۱۰ آنتی ویروس برتر مک
نوشته شده توسط ابراهیم الهوئی | ۲۲ مهر ۱۳۹۵

آیا مک آنتی ویروس می خواهد؟ این سوال دیگر کهنه شده است. بسیاری از طرفداران مک به شما می گویند این سیستم عامل ذاتا ایمن است و نیازی به حفاظت اضافی ندارد. ما ثابت می کنیم که آنان در اشتباه هستند یا حداقل کمی گمراه اند. مک ها به دو دلیل از کامپیوترهای ویندوزی امن تر هستند. از لحاظ فنی macOS سیستم عاملی بر پایه Unix است و به عنوان چنین سیستم عاملی سندباکس شده است. گذارید این گونه بگوییم که حتی اگر مکتان بدافزار بگیرد، کلی درب خروج اضطراری برای فراری دادنش هست و هرگز نمی تواند به قلب سیستم عاملتان نفوذ کند. مک ها نفوذناپذیر نیستند، اما خراب کردنشان سخت تر از کامپیوترهای ویندوزی است. دلیل دوم هم همین است. نه تنها تعداد مک ها کمتر است، بلکه هک کردنشان هم سخت تر است. تعجبی ندارد که تمرکز مجرمان اینترنتی بیشتر روی ویندوز باشد. هدف اصلی تمام این بدافزارها اخاذی است و هکرهایی که آن ها را می نویسند و منتشرشان می کنند چندان علاقه مند به سخت کوشی نیستند. آن ها به سراغ آسان ترین هدف می روند و آن هدف چیزی نیست جز ویندوز. اما دنیای مک ها هم خالی از ان بدافزارها نیست. یکی از بزرگترین تهدیدهای پیش رو نیز رفتار خود کاربران است. پس بد نیست به آنتی ویروس مک فکر کنید. در ادامه ۱۰ آنتی ویروس برتر را به ترتیب معکوس معرفی خواهم کرد.

دنبال چه هستیم؟ هر نرم افزاری امنیتی برای آن که برازنده اسمش باشد، باید امکان دفع بدافزارها را در خود داشته باشد. آنتی ویروس های مک نیز از این قاعده مستثنا نیستند. ما به دنبال مشخصه های دفع بدافزارها هستیم تا بتوانیم جلوی دسترسی آن ها به مکمان را بگیریم. به کمک تست تهیه شده توسط AV-test.org می خواهیم تاثیرگذاری و کیفیت این آنتی ویروس ها را اندازه بگیریم. اما امنیت فقط نیمی از ماجراست. تاثیرگذاری یک آنتی ویروس وقتی مشخص می شود که بی سر و صدا کارش را بکند. وظیفه دیگر AV-test این است که تاثیر این نرم افزارها را روی دستگاه اندازه گیری کنند، به عبارت دیگر، محسابه کنند که این آنتی ویروس ها تا چه حد سرعت مک را کاهش می دهند. برای تمام آنتی ویروس هایی که بررسی می کنیم، امکان برقراری امنیت برای مک و همچنین حفظ سرعت مک را ملاک قرار داده و تعادل این دو را سنجیده ایم. خواهید دید که نرم افزارهای رایگان با این که امنیت بسیار بالایی را ارائه می دهند، سرعت مک را شدیدا کاهش خواهند داد. پس لازم است موقع انتخاب، حساب هزینه و کاهش سرعت مکتان را داشته باشید.

شماره ۱۰
Intego Mac Premium Bundle

این آنتی ویروس ارزان نیست و با نرخ 92 درصدی تشخیص ویروس ها، چندان عالی هم به نظر نمی رسد. این نرم افزار برنامه ای کامل برای مک ها بوده و سالانه 69.99 دلار هزینه دارد. البته هر چند که بهبود سیستم عامل، نظارت والدین و قابلیت تهیه نسخه پشتیبان از ویژگی های مثبت این نرم افزار به شمار می روند، اعتقاد ما بر این است که از این نرم افزار بهتر هم هست.

شماره ۹
Panda AntiVirus

عملکرد این برنامه هم بی نقص نبود و توانست 95 درصد ویروس های ممکن را شناسایی کند. این آنتی ویروس 49.99 پوند قیمت دارد که چندان بد نیست. اما شاید همان 5 درصد کار دستمان بدهد.

شماره ۸
SentinelOne

این برنامه گزینه جالبی است. این برنامه برخلاف دیگر نمونه ها از Signature ویروس ها استفاده نمی کند. به جای این کار از سرویس ابری بهره برده و با زیر نظر گرفتن عملکرد نرم افزارها، خطرات را دور نگه می دارد. در تست ما این برنامه موفق شد 100 درصد بدافزارها را از بین ببرد و خطایی هم در کار نبود. این نرم افزار را به خاطر کیفیتش در لیستمان گنجانده ایم اما باید اعتراف کنیم که بیشتر نسخه ای اداری و شرکتی است تا مناسب یک مک خانگی، مخصوصا این که از سرعت مک نیز به میزان قابل توجهی می کاهد. پس بیایید به سراغ برنامه های بعدی برویم.

شماره ۷
Avast Mac Security

این شد حرف حساب. این آنتی ویروس رایگان بوده و در عین حال 100 درصد بدافزارها را تشخیص خواهد داد. متاسفانه تاثیر شدیدی روی عملکرد مک می گذارد و اگر می توانید با این موضوع کنار بیایید، گزینه فوق العاده ای خواهد بود.

شماره ۶
Avira Free Antivirus

یک آنتی ویروس مجانی دیگر. این برنامه نیز با موفقیت مشکلات مک را از بین می برد ولی به خاطر تاثیر منفش اش روی عملکرد مک جایگاهی بهتر از هفتم کسب نخواهد کرد. 

شماره ۵
Sophos Antivirus

شماره یک آنتی ویروس های رایگان مک. این برنامه 99.17 درصد بدافزارها را از بین می برد. تاثیرش روی عملکرد مک هم چندان زیاد نیست و بیشتر بستگی به مدل مکتان دارد. مسلما محصولات گران قیمتی که در ادامه نام برده می شوند بهتر هستند، اما این آنتی ویروس هم واقعا چیزی کم ندارد.

شماره ۴
Kaspersky Internet Security

این آنتی ویروس سالانه 59.99 دلار هزینه خواهد داشت و در ازایش 99.17 درصد مشکلات را دور می کند. این برنامه همچنین ضد جاسوسی بوده و نرم افزاری بانکی ایمن تر و … دارد. علاوه بر این ها، می توانید به مدت ۳۰ روز آزمایشش کنید. پس مشکل کجاست؟ این جاست که سرعت مکتان را کم می کند.

شماره ۳
AVG Antivirus

در تست AV تنها چهار آنتی ویروس موفق به کسب رکورد 100 درصدی شدند. AVG در کنار شماره دو و یک این لیست، جزیی از آن چهار نرم افزار است. ولی متاسفانه در مقایسه با دو رقیب دیگر، AVG تاثیر بیشتری روی عملکرد مک خواهد گذاشت. نسخه رایگان این برنامه محدودتر است و نسخه پولی آن که 49.99 دلار هم قیمت سالانه دارد، امنیت کامل شما را تضمین خواهد کرد. همچنین نسخه پولی امکان تست هم دارد که شاید خالی از لطف نباشد.

شماره ۲
ESET Antivirus for Mac

این آنتی ویروس 39.99 دلاری مقاومت 100 درصدی را برای مکتان به ارمغان می آورد و در تست سرعت هم عملکرد شایسته ای دارد. در صورت خرید اشتراک دو ساله می توانید ۲۵ درصد هم تخفیف بگیرید. همچنین ۳۰ روز هم مهلت تست رایگان دارید. انصافا ESET هیچ مشکلی ندارد. ولی هنوز جا برای ارتقا هست.

medal
Bitdefender Antivirus

گزینه اول ما برای آنتی ویروس مک Bitdefender است. این آنتی ویروس موفق به مقاومت 100 درصدی در برابر ویروس ها شده و جالب تر از آن این که تاثیر منفی اش روی عملکرد سیستم کمتر از 10 درصد بوده است. این بدان معناست که در عین حال که بهترین محافظت از شما به عمل می آید، تقریبا هرگز متوجه این محافظت نخواهید شد. این آنتی ویروس برای یک مک 39.95 پوند قیمت داشته و این مبلغ برای سه مک به 49.95 پوند می رسد. همچنین می توانید پیش از خرید این نرم افزار را به مدت ۳۰ روز تست کنید.