آیفون 7 با دو کیفیت 1080p و 720p به صورت صحنه آهسته فیلم برداری می کند. به راحتی و سرعت Time Lapse بگیرید و آن را به اشتراک بگذارید. در زیر میتوانید تصاویر گرفته شده با آیفون ۷ را مشاهده نمایید.

دوربین سلفی ۷ مگاپیکسل. عاشق سلفی هایتان خواهید شد. دوربین دوم آیفون ۷ نه تنها رزولوشن بالاتری دارد، بلکه رنگ های بیشتری را نیز تشخیص می دهد. از این به بعد می توانید سلفی های زنده تری بگیرید. آیا نگران نور هستید؟ فلش رتینا با محیط سازگار شده و تصاویری بسیار طبیعی و روشن برایتان می گیرد.

دوربین باهوش تر از گذشته است. چرا دوربین آیفون 7 اینقدر پیشرفته است؟ به این دلیل که از ISP جدید اپل که در تراشه A10 Fusion کار گذاشته شده است استفاده می کند. وقتی فیلم یا عکس می گیرید، ISP بیش از ۱۰۰ میلیارد عملیات انجام داده و تصاویرتان را زیباتر از همیشه می کند. فوکوس سریع تر شده و رنگ سفید نیز طبیعی تر خواهد بود. هرگز تصاویرتان را این گونه ندیده بودید! اپلیکیشن Photos امکان جستجو، به اشتراک گذاری و ویرایش تصاویرتان را بهتر از همیشه می کند. قسمت Memories از امکان جستجوی پیشرفته استفاده کرده و آلبوم هایتان را مرتب می کند. دیگر لازم نیست هیچ کاری انجام دهید.

  

دوربین

iPhone 7 Plus Camera

           

down-arrow
بررسی کامل بخش دوربین آیفون ۷ پلاس

با امکان جدید Depth of Field می توانید پرتره هایی بهتر از همیشه بگیرید. به لطف دوربین دوگانه و ISP خارق العاده 7 پلاس، می توانید تصاویر فوق العاده با کیفیتی با زوم ۲ برابر اپتیکال بیندازید. علاوه بر این، حتی می توانید تا ۱۰ برابر برای تصویربرداری و تا ۶ برابر برای فیلم برداری نیز به صورت دیجیتال زوم کنید. ویژگی Depth of Field این امکان را می دهد که با واضح نگه داشتن صورت ها، پس زمینه را تار کنید. وقتی در 7 پلاس تصویری می گیرید، دوربین دوگانه با استفاده از هر دو لنز سوژه تان را واضح کرده و باقی تصویر را از فوکوس خارج می کنید که به این کار افکت بوکه می گویند. این امکان پیشتر فقط در دوربین های حرفه ای وجود داشت. پس مهم نیست چه چیزی پشت سرتان است. باز هم می توانید پرتره های زیبا بگیرید.

  

صفحه نمایش

Retina HD Display

           

down-arrow
بررسی کامل بخش صفحه نمایش

با دامنه وسیع تر تصاویر، نمایشگر رتینا HD رنگ هایی با استاندارد سینما در اختیار شما خواهد گذاشت و مدیریت رنگ ها در این آیفون بهتر از تمام گوشی های هوشمند است. آنچه در تصویر می بینید نماینده ای واقعی تر از دنیای واقعی خواهد بود. پس اگر مشغول خرید اینترنتی یا مشاهده تصاویر زنده تان هستید، رنگ ها به حدی دقیق هستند که حس می کنید مشغول مشاهده آن ها از نزدیک هستید. لمس سه بعدی، کاربردی تر از همیشه. وقتی از لمس سه بعدی استفاده می کنید، آیفون هم پاسخ لمستان را می دهد. پس از این به بعد نه تنها نتیجه لمستان را می بینید، بلکه آن را حس هم خواهی کرد. نمایشگر رتینا HD جدید لمس سه بعدی را به سر تا سر سیستم عامل برده است. اکنون می توانید به روش بهتری با Mail و Calendar و Messages و … تعامل داشته باشید.

آیفون ۷ پلاس

5.5″
صفحه نمایش رتینا HD با دامنه گسترده تری از رنگ ها و لمس سه بعدی

1920×
1080

آیفون ۷

4.7″
صفحه نمایش رتینا HD با دامنه گسترده تری از رنگ ها و لمس سه بعدی

1334
×750

  chip

سخت افزار

A10 Fusion Chip

           

down-arrow
بررسی کامل بخش سخت افزار

آیفون 7 مجهز به سریع ترین تراشه تاریخ گوشی های هوشمند است. نه تنها سریع تر از بقیه آیفون هاست، بلکه کم مصرف تر هم هست. این به این دلیل است که پردازنده A10 Fusion از معماری جدیدی بهره برده که پردازش سریع را فقط در مواقع نیاز استفاده می کند و وقتی قدرت آنچنانی لازم نیست، آیفونتان را کم مصرف خواهد کرد. عمر باتری نیز بهتر شده و از این به بعد می توانید با سرعتی بهتر نسبت به 6S مدت طولانی تری از آیفونتان استفاده کنید. با طراحی جدید و چهار هسته ای، پردازنده A10 Fusion دو هسته برای عملیات سنگین و دو هسته برای بهبود مصرف دارد. هسته های سنگین تا ۲ برابر بهتر از آیفون 6 عمل کرده و هسته های کم مصرف با یک پنجم انرژی مورد مصرف هسته های سنگین کار می کنند. به این ترتیب، هر موقع قدرت و هر موقع مصرف کم لازم داشتید، در اختیارتان خواهد بود. با تراشه جدید A10 Fusion فاصله بین شارژها افزایش خواهد یافت. آیفون 7 تا ۲ ساعت و آیفون ۷ پلاس تا ۱ ساعت بیشتر از نسل قبلی عمر باتری خواهند داشت. آیفون ۷ قدرت پردازش تا دو برابر و سرعت گرافیکی سه برابری نسبت به آیفون ۶ را دارا میباشد.

دو برابر سریع تر از آیفون ۶
طولانی ترین عمر باتری در تاریخ آیفون ها

ظرفیت را به ۲۵۶ ارتقا دهید. آیفون ۷ با سه حافظه ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه میشود. از هر اپلیکیشن، بازی، موسیقی، فیلم و … استفاده کنید، آیفون ۷ جایش را خواهد داشت.

  

صدا

Audio

           

down-arrow
بررسی کامل بخش صدا

برای اولین بار، آیفون دارای بلندگوی استریو بوده و دو برابر صدای بهتر در مقایسه با 6S در اختیارتان خواهد گذاشت. چه آهنگ گوش کنید، چه فیلم ببینید و چه پای تماس باشید، آیفون 7 صدا را بالاتر خواهد برد. خدا حافظ جک هدفون. در آیفون ۷ دیگر جک هدفون ۳.۵ میلیمتری وجود ندارد. بنابراین اپل با حذف این ویژگی قدیمی، فضای کافی برای خلق ویژگی های جدید پیدا کرده است. ایرپاد آیفون 7 کانکتور لایتنینگ دارد. اما اگر هنوز دوست دارید با هدفون های قدیمی تان کار کنید، می توانید از تبدیل ۳.۵ میلیمتری که در جعبه بطور رایگان قرار داده شده استفاده کنید. همچنین اپل از ایرپاد های وایرلس خود پرده برداری کرده است. ایرپاد وایرلس تجربه شنیدن را از نو تعریف می کند. با آینده نگری بسیار، این هدفون های بی سیم صدایی بسیار شفاف و حس راحتی را برایتان به ارمغان خواهند آورد. بزودی بررسی این محصول شگفت انگیز را در سایت منتشر خواهیم کرد.

بلندگوهای استریوی جدید
صدایی دو برابر بلندتر از آیفون 6S
ایرپاد با کانکتور لایتنینگ

  

شبکه بیسیم و مخابراتی

Wi-Fi and Cellular

           

down-arrow
بررسی کامل بخش شبکه بیسیم و مخابراتی

آیفون 7 از LTE پیشرفته استفاده کرده و سرعتی معادل با ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه برای دانلود ارائه می کند. بیش از ۵۰ درصد بیشتر از آیفون 6S و سه برابر سریع تر از آیفون 6. به لطف آنتن های بیشتر هم می توانید بهترین رومینگ بین المللی را داشته باشید. آیفون 7 از VoLTE پشتیبانی می کند. حتی اگر به اینترنت سیم کارت دسترسی نداشتید، تماس Wi-Fi می تواند کارتان را راحت کنید. مهم نیست تماستان از کجا می آید. در آیفون 7 می توانید تمام تماس ها را دریافت کنید و حتی از waiting و … نیز استفاده کنید.

سرعت ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه و ۳ برابر سریع تر از آیفون 6
بیش از ۲۵ آنتن LTE
امکان پاسخ به تماس های واتس‌اپ و دیگر تماس ها

  

سیستم عامل iOS 10، این است که هیچ چیز مثل آیفون نیست.
بزودی با بررسی کامل iOS 10 بر روی آیفون ۷ با شما خواهیم بود.