مشکل شبکه‌های رایگان وای‌فای این است که همیشه کیفیت خوبی ارائه نمی‌دهند؛ به‌عنوان مثال این شبکه‌ها گاهی اوقات کار می‌کنند و گاهی نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد و در برخی از موارد نیز سرعت وای‌فای بسیار کم می‌شود. حال به نظر می‌رسد اپل در iOS 11 تدبیری اندیشیده است تا در شرایطی که شبکه‌ی وای‌فای با مشکل مواجه می‌شود، به‌طور خودکار از آن شبکه صرف نظر کند، بنابراین دیگر با پیام‌ها و ایمیل‌های ناگهانی مواجه نخواهید شد.

سیستم‌عامل iOS11 تشخیص خواهد داد که کدام شبکه‌ها کیفیت خوبی دارند و کدام شبکه‌ها بی‌کیفیت هستند. اساسا این سیستم‌عامل در هنگام اتصال به یک شبکه‌ی وای‌فای خاص، مشکلات آن را شناسایی خواهد کرد و در آینده اگر بخواهید به آن شبکه متصل شوید، iOS 11 از بی‌کیفیت بودن آن اطلاع دارد و دیگر به شبکه‌ی مورد نظر متصل نخواهد شد.

سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۱ همچنین شبکه‌هایی را که امکان اتصال خودکار به آن‌ها غیر فعال است، علامت‌گذاری می‌کند. نکته‌ی منفی در مورد این قابلیت به زمان آینده مربوط می‌شود؛ چرا که اگر شبکه‌ی وای‌فای مشکل‌داری که توسط iOS شناسایی شده است، پس از مدتی کیفیت مطلوبی ارائه دهد، برای اتصال مجدد به این شبکه‌ باید به‌صورت دستی این کار را انجام دهید.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام