بر اساس برآورد IHS Markit Engineers قیمت قطعات متشکله برای هر آیفون X در حدود 370.25دلار آمریکاست و قیمت فروش این آیفون 999دلار آمریکا می باشد.

اندرو راسویار مدیر بخش ارزیابی هزینه ها در کمپانی IHS می گوید” آیفون X گران ترین اسمارت فون تا به حال می باشد و حدود قیمتی جدیدی را برای بازارها تعریف کرده است”

او در ادامه می گوید” از سال ۲۰۰۷میلادی آیفون به بازار آمده است، آیفون Xدارای طراحی مشابه آیفون 8 پلاس است و پلتفرم هر دو‌گوشی یکسان است .اما صفحه نمایش بی نظیر و سنسور تشخیص چهره این گوشی آن را کاملا از iPhone 8Plusمتفاوت ساخته است.

مونتاژ و تست دوربین TrueDepth خود یک عامل تاخیری و چالش برانگیز در عرضه آیفون Xبه بازارها بوده است. بطور مثال مونتاژ و تست flood illuminator های کمپانی های ST Microelectronics و Texas Instrument به هیچ وجه قطعی نیست و نیازمند تعداد زیادی دستگاه و قطعات تست می باشد. این ها گفته های مدیر MEMSو قطعات کمپانی IHS می باشد.

در صفحه نمایش آیفون X از یک سنسور Force Touchاستفاده شده و یک Polarizerدر این صفحه نمایش تعبیه شده است. رزولوشن این صفحه نمایش 5.85اینچی ۹:۱۹:۵ می باشد.
صفحه نمایش Super Retina به کار رفته در آیفون X دارای بالاترین رزولوشن 1125*2436 (۴۵۸پیکسل در هر اینچ) است و کنتراست (۱۰۰۰۰۰۰تا۱) دارد این میزان رزولوشن و کنتراست برای اولین بار در گوشی های آیفون استفاده شده است.

پنل صفحه نمایش آیفون X توسط شرکت سامسونگ ساخته شده است و این شرکت تا پایان سال ۲۰۱۷میلادی ۶۷میلیون پانل OMOLED را به اپل تحویل خواهد داد.

هزینه ماژول نمایشگر شامل Force Touch,OMOLED panel, پوشش شیشه ای برای هر قطعه آیفون Xتوسط کمپانی IHS Markit،در حدود ۱۱۰دلار آمریکا تخمین زده شده است.

 

 

 

 

با ما باشید تا از جدیدترین اخبار پیرامون آیفون X مطلع شوید .

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام