امی یکی از نویسندگان MacRumors که در نزدیکی دفتر اپل در Sunnyvale کالیفرنیا زندگی می کند نوشته است که اپل خودروهای خودران خود را به سیستم جدید LIDAR تجهیز کرده است.

مدل جدید Lexus 450h دارای آپشن های بیشتری نسبت به مدل سال گذشته خود است.این درحالیست که ساخت قطعات دقیق دشوارتر شده است. AppleInsider می گوید اپل احتمالا از سنسورهای Puck LiDAR جدید Velodyne استفاده می کند که دارای یک واحد 16 کاناله است که قادر به ثبت 300000 مورد در هر ثانیه در شعاع 100 متری دستگاه می باشد.

 

به نظر می رسد اپل 14 عدد از این سنسورها را در اطراف خودرو کار گذاشته است. چهار عدد در جلو خودرو، دو عدد در پشت خودرو و در هر گوشه دو عدد از این سنسورها استفاده شده است. هم چنین تعداد زیادی سنسور و دوربین در اطراف خودرو بکار رفته است.

 

بنظر می رسد اپل تصمیم ندارد خودرو خودران خود را به بازار عرضه کند بلکه تصمیم دارد برروی فن آوری های پایه ای مربوط به این خودروها تمرکز کرده و آن را بروی خودروهای مستقل تست کند. در گزارشی که چند روز پیش منتشر شده بود، اپل سرویس شاتل خودکاری بنام PAIL را راه اندازی کرده است که کارمندانش را در میان دفاتر مختلف Silicon Valley جابجا می کنند و تکنولوژی های جدید را تست می کند.

 

 

 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام