سیستم عامل جدید macOS Sierra ویژگی های بسیاری دارد و تعدادی از آن ها فوق العاده جدید و خلاقانه بوده و برخی نیز بهبودهایی جزیی هستند. برخی از ویژگی های کاربردی این سیستم عامل جدید و فوق العاده اپل را در ادامه آورده ایم. طبیعتا برای استفاده از ویژگی های قید شده لازم است macOS Sierra را دانلود و نصب کرده باشید.

دانلود کنید | نسخه نهایی سیستم عامل Sierra 10.12.0

۱. 

اکنون سیری به مک آمده است. شاید بارزترین و کاربردی ترین ویژگی macOS Sierra نیز همین ویژگی باشد. می توانید با استفاده از آیکون رنگارنگ سیری روی منوی ابزار واردش شده و یا از آیکون زیبایش روی داک استفاده کنید. می توانید برای اطلاع از وضع هوا از سیری سوال کنید، نام کارگردان یک فیلم را از او بپرسید، زمان پخش مسابقات ورزشی را پی گیری کرده و مطالبی که اخیرا با آن ها کار کرده اید را درخواست کنید. اکثر فرامین سیری درست مثل همان هایی اند که در آیفون و آیپد هم دیده بودیم. بسیاری از ویژگی هایی که در Spotlight قابل دسترسی بودند اکنون به دست سیری امکان پذیر خواهند بود.

۲.

Clipboard مشترک امکانی بسیار کاربردی است که می توانید با آن متون و تصاویر را روی یک دستگاه copy کرده و در دستگاهی دیگر paste کنید. این copy/paste با iCloud کار کرده و بسیار هم روان است. در یک دستگاه کپی کنید. در دستگاهی دیگر paste کنید. برای استفاده از این ویژگی لازم است اطمینان حاصل کنید که دستگاه های دیگرتان هم از Apple ID مشترکی استفاده می کنند، بلوتوثشان روشن است، Handoff شان فعال است و از iOS 10 یا بالاتر برای آیفون و آیپد و از macOS 10.12 یا بالاتر برای مک استفاده می کند. این ها ملزومات این ویژگی شگفت انگیز هستند.

۳.

ویژگی تصویر در تصویر به شما امکان تماشای ویدیوها در حین انجام کارهای دیگر را می دهد و می توانید بدون این که صفحه مرورگرتان را باز نگه دارید، نسخه ای مینیمال از ویدیوتان را در اختیار داشته باشید. برای درسترسی به تصویر در تصویر روی ویدیو راست کلیک کرده و Enter Picture in Picture را انتخاب نمایید و به این ترتیب، ویدیوتان به صورت خودکار کوچک شده و می توانید آن را جا به جا کنید. این ویژگی در آیپد نیز موجود بوده و در macOS های قدیمی تر نیز از طریق اپلیکیشن Helium قابل دسترسی است.

۴.

سخه جدید macOS امکانی دارد که به شما می گوید فضای خالی هارد دیسکتان چگونه اشغال شده است. می توانید مشاهده کنید اپلیکیشن ها و اسناد و آیتونز و ایمیل ها و تصاویر و … چقدر فضا اشغال می کنند. با ورود به About This Mac وارد بخش Storage شوید. در این جا گزینه Manage را مشاهده خواهید کرد و می توانید از این طریق وارد صفحه بهینه سازی شوید. همچنین گزینه ذخیره کردن فایل ها بر روی iCloud نیز موجود بوده و اگر اینترنتی پرسرعت دارید می توانید فضای بیشتری آزاد کنید. این قسمت نمونه ای ساده تر شده از اپلیکیشن هایی مثل OmniDiskSweeper و DaisyDisk است ولی از آنجا که در دل macOS گنجانده شده نیاز به دانلود اضافی ندارد.

۵.

اگر از صاحبان اپل واچ هستید، می توانید بدون وارد کردن رمز عبور و تنها با به دست داشتن اپل واچتان وارد مکتان شوید. برای این کار باید ورود دو مرحله ای را فعال کرده باشید.

۶.

آیا دوست دارید اول فولدرها را ببینید و سپس فایل ها؟ اکنون دیگر با استفاده از مرتب سازی بر اساس name می توانید. این ویژگی شاید کوچک بسیار کاربردی بوده و چیزی است که بسیاری از کاربران مدت هاست آرزویش را دارند. تنظیمات این بخش را می توانید از آدرس زیر بیابید.

Finder > Preferences > Advanced

۷.

وقتی دوستتان لینکی بدون توضیح برایتان می فرستد چکارش می کنید؟ از دیدنش صرف نظر می کنید؟ از او می پرسید چه چیزی فرستاده است؟ این وضعیتی است که معمولا پیش می آید اما در macOS Sierra در کنار لینک ها پیش نمایشی کوتاه نیز از آن ها خواهیم داشت.دیگر احتیاجی به پرس و جو نیست و می توانید ببینید وارد چه چیزی خواهید شد. این ویژگی کاربرد در iOS 10 نیز موجود است.

خرید محصولات اپل

شما میتوانید جدیدترین مدل های مک، آیفون، آیپد، اپل واچ، اپل تیوی، آیپاد و لوازم جانبی اورجینال را از فروشگاه اینترنتی پرشین اپل همراه با بهترین قیمت، مهلت تست ، ارسال رایگان و گارانتی در ایران خریداری کنید. 

همین حالا خرید کنید