بعد از درگذشت استیو جابز، جری براون فرماندار کالیفرنیا ۱۶ اکتبر را به عنوان روز استیو جابز نامگذاری کرد.

استیو پاول جابز در تاریخ 24 فوریه ی 1955 در سانفرانسیسکو به دنیا آمد و در همان زمان توسط پاول رین هولد جابز و کلارا جابز به فرزند خواندگی پذیرفته شد . بعدها وقتی که از استیو جابز در مورد پدر و مادر واقعی اش سوال می کنند ، وی پاسخ می دهد که پاول و کلارا 1000% والدین واقعی من هستند .

در سال ۱۹۷۶، وقتی جابز ۲۱ ساله و وزنیاک ۲۵ ساله بود، شرکت رایانه‌ای اپل را در پارکینگ خانوادهٔ جابز، بنیان گذاشتند. اولین رایانهٔ شخصی‌ای که جابز و وزنیاک به بازار معرفی کردند اپل I نام داشت.

استیو جابز بناینگذار برند اپل طی حدود 15 سالی که مسئولیت مدیر عاملی اپل را عهده دار بود یعنی از سال 1996 تا 2011 توانست شرکتی را که زمانی در گاراژ یک منزل مسکونی ایجاد شده بود به شهرتی جهانی برساند و ارزش شرکت اپل را در بازار سهام به قیمت خیره کننده 317 میلیار دلار افزایش دهد .

جالب است بدانیم طی دوره ای که استیو جابز مدیر عامل اپل بود ، سالیانه فقط 1 دلار حقوق دریافت می کرد ، اما دستمزد واقعی خود را از محل بیش از 5 میلیون سهم اپل که در اختیار داشت به دست می آورد . به عبارت دیگر مدیر عامل شرکت به جای دریافت حقوق های آنچنانی ، حاصل تلاش و کارآفرینی خود را به دو صورت سود سهام و افزایش ارزش سهام در بازار دریافت می کرد !

 

رابطه استیو جابز با کاربران اپل و علاقمندان فن آوری اطلاعات فراتر از ارتباط معمولی تولید کننده و مصرف کننده است .
چند نفر تولید کننده ، مدیر عامل یا سهامدار را سراغ داریم که پس از فوت آنها ، مشتریان به نمایندگی و فروشگاهایش مراجعه و به یادش شمع روشن کنند و گل تقدیم کنند ؟!

در اکتبر ۲۰۰۳ سرطان استیو جابز تشخیص داده شد و در اوت ۲۰۱۱، او از سمت مدیرعاملی اپل استعفا داد. تیم کوک، از مدیران ارشد اپل، مدیرعامل شد و جابز به‌عنوان رئیس هیئت مدیره به فعالیت‌هایش ادامه داد.

استیو جابز در نهایت بر اثر عوارض ناشی از سرطان لوزالمعده، در تاریخ چهارشنبه ۵ اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۵۶ سالگی درگذشت. استیو جابز هنگام فوت ثروتی بالغ بر 8.3 میلیارد دلار داشت و چهل و دومین فرد ثروتمند جهان بود .

استیو جابز یکی از رهبران کاریزماتیک دنیای تکنولوژی بود. وی در سخنوری نیز بسیار ماهر بود که معمولاً بدون ترس سخنانش را بیان می کرد . در ادامه به چند گفتار الهام بخش از او می پردازیم .

 

 

 

 

خلاقیت به معنی مرتبط و متصل کردن موارد مختلف به یکدیگر است. وقتی شما از افراد خلاق می پرسید چطور مسئله یی را پدید آوردند، ممکن است قدری احساس گناه کنند. چونکه احتمالاً در پس ذهنشان متصورند کار اصلی را آنها انجام نداده اند. دیدگاه متفاوت این افراد، به خلق یک امر دگرگون شده منجر گشته است و البته بعد از مدتی این مسئله برای خودشان نیز واضح خواهد شد.

 

 

 

طراحی یک محصول با تمرکز بر روی رفتارهای یک قشر از جامعه کار بسیار دشواری است. در خیلی مواقع مردم نمی دانند چه چیزی می خواهند تا زمانی که شما آنها را متوجه نیاز و خواسته شان نمایید و محصولی که لازم دارند را به نمایش در بیاورید.

 

 

بدل شدن به ثروتمند ترین مرد جهان که در گوشه ای از یک قبرستان آرام گرفته است برایم ارزشی ندارد، اینکه هر شب وقتی به رختخواب می روم احساس کنم کاری ارزشمند انجام داده ام چیزیست که برایم مهم محسوب می شود.

 

 

شما نمی توانید نقاط مختلف زندگی خود را با نگاه کردن رو به جلو به یکدیگر متصل نمایید، این نقاط فقط وقتی از آنها گذر کردید و در پشت سر شما به یکدیگر متصل می شوند. پس باید به مسئله یی اطمینان کرده و امیدوار باشید در هر نقطه به گونه ای عمل خواهید کرد که به آینده و گذشته به درستی متصل گردد. این مسئله می تواند، جسارت، سرنوشت، کارما یا هر چیز دیگری باشد. این رویکرد هرگز من را سر افکنده نکرد و تمام تفاوت های موجود در زندگیم از همین طریق پدید آمدند.

 

 

من تصور می کنم اگر کاری انجام دادید و معلوم شد نتیجه ی بسیار خوبی داشته است باید بلافاصله یک حرکت متفاوت و مفید دیگر را آغاز نمایید نه اینکه زمان زیادی را صرف پیدا کردن گام صحیح بعدی کنید.

 

وقتی ۱۷ سال داشتم مطلبی این چنین را خواندم: “اگر هر روز را به گونه ای زندگی کنی که گویی آخرین روز زندگی ات است، بی شک زمانی می رسد که در آن خواهید دید همه چیز به درستی پیش رفته است.” این متن آنقدر بر روی من تاثیر گذار بود که سبب گشت هر روز صبح در طول ۳۳ سال گذشته در مقابل آیینه بایستم و از خودم بپرسم اگر امروز آخرین روز زندگیم بود کارهایی که قرار است انجام دهم را انجام می دادم؟
اگر چند روز پشت هم پاسخم به این سئوال منفی بود در میافتم که باید چیزی را تغییر دهم.

 

 

 

من بر این باور هستم آنچه بیش از نیمی از کارآفرینان موفق را از غیر موفق ها جدا می نماید پشتکار خالص است.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام